Brace yourself, career mode story..
Tijd: 4 minuten per helft
Mode: Legendary
Na 6de te zijn geworden met Mainz ging ik naar Wolverhampton.
Momenteel zit ik in speelronde 37.
Gek genoeg was de doelstelling het linkerrijtje, persoonlijk wilde ik alsnog Europees voetbal halen zoals ik dat altijd wil.
Om het spel niet te spoilen huur ik nooit spelers omdat je anders iedereen voor een jaartje kan aantrekken, ik vind het anderzijds niet erg een compleet nieuw team te kopen.
Mijn formatie:
------*--------
-----------*---
--*------------
------*--------
---------------
----*----------
--------*------
---------------
--*--*--*--*--
---------------
-------*-------
Een soort 4-2-3-1 dus.
Omdat de beste speler van Wolves Jarvis is (heel snel, goede voorzetten en tweebenig) besloot ik een team om de spits te bouwen, waar de spits als targetman dient.
Mijn aankopen:
Dost (77), de spits die elke voorzet moet inkoppen, dat is zeer goed gelukt. In januari raakte Dost geblesseerd, tot dan toe had hij 13 goals gemaakt waarvan ongeveer 9 kopgoals.
Leonardo (73 ) de flankspeler van NAC en Ajax o.a. hij was een miskoop en breng ik nog heel af en toe om de gaten dicht te lopen, snelle spelers werken eigenlijk heel matig maar ik laat me er vaak toe verleiden alsnog een snelle buitenspeler te kopen.
Rosales (75) van Twente, een goede aankoop. Snelle rechtsback die al een paar assists op zijn naam heeft.
Toornstra (75) van ADO, geen aanrader. Is een motor met 93 uithoudingsvermogen maar is daarnaast zeer matig, hij speelt altijd omdat hij wel altijd meeloopt naar voren en achteren, maar heeft weinig beslissende acties gehad.
Brocchi (75) van Lazio, topspeler! heeft een aardige conditie voor zijn leeftijd, hoeft weinig loon en kost weinig. Kan scoren en speelt altijd goed.
Sisi (76) flankspeler van Tenerife (?), een snelle flankspeler met een redelijk uithoudingsvermogen waardoor hij beslissend is als je hem in het laatste half uur brengt.
Ibson (75) van een Braziliaanse club, hij staat als CAM en die speler is altijd de belangrijkste van mijn team, Ibson is een aardige speler maar kan niet afmaken wat op die plek wel belangrijk is, Hoseth (die ik bij Mainz had) begint ook met 75 maar is veel beter dan Ibson.
Montero (78.) Een CA die ik haalde voor de laatste 20 minuten als Dost vermoeid was, door de blessure van Dost heeft hij veel gespeeld. Hij is snel en acrobatisch maar kan ondanks zijn 176cm heel goed koppen, niet aan te raden in mijn systeem maar wel verrassend nuttig.
Beckham (77), Beckham had ik ook bij Mainz en was toen 78, hij is een echte aanrader. Heeft een goed uithoudingsvermogen, is sterk in de duels, past nooit slecht en heeft een goede voorzet.
Yanbaev (77) een Russische linksback die ik heb gehaald omdat hij vroege voorzet als kenmerk heeft. Hij is snel en zeer nuttig, heeft al een paar assists en één doelpunt.
Mijn doelstelling was zoals gezegd de Europa League maar door de winst van de League Cup in januari (1-0 tegen Villa na verlenging) had ik die al snel behaald, ik dacht dat het seizoen verder niet veel zou boeien maar ik bleef winnen en dit is nu de stand:
1. Man City 81
2. Man Utd 78
3. Arsenal 77
4. Chelsea 72
5. Wolves 71
6. Liverpool 68
7. Tottenham 68
Mijn vorige wedstrijd won ik 2-1 van Chelsea.
Bij een 1-0 stand kreeg ik halverwege de 2de helft rood en kopte Kalou de vrije trap erin. Ik haalde mijn spits er uit en bracht me snelle middenvelders waardoor ik alsnog 2-1 won en ik met nog 1 match te gaan de voorronde CL kan behalen, helaas moet Chelsea thuis tegen West Ham.
Klik om te vergroten...