1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 12

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikeVermeule

    mikeVermeule Active Member

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer worden die achievements bekend? :)
     
  2. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ach, jij verdedigd FIFA tot op het bot. Een bal vanaf de zijkant krult er altijd hetzelfde in. Een van richting veranderd schot zie je niet. Vind FIFA een top ga,e maar ze moeten er toch op 1 of andere manier een beetje variatie in wetenbte brengen. Gelukkig zijn er meer mensen die dit ook zien.
     
  3. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Gast.. Ik heb vaak zat een veranderd schot hoor.. Hoe vaak zie je dat in het echt? Ook niet zo heel vaak.. Natuurlijk krult een bal van de zijkant er hetzelfde in?! Hoe moet dat anders dan als je hem voorgeeft? Ik snap wel wat je bedoeld maja, ik vind het knap dat Fifa variatie er in moet brengen terwijl jij je team zelf bestuurd.. Misschien moet je is op semi-manual spelen dan bestuur je het meer zelf ipv alles op assisted..
     
  4. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Je kan, hoe goed FIFA ook mag zijn, niet zo praten. Het is gewoon een feit dat veel goals hetzelfde aanvoelen bij FIFA en dat heeft niks met de manier van spelen te maken. Als ze dat inderdaad wat meer aanpakken en de feeling van PES krijgen met schieten ben ik helemaal tevreden.

    Zin in FUT! :)
     
  5. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij pes heb je ook wel veel dezelfe goals hoor. Ik denk dat minimaal de helft uit een rebound komt. Tegentreffers van de ai zeker.

    Ik heb fifa al 13 jaar niet gedaan, maar ga de demo toch weer eens uit proberen. Ben toch wel benieuwd naar dat nieuwe collision systeem.
     
  6. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Maar je weet gewoon van welke plekken je het wel kan proberen en van welke plekken het zinloos is om het te proberen. Maar dat jij er niet tegen kan dat ik zeg dat ze moeten proberen om er wat meer variatie er in te brengen. Ach die zielige naam van je zegt al genoeg.
     
  7. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA 12 Career Mode | Form and Morale
     
  8. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk leuk heb er zin in
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb ook al wel een paar keer een van richting veranderd doelpunt gemaakt idd. Komt best wel voor, maar het spelletje op het veld zelf is vrijwel vaak hetzelfde. De verdediging schuift veel te veel naar voren, waardoor je veel 1 op 1 momenten krijgt. Speel op Legendary, dus daar zal het hem niet in liggen.

    Kijk het is en blijft een game, dus een game zal altijd zijn flaws hebben. Uiteindelijk vind je altijd wel een weg waarop je het beste kunt scoren. Dat is zo bij FIFA en dat is zo bij PES. Voordeel van PES is dat de AI nu ook goed meedenkt, waardoor ruimtes sowieso kleiner gemaakt worden. Als bij PES die keepers nog worden aangepast heb je een zeer goede game. Als bij FIFA de defensieve en overal AI wordt aangepast idem dito.

    Ik ben daarom erg benieuwd naar beide demo's voor de 360. Ik vind PES erg vloeiend en lekker spelen (met name door de looplijnen). Ik heb gisteren PES 2010 er even ingedaan en ging totaal niet vloeiend. Is twee jaar oud, maar het verschil met FIFA10 was toen echt heel groot. Dat is nu bijna nihil geworden. Je zou kunnen zeggen dat FIFA nu gewoon completer is. Ik vind PES (zonder de demo van FIFA gespeeld te hebben) echter heel erg goed aanvoelen.

    Dus, kom maar op met die demo's :D
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  10. Seh

    Seh Guest

    Bij PES heb je zo weinig animaties dat je vanuit alle standen kunt schieten en dan ziet het er nog steeds 'goed' (of eigenlijk houterig...) uit. Terwijl bij Fifa er een stuk meer animaties inzitten, dus is het logisch dat er niet over 9000 verschillende goals gemaakt kunnen worden. Door de animaties voelen ze een beetje het zelfde aan. ;)
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Je hebt gelijk hoor, veel goals gaan hetzelfde. Misschien eens tijd om op full-manual te gaan spelen? Doe ik ook, en dan gaat alles veel realistischer en schoten gaan veel anders. Het is niet meer zo scripted, want nu moet je zelf écht richten bij passies en schoten.

