1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 11 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ralluff, 9 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ik stel voor dat apoc die mensen eens quote, want ik vind dit ook nogal een waardeloze aanteiging.. :emo:
    Vooral als je de posts van gasten als Siemenn leest..

    No offence, maar niemand preekt hier in dit topic de PES religie hoor, dat gebeurt alleen in het PES topic zelf en daar is niks mis mee.
    Ik ken ook weinig mensen die PES2009 en 2010 echt BETER vonden dat FIFA, dat beweert niemand. Wel dat het leuker is om te spelen bv. Maar ik heb FIFA nooit slecht gevonden... Ik stel voor dat je die posts eens quote?
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Fifa is gewoon de betere game in het geheel, maar dat wil niet zeggen dat het leuker is, dat je meer vrijheid hebt en dat je er meer plezier aan beleefd.

    Daarnaast vind ik dat er in Fifa 2 elementen ontbreken welke ik essentieel vind, namelijk goede bal physics en een degelijke AI die je het moeilijk maakt.

    Ik heb zelf ook Fifa 09 en 10 thuis liggen hoor, maar neig gewoon naar PES. Ik ben vroeger overgestapt van Fifa naar PES, omdat ik enkele zaken zo ontzettend klote vond aan Fifa destijds ( instappen verdedigers, elke vrije bal was een goal, standaard manier van scoren ) en die elementen zijn nog steeds aanwezig.
     
  3. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Misschien had ik me duidelijker moeten uitdrukken want schijnbaar is de indruk ontstaan dat ik het hier uitsluitend over pes-mensen heb. Ik bedoel dat ik in het fifa 11 forum niet zo zit te wachten op comments over een andere voetbalgame. Wat heeft het voor nut om hier te melden dat Fifa het niet is voor jou en allerlei verhalen over pes te melden? Misschien 1 x maar daarna moet je kssht naar je eigen forum haha. Zonder gekheid, ik post niet in het Pes forum om daar te gaan prediken dat ik Fifa dit jaar ambieer. MAW ik probeer gewoon een punt duidelijk te maken dat ik op een foum de helft van de reacties zie gaan over waarom pes beter zou zijn. Steeds van dezelfde mensen... (jullie weten van jezelf wel wie ;) )

    Maar evengoed vind ik het dus OOK nutteloos als dit andersom in het Pes forum gebeurt he!

    Oh en Tyrant met dat mooie logo rechtsonder :)
    Waar heb ik beweerd dat jij Fifa voor slecht hebt uitgemaakt dan. Ik hoef niemand te quoten ik zeg alleen dat ik hier in dit topic een johova gevoel krijg van sommige reacties. No offence ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Duidelijk.... Je komt blijkbaar niet in het PES topic, maar daar gebeurt het ook. Misschien nog wel een beetje meer dan hier. Maar je post kwam ietwat anders over ;)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Eh nee?
    Of gaat het over haggis?
    Ik vind het persoonlijk helemaal niet vreemd hoor als iemand een paar puntjes uit 2 voetbalgames vergelijkt.. Wat is er vreemd om de 2 meest populaire sportgames (in NL, stomme Madden fans :+) te vergelijken? De meeste kopen er namelijk maar 1 8).
     
  6. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    tjaa... heb je een punt hoor, maaaaar dat is leuk om 1x te doen en je voorkeur aan te geven. Maar dat hoeft niet elke dag oeverloos weer te gebeuren om het zo'n beetje als idee in te brengen bij een ander.

    Maar goed schijnbaar praat ik onzin dan en leeft dit gevoel alleen bij mij...?
     
  7. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Het gaat hier meer over "wie de betere is" dan over de game zelf.

    Ik denk dat de gameplay aanpak behoorlijk anders is in beide games. Het is wat dat betreft dus een kwestie van smaak.

    Ik denk wel dat PES meer voor de hardcore footie-spelers is en FIFA wat makkelijker in te stappen is (Nu ga ik ook vergelijken :D).

    FIFA zal wel een stuk completer zijn dan PES en daar zal Konami natuurlijk de aankomende jaren verder op borduren. Het is namelijk wel zo dat ze nu eindelijk een game hebben neergezet die de fans waarderen en verder op zullen werken. Net zoals EA dat met FIFA 09 heeft gedaan.

    Ook heb ik het idee dat FIFA veel meer voor het online-gebeuren is en PES meer is voor met vrienden op de bank.

    Het is allemaal een mening, maar ik ben het er wel mee eens dat mensen niet moeten gaan bashen in threads over die is beter dan die. Dat is een kwestie van smaak en waar ligt jouw aandacht in de games.

    Ikzelf zal uiteindelijk beide games halen, maar ik zal beginnen met FIFA en een maand later PES :).
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Hier kan ik mij helemaal in vinden!

    @apoc: ja ik denk wel dat ik een beetje begrijp wat je bedoelt.. Maar wat is er nou mis als er zo nu en dan een PES speler wat negatiefs zegt over FIFA :p.
    Soms lijkt het wel alsof mensen games beschouwen als hun 'eigen'. Net als mensen heel fel reageren als je bv. iets slechts zegt over de Xbox. Dan beginnen de flamewars weer en denk ik: wat kan het jou schelen als andere mensen de Xbox slecht vinden? Het is toch niet jouw product?
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    @Tyrant
    Dat klopt helemaal, ik ben ook anti flame wars en heb dan ook niet het gevoel om iets af te gaan kraken als er niks echt af te kraken valt. Dat ik dat 10 jaar terug misschien deed ja maar dat is wel weer leuk geweest. Maar ik had slechts het gevoel de re-runs van meningen te lezen.

    Overigens ben ik als oud-pes speler blij dat de weg naar boven teruggevonden is en vermoed dat ik de game na een maand of 3 ook ga oppakken. Dit geheel terzijde natuurlijk :)
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nou, PES voelt wel een beetje als van mij hoor ;)

    Nee, serieus. Het is bijna onmogelijk om het niet te hebben over PES in het Fifa topic en omgekeerd. Maar sommigen vinden het heel moeilijk om iemands smaak of mening te accepteren en dan gaat het vaak fout. Ik begrijp het prima als mensen voor Fifa kiezen, en al zou ik het niet begrijpen.... Ik hoef het niet te spelen als ik dat niet wil.

    Een Fifa vs PES topic werkt ook gewoon niet, dat wordt een flamewar van heb ik u daar. Daar zou ik dus nooit komen, en daar kwam ik ook nooit. Ik ga graag met mensen in discussie (joh, meen je dat nou, ik zie het jullie denken) maar ik betwist over het algemeen genomen nooit iemands smaak of keuze.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Haha ja dat gevoel heb ik ook Cyrax, dat als iemand PES afkraakt ik stiekem denk 'rot op man, dit is wel MIJN PES wat je aan het afkraken bent he' :+

    Maar goed, weer over FIFA lijkt me :p.
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ohh ik dacht dat we in hep pes topic zaten! :+
    (allemaal zulke positive geluiden)

    Toch vind ik het wel jammer dat er geen fifa vs pes topic is gekomen omdat juist nu de games zo dicht bij elkaar liggen.. maar goed

    t is heerlijk om beide topics te lezen . Ook zeker hier want je leest soms best ddingen dat je aan het twijfelen zet om de game eerder te halen. Ben gewoon straks benieuwd als de echte versie in de winkels ligt ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de spelers gezichten van de mindere clubs...
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Heel simpel: je kunt de games objectief niet vergelijken en er is geen betere game.
     
  14. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    :x ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  15. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is waar! Maar af en toe is het best leuk om zo'n topic binnen te stappen en te kijken wat er loos is .. nu moet je altijd in beide topics zoekken en lezen... dat kan toch ook in een appart topic!
     
  16. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA is duidelijk de realistische, betere, iedereen met verstand kiest voor FIFA.
     
  17. mvajax

    mvajax Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, weten jullie misschien wat de exacte datum is dat de game uitkomt? Op XBW site staat 23ste, maar op alle sites waar je de game kan kopen staat de 30ste?

    Iemand meer info voor me?
     
  18. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En vorige week koos je nog voor PES, of heb je geen verstand? :emo:
     
  19. haggis

    haggis Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    1
    Helemaal met je eens dat de vorige versies van pes echt vreselijk slecht waren, maar je moet is een paar uurtjes de demo van pes 11 spelen zal je zien wat ik bedoel is zo verbeterd nu.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Gast, ieder zijn smaak. Aight? Begrijp je dat?

    Dat dus, dacht dat ook gelezen te hebben van hem......
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina