1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 10 vs PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 sep 2009.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    100% eens.
    En voeg ik er nog aan toe dat ik de keepers echt waardeloos vind in de PES demo.
    (En de demo is in het Nederlands, en het is niet te hopen dat je straks bij de retailversie niet kunt kiezen voor gewoon engels...)

De spelers in de PES demo zien er echt schitterend uit, maar de gameplay vind ik helaas bagger.

Het is zeer jammer dat we niet gewoon een voetbalgame hebben met de spelersmodellen van PES, en ook de mogelijkheden om de spelers tot in de puntjes aan te passen, zoals bij PES, en dan de gameplay, soundtrack, commentaartrack, ambiance/sfeer, en licenties etc etc van FIFA...

Pro Evo valt me zwaar zwaar tegen. Wederom 'gefopt' door de positieve geluiden uit de previews, maar 'gefopt' staat al tussen aanhalingstekens, want inmiddels trapte ik er al niet eens meer echt in. Zeer zeer jammer, want ik had echt gehoopt op het speelplezier uit de oude PES-serie. FIFA is PES gewoon ver voorbij geschoten op een aantal zeer belangrijke vlakken.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Gebaseerd op de demo kan ik concluderen dat Fifa gewoon lichtjaren verder is dan PES.

Op een gegeven moment toen ik de demo van PES speelde vroeg ik me af wanneer Mario en kornuiten het veld op kwamen, zo arcade speelde het. Daarnaast bewegen de spelers als houten klazen, het zag er niet uit. Pluspuntje is wel dat de gezichten van de spelers er beter uitzien dan in Fifa.

Ik hoop voor Konami dat deze demo gewoon erg slecht is, want ik waande me toch echt even in het SNES tijdperk.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Gister zo blij dat de demo uitkwam. Als ik nu de reacties lees hoef ik hem niet eens te proberen. Heerl erg jammer dit want had dit keer gehoopt dat konami het allemaal wat serieuzer zou nemen. Was niet echt overtuigd van fifa dus ga pes wel spelen! Maar zo te lezen word het voor de 2e jaar op rij fifa :mad:

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    _O_

5. Domiolierook

Domiolierook GT Domiolierook

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees dat we moeten concluderen dat konami nu toch echt de strijd
    heeft verloren van EA. Dat is toch gebasseerd op de verbeteringen van de games. daar waar fifa toch echt naar nex-gen gaat blijft pro evolution soccer een beetje hangen op hetgeen waar de spelers de game voor kopen. Waar fifa risico's durft te nemen op het veranderen van de gameplay, is de gameplay van pro evolution soccer toch hetzelfde gebleven.
    Hier wat losse punten van de game's

Fifa 10 :
    Keepers zouden verbeterd zijn merk ik niet gigantisch veel van maar wel wat.
    360 graden dribbelen is ronduit perfect, je hebt nu meer punten waarop je een verdediger voorbij kan spelen.
    Gameplay : totaal veranderd, alles is nu gewoon realistischer, de effecten in de schoten en in de passing zie je nu beter. schoten op goal die stuiteren voor de keeper zien er stukken beter uit en je ziet ook dat de keeper er moeite mee heeft (wat realistisch is)
    Grafisch : is opzich weinig aan veranderen, de gezichten van spelers blijven smooth, maar zijn opzich wel mooi.

Pro evolution soccer 2010 :
    Keepers blijven er raar uitzien bij een zijdelingse bal duikt de keeper recht naar de bal toe in plaats van op zijn zei te vallen. ook is er makkelijk te scoren.
    360 graden dribbelen merk ik weinig van. dus daar kan ik minder over vertellen.
    Gameplay : hetzelfde gebleven als dat het was. bij pro evolution soccer heb ik het gevoel dat de bal wat raar aankomt, en je kan geen vloeiende aanvallen opzetten.
    Grafisch : is pro evolution soccer erop vooruit gegaan. maar de gezichten zien er pukkelig uit. hierin wou pro evolution soccer toch iets teveel van het goede waardoor het vreemd eruit ziet. zoals donkerevlekken bij getinte spelers.

Kortom en dat vind ik ...
    Fifa is realistischer. en is meer next-gen dan pro evolution soccer.
    Pro evolution soccer zal iets moeten ondernemen willen ze het van fifa kunnen winnen.

6. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was zeer benieuwd naar PES dit jaar, maar ongelooflijk zeg, wat is die demo flut. 4 wedstrijden gespeeld en het is echt enorm houterig. Ik vind het er grafisch in de tussenfilmpjes wel goed uitzien, maar in-game vind ik het er gewoon slecht uitzien. De demo van Fifa 10 vond ik ook niet je van het, maar zeker wel beter dan PES. Ik weet in ieder geval wel welke footie ik dit jaar ga kopen

7. superslimsimon

superslimsimon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    / sorry voor dubbelpost, ging iets fout in de browser

Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  8. superslimsimon

superslimsimon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net nog even demo van fifa gespeeld. Heb even zitten testen met de controller instellingen. Want vond bij 09 de handmatig pass stand niet fijn. Maar omdat je nu bij 10 alle kanten op kan lopen werkt handmatig passen echt geweldig. Je zou eventueel alleen steekpass op handmatig kunnen zetten en dan passing gewoon op semi. Kan je nog wel lekker vlot rondtikken, maar ook gewoon een geweldige dieptepass geven!

9. Domiolierook

Domiolierook GT Domiolierook

Leuk Bevonden:
    0
    toch opvallend dat de meeste de demo van pes tegen vinden vallen..
    en dat terwijl pes het dit jaar zou maken ?
    Nou ik ga gewoon lekker fifa kopen en volgend jaar zie ik wel weer of
    pes een beetje in de buurt gaat komen..

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit jaar voor Fifa 10. Vind de gameplay van Fifa veel beter dan die van PES, het enige voordeel in PES is dat er meer ruimte op het veld is. Bij Fifa staat er naar mijn mening veel te veel druk op de bal, even rustig een aanval voorbereiden is er niet bij. Verder wordt het een topper denk ik.

*Moest hem wel heel vaak afspelen wilde hij me overtuigen.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waarom wordt er nou elk jaar weer een topic geopend van 'fifa *jaartal* versus PES *jaartal*?

Als die getallen gewoon weggelaten worden hoeft er niet steeds een nieuw topic geopend te worden...

12. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk moet er gewoon een subforum komen, aangezien hier veel meer over gediscussieerd wordt, dan over Halo 3: ODST. Daar zal echter nog wel wat anders achter zitten.

Daarnaast gaat het toch om de laatste versies. Waarom zullen we nu nog gaan discussiëren over de oude versies? Of er nou een nieuwe topic wordt gemaakt, of de oude wordt gebumpt, wat boeit het?

13. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1

dat valt mij ook heel erg op:eek: en ik had precies hetzelfde ik verwachtte veel van pes volgens de previews

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Demo weer geprobeerd van PES en FIFA, en pfff, het is allebei niet je van het.. Denk toch dat ik voor PES ga, omdat offline multiplayer zo supervet is, dat geld haal ik er makkelijk uit. FiFA heeft dat niet. Misschien is FIFA wel beter, zoals de laatste 3 jaar, maar met PES vermaak ik me opperbest

15. Vriendloos

Vriendloos Guest

Ik verwacht nooit wat van PES, ik heb zelf een keer PES 2008 van iemand gekocht, ik heb hem denk ik 1 minuut gespeeld. En nog heb ik daar spijt van, en die demo van PES 2010 heb ik ook geen wedstrijd kunnen volhouden, gelijk weer verwijdert. Wat een bagger is dat zeg als je Fifa gewend bent, Konami moet zich schamen.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Je zegt het zelf al, als je FIFA gewend bent.. Als je PES gewend bent en noooooit FIFA speelt, dan is FIFA de eerste minuut ook kut. Ik vind het dan kortzichtig om de game totaal af te kraken als je nog nooit een wedstrijdje heb uitgespeeld...

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die ene thread per jaar geeft ook zo veel forum vervuiling. 8)

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ik krijg altijd het idee dat mensen die PES spelen en elkaar maar een beetje napraten met teksten als: "Voor gameplay moet je bij PES zijn, voor graphics bij Fifa". Ze moeten gewoon eens die oogkleppen afdoen.

Fifa speelt gewoon veel realistischer dan PES. Fifa portretteert het voetbal zoals het moet zijn, terwijl Konami het met PES toch een beetje in een arcade-jasje schuift. Als je eens wilt merken hoe ver Fifa is gekomen moet je eens Fifa 2006 RTTWC gaan spelen. Vroeger was het idd gewoon een matige game en ik denk dat de meeste PES-spelers dat, zo enorm verouderde, beeld nog steeds voor zich hebben.

Overigens vind ik dit jaar de graphics van PES wel beter dan die van Fifa. De spelers lijken gewoon veel echter.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waar slaat dat nou op, ik zeg nergens dat PES realistischer is ofzo. Ik denk dat FIFA de betere footie is, dat zeg ik al jaren. Wat nou oogkleppen? Als iemand veel uren in zowel FIFA als PES steekt, ben ik het wel.
    Ik zeg alleen dat PES lekkerder speelt. Niet beter, niet mooier, niet realistischer, maar lekkerder.
    Wat een onzin wordt hier uitgekraamd zeg :emo:.

20. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Heb nu zo'n 4 wedstrijdjes PES demo gespeeld en ik denk dat het dit jaar toch maar weer FIFA wordt, net als afgelopen seizoen. FIFA speelt gewoon veel lekkerder vind ik, vind PES toch een beetje te houterig, FIFA meer realistisch. Vind PES er dit jaar trouwens wel erg goed uit zien, tenues en spelers zien er prima uit. Alleen jammer dat de loopjes, schoten en bewegingen niet echt vloeiend zijn. Ik miste toch ook wel de trucjes uit FIFA, pas ze meer toe dan ik dacht :+ Gebruik vooral vaak die switch achter standbeen die Ronaldo vaak gebruikt.

Deel Deze Pagina