    Trouwens, je laatste zin is wel een kansloze manier om de discussie te stoppen. Zo eindigen jullie iedere keer een discussie met Ronaldo; beetje kinderachtig ;)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    In PES kun je juist niet vanuit alle hoeken schieten. Door die gare animaties krijg je allerlei lompe boogballetjes als je wilt schieten en er zit een verdediger in je rug. Je hebt echt ruimte nodig en dan kun je pas schieten, erg irritant. Dus dat is niet waar.
    En ik snap je 'in FIFA zitten meer animaties dus alle goals voelen ze hetzelfde aan' stukje niet 8). Lijkt mij toch juist andersom? Hoe meer verschillende animaties, hoe meer verschillende goals. Bij PES heb je weinig animaties, maar ik snap dan niet hoe het volgens jou kan dat ze dan allemaal verschillend zijn...
     
  13. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Nogmaals als je alles op assisted laat staan dan is het hetzelfde ja.. Aan je laatste zin laat je alleen maar blijken dat ik gelijk heb..
     
  14. CRonaldo7

    CRonaldo7 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    1.172
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat PES schieten vind ik echt fucked up! Ik heb zelf nu PES 2011 tot mijn beschikking omdat mijn Fifa 11 helaas kapot is en ik ga geen nieuwe kopen voor 1 maand :p, maar af en toe speel ik dan PES en dan denk ik nou ga is uithalen en dan komt er een gare boogbal ofzo.. Het ziet er ook redelijk nep uit vind ik zelf. Het enigste wat ik zou willen zien bij Fifa is dat je zo een knuckleshot kan doen, die zijn echt master!
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Nou, Fifa zorgt er voor dat een schot altijd binnen een bepaalde animatie valt. Maar omdat PES niet veel van die animaties heeft, is dat niet nodig. Snap je wat ik bedoel of niet? Kan het niet zo goed uitleggen. :'-(
     
  16. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit. Denk dat ik dit jaar maar wat meer Career Mode ga spelen. Bij FIFA 11 heb ik de CM amper gespeeld
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik speel altijd de eerste twee maanden CM, maar daarna niet meer. Maar toch, Career Mode is episch :D.
     
  18. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Jullie? Ik ga nooit een discussie zowat hier aan op het forum maar als je wat zegt over FIFA wat maar een klein beetje negatief is verdedigd die het eb dan is het niet waar. Misschien een beetje kinderachtig wel maar dan moet je jezelf ook maar geen Ronaldo noemen :).

    In fifa10 speelde je dan tegen mensen die ook alles nog op assisted hadden staan. Dat was gewoon kut. In 11 hebben ze dat veranderd volgens mij? Misschien toch maar is alles veranderen om het spelletje weer opnieuw leuk te maken. Maar als ik dan online speel wil ik wel tegen iemand spelen met dezelfde instellingen.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    In FIFA11 kan je gewoon manual-wedstrijden doen hoor? Krijg je ook nog eens veel meer punten! :thumbs:
     
  20. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat PES veel meer animaties heeft dan FIFA, alleen bij FIFA loopt alles vrij vloeiend (al ziet het er in replays ook niet altijd al te best uit). Het mooie van het systeem van FIFA is dat de voeten, armen en lichamen van de spelers als feite aan touwtjes zitten. Het systeem zorgt er gewoon voor dat de voeten van de spelers omhoog gaan als ze een bal met uit de lucht moeten aannemen, en als ze springen, dat ze echt met hun handen gaan zwaaien. Supermooi systeem! En ook met het nieuwe impact-system hebben ze weer een mooie troef in handen.

    Echter blijf ik erbij dat PES in feite meer en realistischere animaties heeft. Alleen komen ze er niet altijd even lekker uit. Als een speler bij PES tegen de doelpaal dreigt aan te lopen zie je dat ze de doelpaal vastpakken om zo niet te botsen. Zo zijn er nog tal van animaties die het enorm realistisch doet overkomen. Probleem is alleen vaak de soepelheid ervan. Dat is bij FIFA vele malen beter uitgewerkt.

    Wat scoren betreft heeft dat dus helemaal geen effect. Het gaat om het totaalplaatje óp het veld en daarin is de opbouw naar een goal toe veelal hetzelfde. Ik doe het zelf ook, juist omdat dat gewoon de beste manier is om er doorheen te komen. Een keeper uitkappen is praktisch mogelijk, en als je dat al doet en de keeper je tackelt krijg je geen pingel, dus doe je altijd een geplaatst schot die er 9 van de 10 keer ingaat. FIFA is dus voorspelbaar na verloop van tijd. Maar ook PES heeft dat, want het is een computerspel. Je zult uiteindelijk altijd patronen vinden waarmee je het beste of makkelijkst kunt scoren. Persoonlijk vind ik de demo van PES 2012 gevarieerder dan FIFA 11, maar dat komt door de sublieme AI (op keepers na) en omdat ik FIFA 12 nog niet heb gespeeld.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina