1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 13 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Dan ga je PES spelen. Dit is echt niet het eerste spel wat flopt bij release. Als ik telkens over moest gaan naar een ander spel omdat de game bij release kut is dan waren er nu geen spellen meer over.

    Example, CoD BO zoog in het begin met disconnects en server search, dan ga ik ook niet na Medal of honor?

    Toen SWTOR uitkwam en die zoog ging ik ook niet naar runescape, of bij echt elke expansie van WoW met te drukke servers of disconnect of raids die compleet buggen.

    Games waar je ineens save games kwijt bent, of net als bij Alien vs Predator waar 90% van de mensen de rank ineens weer 1 was. etc etc etc

    Elk spel of althans 70% van alle spellen zijn bagger of kut bij release. Deal with it of stop met gamen.

    En ga geen bs geven dat dat spel wel goed was of die beter was etc, boeid me geen flikker. Gaat mij erom dat hier alleen maar gemauwt word dat mensen liever PES gaan of willen doen. Nou ga dat dan doen en stop met whine? Zelfde als met SWTOR op facebook, bij elke post die ze plaatsen zijn er altijd van die naabs die zeggen dat het zuigt. zeg dan gewoon niks en ga een andere game doen.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Voor mij is dat duidelijk: ik speel FIFA ook tegen m'n broer en dat is geweldig.
    Online op het begin altijd problemen, maar dit jaar erger dan ooit tevoren. Gaat nergens maar over. Maar ik weet dat ik me met PES meer frustreer tíjdens het spelen dan met FIFA.
     
  3. Smoby NL

    Smoby NL Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, even een vaagje over de besturing.
    Ik begrijp naar ongeveer een week spelen nog steeds niet hoe dingen nu eigenlijk te verdedigen zijn. los van "gokken", waar je tegenstander heen gaat passen en ertussen komen. wachten jullie meer af? aangezien A inhouden ook niet zoveel oplevert. Het komt erop neer dat wanneer ik online speel tegen teams die de bal veel rondspelen ik het nog wel onderschep maar iemand die gewoon zelf gaat weet ik nauwelijks te stoppen.

    Daarnaast nog een vraagje hoe je een bal in de loop meeneemt, bij een steekbal van achteruit. Ik ben er vaak door maar dan is de aanname zo traag dat de kans voorbij is, wanneer ik met het rechterpookje hem wil meenemen probeert het mannetje de bal over zichzelf heen te spelen, wat helemaal veel tijd kost en ook onlogisch is.

    Ik hoop dat iemand wat tips voor me heeft.
     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Vind het maar een scheve vergelijking. Als je de game uitgeeft zorg dan dat alles werkt, dit is gewoon half uitbrengen. Dan weet ik niet hoe het met PES is, want dat heb ik sinds PES 6 niet gespeeld, maar als je een Fifa koopt dan wil je online spelen. Zorg dan dat het werkt.
     
  5. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Kerel game jij wel? Dit met zoveeeeeeeeeeel spellen het geval eerste weken van release. En dat is geen scheve vergelijking, want zo zijn echt heel erg veel spellen.

    Ga maar is een MMO spelen op dag van release, of CoD op release. Ik had zelfs met SWTOR dat de laatste raid baas nog steeds 9/10 keer bugde naar 3 maanden. Wen er maar aan.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Prima, dat is een keuze. Zeg ik dan dat je die keuze niet zelf mag maken? Rij zelf overigens ook geen BMW ;)
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat is dan toch een trieste constatering? Als jij het spel koopt voor het online gedeelte, maar je kunt in de eerste weken amper online spelen, dan is dat gewoon kut. Dat is slecht van EA, ook al zullen ze dit ongetwijfeld fixen in een update.

    Of dit nu wel of geen normale zaak is, doet er niet toe. Het is gewoon een constatering en een teleurstelling. De een vind het belangrijker, dan de ander. Ik zit zelf in de software-wereld en ik kan je verzekeren dat dit soort ernstige bugs vrijwel altijd voorkomen, maar ook z.s.m. worden gefixt.
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Klopt. Het is ook zwaar klote, irritant of focking vervelend. Maar zo is het nu eenmaal. En dit zal met toekomstige spellen steeds meer gebeuren omdat ze vooruit gaan met de techniek. Hoe meer ze in een game proppen hoe meer problemen je kan hebben.

    Voorbeeld: Een Standaard auto uit 1980 zal maar op een paar punten problemen ondervinden. Die hebben namelijk vrijwel niks elektrisch.

    Heb je een auto uit 2012 met alle opties heb je ook 30000 meer dingen die kapot kunnen of fout kunnen gaan, ook al is het beter en fijner.

    Dit zal steeds meer gebeuren en een beetje whine mag ook. Maar als je hier vanaf release terug leest zie je alleen maar mensen die zeuren, over gaan op PES etc etc. En daar is dit topic niet voor.

    Dus punt blijft, hoe meer je hebt hoe meer problemen je kan krijgen. daar hoort dit dus bij. Dus stop whine, game of ga iets anders doen. En mensen die iets anders gaan doen kom hier niet terug om te zeuren -_-
     
  9. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Jows, als jij niet ziet dat PES dit jaar nog boordevol fouten (in de gameplay) zit dan heb je echt ontzettend dikke oogkleppen op. Als je wilt weten wat ik bedoel, moet je mijn post in het PES topic maar is lezen.

    Is er iemand die me een objectieve vergelijking kan geven van PES en FIFA? Want ik zit heel erg te twijfelen om FIFA aan te schaffen voor het online 1 tegen 1 gedeelte. FUT speel ik sowieso niet en ik speelde alleen H2H met FIFA12.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    waarom is dit topic daar niet voor? iemand geeft wat aan dat over fifa gaat en zegt daarna ik wil pes :confused: dat je daar niet tegen kunt is wat anders, maar iedereen heeft toch het recht om zijn mening uit te spreken? Ben het er trouwens niet over eens dat het alleen maar erger gaat worden, integendeel. Developers beginnen juist steeds beter door te krijgen waar ze op moeten letten en kunnen steeds sneller de problemen fixen (nu ook al). Dat EA is gewoon een lui bedrijf dat liever de centjes telt dan de bugs eruit te halen.
     
  11. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Niemand wilt dat er over een andere game wordt gesproken in een bepaald topic, iedereen bang is een flame war te ontsteken met een mening over de concurrent :+
     
  12. Pologhini

    Pologhini Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vanaf de early release Fifa 13 aan het spelen. EA heeft op het ea forum toegegeven dat de early release moest worden gezien als een Beta.... Dus de mensen die een season pass hebben aangeschaft voor de early release en de packs voor UT hebben dus eigenlijk betaald om een beta te spelen.

    Verder, na dus ongeveer 2 weken toch wel bijna iedere dag Fifa te hebben gespeeld, ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat Fifa 13 toch wel flinke tekortkomingen heeft.

    Wat mij het meeste stoort de freezes, dit MAG een franchise als Fifa niet gebeuren.

    Dan verder lijkt het alsof EA alleen maar bezig is met UT, een van mijn online maten verwoorde het mooi ze zijn te druk met ons geld te tellen...
    Er zijn zoveel problemen met carriëres, h2h, Pro clubs enz. Er waren problemen met UT die werden vrijwel direct opgelost.

    Oh en de scheidsrechters zijn dit jaar echt dramatisch.

    MAAR zoals we uit het verleden weten iedere keer als er flinke veranderingen aangebracht werden in Fifa zoals in Fifa 11, dan kwam EA na een aantal weken met een update om zo goed als alles op te lossen.

    Dus als eind conclusie: Toch wel weer een goede footie, maar er moeten veel dingen gepatched worden en hopelijk gebeurt dit op korte termijn.
     
  13. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb al op je reactie gereageerd. Natuurlijk zitten er in PES ook fouten. Elk spel heeft bugs. PES heeft echter geen bugs waardoor je je eerst moet afmelden op Xbox Live voordat je kunt spelen. Of freezes. Dat vind ik "kritieke" bugs en die moeten z.s.m. worden gefixt. Overigens ondervind ik niet al jouw bevindingen, dus lees mijn reactie maar even. Misschien heb je er iets. De scheidsrechters zijn idd wel zwaar #$%#$%$.
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Kijk eens in de handleiding (op de fifa site te vinden), daar staan een hoop controls en tips in. Er is een knop om de bal te laten gaan, weet zelf even niet welke. Verder verdedig ik meestal lopend (meelopen, speler wegdrukken) en kan je B gebruiken op het moment dat de tegenstander de bal te ver voor zich uit speelt.
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat hebben die pers-uitspraken voor de wedstrijd voor zin? Ik had namelijk over Verbeek gezegd dat hij altijd de scheidsrechter probeert te beïnvloeden voor de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd kreeg ik ineens totaal onterecht een rode kaart en penalty tegen, omdat ik met Vermeer gewoon de bal pak (had hem ook echt vast daarna) toen een speler van AZ 1-op-1 kwam. Sterk het idee dat het door die persconferentie komt. :+
     
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja serieus

    Jij zegt PES > Fifa, daar reageer ik op, dit is een mening en dat kan je niet zo uitdrukken. Als je zo graag PES speelt, ga je gang, maar daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.
     
  17. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Gelukkig werkte je geliefde pes 2011/2012 altijd super online... nooit geen lag..... kuch... en wanneer je 3-0 voor staat en iemand gaat er vandoor is er geen eens een systeem ingebouwd dat je alsnog de win krijgt...

    Vind het een wonder dat pes 2013 online werkt... echter zuigt het iedereen speelt met barca/real er zit ook geen eens systeem in zoals bij fifa om tegen bepaalde sterren teams te spelen van je eigen niveau. Dus ga nou niet doen alsof pes 2013 deze wereld aan het rocken is met hun online gedeelte want die zuigt natuurlijk ook enorm!

    Misschien is fifa nu kut maar deze is wel een game waar regelmatig updates voor gaan komen om het 1 en ander te verbeteren. Bij pes kun je hier maanden op wachten en zelf al die tranfser shit bijhouden door Custom data dingen te downloaden. Ga lekker in je pes topic hangen!
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2012
  18. Pollie

    Pollie Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    13
    maffe editie van fifa dit jaar.
    aan de ene kant ben ik super blij met de vooruitgang in realisme.
    de gameplay is echt vooruit gegaan.
    aan de andere kant zitten er veel fouten in..
    ik speel overigens alleen carrière modus. spelers kopen is toch wel weer realistischer geworden. spelers verhuren is er echt op achteruit gegaan.
    - ik vind het nog steeds jammer dat je verhuurde spelers alleen bij kunt houden als ze in dezelfde competities spelen. (bv een speler uit de eredivisie die je verhuurt aan een club in engeland.) dan moet je er maar vanuit gaan dat ze hem ook daadwerkelijk opstellen.
    daarnaast kun je maar weinig spelers verhuren.. er komen maar weinig clubs op af.. ja.. real madrid wilde destijds klaasen van ajax huren.. ja!? kom op zeg..
    -linksbenige spelers worden nog steeds stug op rechts gezet bij andere teams..
    -ik werd vanmiddag buitenspel gegeven op een speler die 20 meter verderop stond en totaal niks met het spel te maken had.
    -daarnaast vind ik het wel raar dat spelers bij een leeftijd van 30 jaar al gigantisch achteruit gaan.. vorige edities was dat bij 32/33
    (bv. van persie ging was op 31 jarige leeftijd al afgezakt naar 83, vanaf 87)
    -spel loopt regelmatig vast in carrière modus maar daar schijnen ze al mee bezig te zijn... toch raar, ik ga er vanuit dat een game getest word voor het uitgebracht word.
    -nog een dingetje, in carriere modus kun je mooi een verlanglijst maken voor spelers die je evt zou willen aantrekken. ik was destijds coach van ajax en ik kreeg gewoon letterlijk bij elke speler die op mijn lijst zette de melding dat roda jc ook interesse had in deze speler. en dan ging zelfs om echte toppers..

    helaas best wel wat bugs dit jaar, maar ik vermaak me toch nog steeds erg goed. gelukkig zijn er ook veel punten van vooruitgang.
    ook pes heeft me dit jaar verrast maar fifa blijft toch nog steeds mijn favoriet.
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dit is een forum en daar mag ik zetten wat ik wil, mits ik ontopic blijf. Dat blijf ik, want ik heb het over FIFA en haal PES erbij, omdat twee mensen voor mij over PES begonnen. Ik reageer daar dus op.

    Zint het je niet, dan lees je het niet. Het is net een TV. Daar worden ook wel eens dingen gezegd waar jij het niet mee eens bent. Daar vraag je dan ook niet om. Ik vroeg jou ook niet om op mijn reactie te reageren. Toch doe je het. ;)
     
  20. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Misschien is football manager 2013 iets voor je?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina