ja, door in je controllerinstellingen aan te geven dat je handmatig van speler wilt wisselen en dan tijdens een wedstrijd met je linker- (of rechter- weet niet meer) stick naar een willekeurige aanvaller handmatig over te switchen. Dan kan je met die aanvaller bekijken hoe jou CPU verdedigers hun taak doen, of (en dat is nog dodelijker) met de aanvaller alle eventuele gaten vullen door in de weg te gaan lopen waardoor je een 'passrichting' van de tegenstander blokkeert (als je begrijpt wat ik bedoel, soort zone-dekking). De tegenstander kan nergens meer naartoe waardoor je CPU makkelijk de bal kan afpakken. Het "voordeel" daarvan is ook dat je direct verder kan voetballen, er is geen overgang wat betreft het beeld van keeper naar veldspel.
Ik was daar achtergekomen omdat ik het fijn vind om zelf te switchen van speler en ik tijdens wedstrijden zag dat mijn CPU middenvelders/ verdedigers heel makkelijk de bal afpakken. (ik was te laat met switchen)
Deze manier van spelen is wel super nep hoor, juist het zelf verdedigen geeft diepgang aan het spel. Maar voor sommigen is het hebben van een leuke wedstrijd niet belangrijk, want die willen winnen, winnen en winnen. Maar waarom eigenlijk? Voor een paar goede stats? In mijn ogen gaat het om de fun.
Laatst bewerkt: 12 okt 2011