1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

1. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan fifa en pes vergelijken met pepsi cola en coca cola.

Af en toe probeer je weer eens een pepsi, maar de verslaving zet je weer snel aan de enige echte cola: coca cola!!!!

2. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit jaar gewoon voor Fifa. Vooral de officiele licenties vind ik erg leuk, en aangezien ik 09 en 08 nooit gespeeld heb zijn er imo genoeg verbeteringen.
    Vroeger zei men altijd dat bij PES geen wedstrijd hetzelfde was, volgens mij is dat nu bij fifa ook het geval. ( in de zin van, acties zijn onvoorspelbaar) Vroeger kon je idd een vast patroon aflopen met fifa en dan wist je precies wat er zou gebeuren.

3. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb mijn keuze nog steeds niet gemaakt. Ik hoop dat Konami snel met een demo komt (hoop op de 24e). Stukje op WEB maakt mij iig wel erg positief, ware het niet dat ze ook daar erg te spreken zijn over FIFA 10 (ook ik ben daar erg positief over, maar wacht alsnog even op de demo van PES).

Vind dit overigens een mooie screen! De belichting, het veld, de scherpte, erg netjes!

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik vind deze screen maar matig moet ik eerlijk bekennen...
    Veld lijkt ook niet synchroon...

5. Vriendloos

Vriendloos Guest

Die poppetjes lijken wel heel érg echt hoor, veel beter dan bij Fifa :+

En ik probeer PES niet eens uit want ik hoef niet te weten welke beter is, het is voor mij altijd Fifa geweest, zelfs in de tijden dat Fifa niet zo'n grote voorsprong had op PES. PES speelt gewoon anders, op een manier waar ik het niet op wil spelen. Komt waarschijnlijk omdat ik al zolang Fifa speel dat ik niets anders gewend ben.

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    En vanaf dat standpunt zie je de grafische verbetering niet eens meer die PES heeft ... dus, betekend wederom geen zak. Ik erger me eigen KAPOT aan die cutscenes die laten zien dat je speler lekker een goal aan't vieren is. Hop! Afdrukken, klaar! Doorspelen ... dat zie ik het liefst. K'ben het niet vaak met Tyrant eens, maar nu wel.

Je kijkt vanaf 15 meter hoogte op het veld, details vallen dan weg tenzij je 900 keer scored en op pauze drukt om alles te bewonderen. Word snel saai. Dit stukje in Jows z'n tekst vond ik toch best ... apart?

Wat zou PES in een 70~80% build nog kunnen wijzigen vraag ik mezelf dan af? Animaties? Textures? Stadions? Sure ... maar als ze ( en daar gaat het steeds MEER op lijken ) de nadruk maar leggen op het grafische gebied zullen ze dit jaar weer het onderspit delven tegen FIFA en dat is best jammer. Voor de rest vind ik het artikel best goed om te lezen alleen is het ontzettend jammer dat hij een DEMO heeft gespeeld van FIFA2010 die ook 50% compleet was en vanuit daar z'n oordeel velt.

Ik blijf bij m'n keuze en oordeel aan het einde, eerlijk, welke footie er dit jaar beter was. FIFA2010, of PES2010... zal spannend worden.

Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Sinds Coca Cola overgestapt is op nieuwe flessen (prik gaat er nu veels te snel uit), en de prijs omhoog heeft gegooid, ben ik gewoon overgestapt op Pepsi, en dat bevalt me meer dan uitstekend.

8. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Van veraf zag PES 2009 er ook al beter uit dan FIFA 09. Het grote verschil waren de animaties.

9. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Ben ik het niet mee eens. De belichting was bij PES 2009 echt verschrikkelijk. Nu lijken ze dat wel goed op orde te hebben. De screens die ik heb gezien zien er gewoon erg goed uit (vind ik persoonlijk). Zelfs het veld ziet er nu prachtig uit (lijkt wel een foto).

10. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Belichting in het algemeen vond ik oké. Het veld zag er in de replays wel bizar licht uit en tijdens regen was het beeld ook onrealistisch.

Edit: Je screen doet het niet. ;)

11. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Nou, de demo is er morgen!! :D

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Morgen al? Zal hem vast wel checken, maar weet nu al dat ik hem niet haal, ben gewoon klaar met PES.

13. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Demo available NOW on Xbox Live!!!

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Op mijn marketplace in ieder geval nog niet, helaas :mad:

15. Arie Moens

Arie Moens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb geen hdd, dus kan iemand iets zeggen over de graphics van beiden?

Fifa 10 lijkt dus nog enorm op 09, en Pes is er op vooruit gegaan heb ik opgevangen.
    Hoe zit het nu dus qua graphics met fifa 10 - pes 2010?

16. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heul niet :'-(

edit: nu wel !:)

Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb me beslissing genomen. En ik ga voor Fifa 10.

Het hele gevoel voor mij is daar beter. De snelheid van het passen het lopen en etc. Enige wat ik beter vind bij Pes is het schieten. Maar overall geeft Fifa me meer het voetbal gevoel. De sfeer in het stadion de animatie van de spelers. Als ze vallen net nog een voetje ertussen het vrijlopen van de CPU alles voelt gewoon beter aan.

18. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind bij fifa wel dat je er soms eng snel doorheen bent.. deed me een beetje denken aan een pre08 fifa

19. superslimsimon

superslimsimon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net een tijdje de demo van pes gespeeld, daarna de demo van fifa en ik moet concluderen dat fifa (veel) beter is. Mijn bevindingen:

- Bij pes geluid van de bal is veel te veel aanwezig. In het echt hoor je echt niet elke pass die wordt gegeven. Ook het geluid als je de bal afpakt... 'oeh' en 'ah' stoor ik me aan.
    - Spelersbewegingen bij pes zijn niet realistisch. Erg hoekerige bewegingen. Je hebt geen 360 graden bewegingsvrijheid.
    - Bij pes kan je niet echt duels aangaan. Bij fifa zijn juist wel veel mogelijkheden voor duels.
    - Pes ziet er niet next gen uit, vooral het beeld bij een vrijetrap bijvoorbeeld, ziet eruit als een oude pes op m’n oude xbox, grafisch is fifa veel beter, kijk ook naar het publiek. Vind het gras overigens wel mooi in de nieuwe pes
    - Wat ik erg jammer vind van beide games, want dit was vroeger een goed punt van pes is dat je de kwaliteiten van spelers 1 cijfer ziet uitgedrukt. Ze hebben die mooie vijfhoek bij pes eruit gehaald waardoor je niet kan zien of iemand snel is of juist sterk enzo.
    - Bij pes heb ik het idee dat de bal maar op 1 manier beweegt. Elke pass ziet er hetzelfde uit en de lange ballen, vooral vanuit doeltrappen of vrije trappen gaan onrealistisch ver omhoog bij pes.
    - De fifa tricks zijn beter uitgewerkt en je hebt volledige controle over je speler. Bij pes mis ik dat gevoel. Ook is het dribbelen bij pes onrealistisch, erg hoekig en ook de bal beweegt zich vreemd. Wegdraaien gaat ook niet echt lekker bij pes
    - Menu structuur bij fifa vind ik nog steeds erg omslachtig en vervelend... had gehoopt dat ze dat zouden aanpassen
    - En het ziet er naar uit dat bij fifa eindelijk wat langere herhalingen worden weergegeven... vaak had je een hele mooie actie, maar werd alleen het laatste tikje getoond (bij fifa 09)
    - kan nog wel wat puntjes opnoemen maar dat zijn echte details... fifa voelt echt veel en veel beter aan!

Ik ging echt onbevooroordeeld de demo’s spelen want vorig jaar ben ik na jaren pes te hebben gespeeld overgestapt op fifa... dus zou ook net zo makkelijk weer terug gaan naar pes, maar konami heeft mij niet kunnen overtuigen.

20. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Fifa is gewoon 'slicker' in z'n algeheel. Voor mij ook Fifa dit jaar.

Deel Deze Pagina