1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 12 Ultimate Team [Deel 8]

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr. Polska

    Mr. Polska AJAX ***

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga nu voor dit team:

    Torres/BA IF/Tevez - Van Persie
    David Silva / Modric
    Arteta - Essien - Toure
    Evra - Luiz - Kompany - Richards
    Cech

    Voor welke spits zal ik kiezen naast Van Persie?
    Modric is iets goedkoper als Silva en heeft ook nog een betere rechter.
    Waar zouden jullie voor gaan?
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2012
  2. TictaCNL

    TictaCNL Active Member

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben overgestapt van Serie A naar Barclays met andere opstelling. Wat zijn die barclays spelers sterk zeg! Niet normaal.
     
  3. Krommetje

    Krommetje Active Member

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Ba IF
     
  4. Mr. Polska

    Mr. Polska AJAX ***

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? kom ik dan niet wat snelheid te kort? Mijn voorkeur ging namelijk uit naar Tevez.
     
  5. Krommetje

    Krommetje Active Member

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat de gewone Ba al een geweldige speler is en Ba IF gewoon echt top is naar wat ik gehoord (Kan hem zelf helaas niet betalen :))
     
  6. Mr. Polska

    Mr. Polska AJAX ***

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het dan wel over de IF van 82 he? die van 84 is me ook te duur :)
     
  7. AssasinOfDeath

    AssasinOfDeath Active Member

    Berichten:
    1.165
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt een cam in een 5-3-2 beter dan een cm, ik houd veel van middenvelders die fijne steekpassen kunnen geven maar ook meelopen zodat ik in geval van nood terug kan passen:)

    Krijg ik dan nog wel 100 chemistry?
     
  8. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Nee, dat maakt niets uit. Gewoon CAM > CM kaartje = 100 chemistry.

    Handige post voor mensen hier, die niet weten welke speler ze willen voor een bepaalde positie:

    Acceleration
    This is purely about how long it takes a player to reach his top speed, so it needs to be considered alongside the Sprint Speed stat. Some players have a high Acceleration rating but only average Sprint Speed so, in their case, Acceleration becomes almost irrelevant – it’s no good getting to your top speed really quickly if that top speed really isn’t very quick.

    Agility
    Players with high agility can perform acrobatic shots or clearances, and agility also affects dribbling ability. If you’re a player who likes to run with the ball, Agility is one of the stats to keep an eye on. The higher the better.

    Balance
    This is another attribute that influences a player’s dribbling skill and, more generally, how responsive the player you’re controlling feels. If you have high stats for Agility and Balance then you’ll move fluidly and you’ll be able to get in or out of tight spots. Also, high Agility and Balance scores are needed to get the most out of fast players – even if you have 95+ for Acceleration and Sprint Speed, your player could feel sluggish and a little unresponsive if they lack Agility and Balance. It’s important to remember that when you’re looking at potential new players, as it’s easy to spend a lot of money on quick players, only to find they don’t feel to sharp due to low stats in other areas like these.

    Jumping
    Quite simply, how high a player can jump. Useful if you’re scouting for a player to win you more headers but, like speed, it’s fairly useless without its related attributes. For example, for a player to be really good in the air they need to have high Jumping, Strength Aggression and Heading Acc stats.

    Reactions
    This will also affect how responsive a player feels. The higher the stat, the easier they’ll adapt to contextual changes – an attribute that’s vital for effective dribbling.

    Sprint Speed
    You don’t need any explanation here, I’m sure. As with the Attributes above though, remember that Sprint Speed in isolation is less effective – it needs to be combined with Acceleration, Agility, Balance and Reactions to be unleashed.

    Stamina
    This attribute plays a huge part in FIFA 12. With True Injuries now occurring in game, it’s important to keep an eye on your players’ stamina levels, as tired players get injured. As well as affecting fatigue during a game, Stamina also determines how quickly a player recovers between matches. I’ve had players in Career Mode that constantly ask to be rested because they’re tired – due to a poor Stamina rating – which can be annoying.

    Strength
    Another attribute with more importance in FIFA 12. Your players Strength stat will decide how they cope with any physical battles, so a good score in this area is important for anyone with defensive responsibilities. It’s also a desirable attribute to have for at least one of your strikers, just to give you a chance in 50-50s with defenders.

    Aggression
    This works in tandem with Strength; you’ll usually find that a player has high scores for both, rather than one or the other. Aggressive players generally win more tackles, but also risk giving away more free-kicks.

    Att. Position
    This Attacking Position attribute deals with a player’s ability to spot open space and move into good positions that offer an attacking advantage. The higher this stat, the more likely a player is to make enough space to receive the ball in dangerous areas.

    Interceptions
    This applies more to AI controlled team-mates rather than the player you’ve selected, as it determines the ability to read the game and intercept passes. If you’ve seen players stick out legs or do something unexpected to prevent a pass, it’s likely they’ll have a high score for Interceptions.

    Vision
    It’s all very well you being able to spot a pass from your sofa, but if the player you’re controlling can’t see what you’re telling it to do then the pass is going to be off. The higher the score in this attribute, the further the player will be able to see and so the better their passing will be – as long as they have a good Long Pass rating of course.

    Ball Control
    This determines two things; how well a player initially controls the ball, then how good they are at keeping it under control. It’s another attribute that’s very desirable for dribblers and also for strikers – you could have the best finisher in the world up front, but if he can’t trap a bag of cement then he isn’t going to get goals.

    Crossing
    This obviously deals with the accuracy of crosses, but it also determines how easy it is for a player to get the ball in the box in the first place. If your winger keeps getting blocked when you are expecting him to whip the ball in, there’s a good chance he has a poor Crossing score.

    Curve
    Dictates how effective a player is at applying curl to crosses, passes and shots. It’s a good attribute to have for any set piece takers; curling corners can be a nightmare to defend against, and curling free-kicks can be tough to save.

    Dribbling
    Lionel Messi has 97 for this, which may actually be a couple of points too low as this attribute affects how well the player keeps possession of the ball while running with it. I’ve seen him lose it once. Possibly.

    Finishing
    Career Mode managers often largely overlook this essential attribute. Without a high score here, it’s going to be very difficult to find the back of the net consistently. In my opinion, this is easily the most important attribute to consider when you’re scouting for a striker, but keep in mind that it only determines the accuracy of your shooting from inside the box. Shots outside of the box are dealt with by the Long Shots attribute, which we’ll get to in a sec.

    FK Acc.
    Simply, how good a player is at taking free-kicks. Ideally you want your free-kick taker to have a good score for Curve too. Then they really are a weapon from dead balls.

    Heading Acc.
    The does two things; affects your player’s ability to get their head on the ball, then how accurate that header is going to be. It applies to headed passes as well as headers at goal.

    Long Pass
    Clearly, the ability to pick out a team-mate that’s far away. This also determines how quickly the ball gets to them – the higher the score, the faster and more accurate the pass will be.

    Long Shots
    The ability to shoot with accuracy from outside the box. A great attribute for midfielders to have.

    Marking
    This determines your player’s ability to track and defend against an opposing player. AI players will do this off the ball, and when you’re in control of a defender their Marking stat will affect how good they are at containing.

    Hidden Attributes
    These aren’t viewable in a player’s profile but they are all searchable using the Primary and Secondary Attribute options in the transfer menu. Short Passing determines a player’s accuracy and speed of passing over a short distance, Shot Power affects how fast the ball travels when struck from any distance, Standing Tackle deals with the ability to win the ball while staying on your feet, Sliding Tackle controls how accurate a player’s sliding tackle is and what chance it has of succeeding, Volleys affects the technique and accuracy of shots taken while the ball is in the air and Penalties is an obvious one.


    Full-backs…
    Should have good scores for Stamina and Marking. It’s also one of two positions in which Acceleration and Sprint Speed are effective without high scores for Balance, Agility or Reactions, as you’ll purely use their pace to recover ground. Dribbling and Crossing are a bonus, but not essential.

    Centre-backs…
    Can also get away with being quick but not necessarily agile. Primarily though, you want good scores for Strength, Jumping, Heading Accuracy, Marking, Standing Tackle and Sliding Tackle.

    Defensive midfielders…
    Need Stamina. After that you’re looking for Strength, Marking, Standing Tackle, Interceptions and Short Passing. Aggression may also be useful here, but – since these players are always in the thick of it – you don’t need to worry too much about speed.

    Attacking midfielders…
    Benefit from good scores in the Long Shots, Vision and Short and Long Passing departments. I like to have a player here that can run with the ball too, as he plays so central, so I search for Dribbling as well as Balance, Ball Control, Agility and Reactions.

    Wingers…
    Need to be able to beat their markers, accelerate into space and get the ball into the box, so you want Dribbling, Ball Control, Balance, Agility, Reactions, Acceleration, Sprint Speed and Crossing. Stamina and Strength are a huge bonus here.

    Strikers…
    Are a waste of space without Finishing, in my opinion. It’s the very fist thing I look for when I need a goalscorer, because I really feel like it pays off in game – if you’re only going to get one chance, you want to score with it. I also like them to feel responsive, so I like them to have Acceleration, Sprint Speed, Balance, Agility, Reactions and Ball Control. Attack Positioning, Strength and Stamina really help too.

    Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren! Ik wil het liefst snelle, dribbelende mannen in mijn veld en snelle, sterke verdedigers. ;)
     
  9. AssasinOfDeath

    AssasinOfDeath Active Member

    Berichten:
    1.165
    Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig heb ik die pagina gelezen:D
    Vond de Russische cams beter en daarom wou ik ze, maar in een cm waren ze veel te duur voor me maar daarna kwam ik erachter dat de cam-cm kaartjes nog duurder zijn:eek:
    Nu even sparen en dan kijken voor of betere spelers of danny's etc. in een cm positie:thumbs:
     
  10. Mr. Polska

    Mr. Polska AJAX ***

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    0
    David Silva/Modric als CF?
    Het spitsenduo is Tevez / Van Persie
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    David Silva vind ik zelf fijner spelen, daarnaast heeft hij ook een betere chemistry met Tevez dan Modric :).
     
  12. Mr. Polska

    Mr. Polska AJAX ***

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan hak ik nu definitief de knoop door, en wordt het Silva! ;)
     
  13. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik zou zeker voor Silva gaan, Modric is een echte CM, Rent heel veel en verdeelt het spel op het middenveld, Silva is aanvallend bijna op alle vlakken beter dan modric, alleen is het wel zo'n dat Modric een meesterlijke passer is en daar kan op dit moment geen speler in de BPL aan tippen.
     
  14. ruud180

    ruud180 Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,
    Ik lees dat mensen hun hele team verkopen? krijg je voor een verkoop van een heel team een bepaald bedrag? of bedoelen zij hiermee dat gewoon elke speler verkocht word? want een hele team tegelijk verkopen, kan ik ook nergens vinden.

    Ik lees niks over zilver speler Jonathan Biabiany mega snel, ik heb hem in me franse zilver team als RV in de spits Oliech en links Nguessan. Mega snelle voorhoede.
    Vooral Biabiany met achter hem op RM Obertan is een dodelijke combi.
    Wel prijzig die Biabiany op ze goedkoopst 15.000.
     
  15. ruud180

    ruud180 Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een andere vraag,
    Is er ook een optie in de game zelf voor je tacktiek Ultimate team??. Want zal graag willen dat me team het veld breder houd.. Hoe kan ik dit in een FUT wedstrijd voor me elkaar krijgen?.
    Bedankt voor de reacties.
     
  16. DutchSoccerxx

    DutchSoccerxx Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een team van ong 80k.
    Graag zilver, mag 1 land zijn of gewoon een comp.
    Ik vraag dit, omdat ik geen idee heb welke comp ik nou wil. Ik heb al vaak gekeken naar een leuke comp, maar kan er niet echt eentje vinden. Wil graag veel snelheid. Danku
     
  17. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Ivoorkust zilver!

    Kameroen is ook hard trouwens.
     
  18. FiDoDiDo007

    FiDoDiDo007 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    7
    Ze bedoelen dat ze elke speler verkopen;).

    Ga voor de wedstrijd begint naar team management en pas dan de opstelling aan (dus zet ze wat breder) of aan het begin van de wedstrijd (als je bang bent dat de tegenstander ervandoor gaat anders).

    Je zou Maicon RB kunnen nemen, Braziliaans en een stuk beter dan Bosingwa (ongeveer 25k). Verder zou ik ook niet met Robinho als CM spelen, maar dan moet je waarschijnlijk ook Seedorf vervangen voor de chemistry. Of als je Aquillani neemt ipv Robinho bijvoorbeeld, maar dan heeft Marcelo geen optimale chemistry. Maar als jij het middenveld zo lekker vind spelen zou ik het lekker zo houden:).

    Kijk eens naar de Pro League (de Belgische competitie). Daar zitten wat snelheidsduivels!
     
  19. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Zie ook datbje voor tevez bent gegaan. Slimme zet. Ba is goed maar tevez is overal gewoon beter. Ba is misschien in paar dingen net iets beter maar tevez is in andere dingen stukken beter waardoor hij lekkerder algemeen speelt. En hij kan goed schieten. niet normaal!
     
  20. Dylantijs6

    Dylantijs6 Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb IF Klose gekocht, man wat een baas is dat.

    1ste wedstrijd 7-1 gewonnen, 6x Klose!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina