Ik vind van niet, als je van voorzetten houdt is de beste Formation nog altijd 433, met 442 kan je niet echt je LM en RM wegsturen met een steekpass, ze zullen nog altijd een loopactie van 30/40M moeten maken en als je tegenstander een beetje goede Backs heeft ( wat vaak wel het geval is ) dan lijd je heel snel balverlies.
Vooral na een aanval van je tegenstander als je dan snel wilt counteren staan je LM en RM vaak ong 30M van je doel af en ze verdedigen vaak mee, dat lijkt mij iniedergeval niet de bedoeling. En stel jij hebt Malouda op LM in een 442 Formation en je tegenstander speelt 433. Dan zul je vaak eerst zijn RCM moeten passeren en daarna ook nog zijn Rechtsback, meeste gevallen ook balverlies dus.
Naar mijn mening is 442 Redelijk compact en niet echt aanvallend. Eigenlijk de iets verdedigendere versie van 4222 want daar zijn je LAM en RAM iets meer naar voren geschoven en zullen hun ook niet meeverdedigen, want daar heb je dan 2 controleurs voor. Bij 442 zou ik zowiezo nooit met 2 echte controleurs spelen maar met aanvallend ingestelde spelers met iets in de 70 Defending, dan denk ik aan spelers als IF Ramires, Arteta, Milner, IF Modric, IF Meireles, maar een speler als Essien is ook heel goed in een 442. Kortom; Hou je van voorzetten, dan zou ik voor 433 of 4222 gaan.
Laatst bewerkt: 29 jun 2011