1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 14

Discussie in 'Games' gestart door JeeEm, 17 apr 2013.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb het over de computer AI als tegenstander hè. Ik vind het niet gek dat een Real Madrid, Barcelona of Manchester City aanvallend meer druk zet, betere steekpasses geeft en zo voor meer gevaar zorgt voor jouw doel dan een team dat minder is. Ik vind het niet gek dat dat bij teams als PSV (4* ), Heerenveen (3* ) of een Willem II (2.5* ) dat steeds minder wordt.

    Reagerend op wat jij zegt, dus vanuit de speler zelf, ben ik het niet echt met je eens. Je doet net alsof je met bijvoorbeeld een PSV of Heerenveen geen voetbal kunt spelen, dat dat alleen met Barcelona's kan. Ik speel eigenlijk altijd met 3 à 4 sterren teams en vind deze juist fijner voetballen, omdat ze niet zo overpowered zijn (te harde schoten, te perfecte passjes, te veel snelheid). Natuurlijk is niet iedere pass, aanname en schot perfect bij PSV, maar ik vind ze wel degelijk goed voetballen. Iig vergelijkbaar met in het echt: je kan er gewoon heel fijn mee spelen, maar ze hebben geen Ronaldo's of Özil's.

    Al helemaal als je op assisted speelt, vind ik het overdreven wat je zegt. Daar blijven alle passes, voorzetten en schoten gewoon 'automatisch' goed. Op manual merk je het wel meer als een Özil 90+ vision en passing heeft itt een Wijnaldum met stats daarvoor tussen 70-80.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik doel op de manier waarop ze proberen het realisme van een minder team na te bootsen. Dat is ongeloofwaardig en doet afbreuk aan mijn beleving. Hiermee doel ik niet alleen op Fifa, maar op PES. Ik vind dat dus niet leuk, want het komt gewoon heel debiel over. Ik speel zelf ook liever met mindere teams, maar als je dus tegen de CPU speelt (daar doel ik meer op, aangezien het stukje van Jows ging over het spelen tegen de CPU) dan oogt het allemaal ontzettend nep wanneer je tegen Heerenveen ofzo speelt. Dat ziet er niet uit en komt ongeloofwaardig over.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Hier heb je wel een goed punt denk ik.
    Ikzelf heb natuurlijk op een redelijk laag niveau gespeeld (dus won 2x), dus AI kon ik niet erg goed testen.


    Over de Engelse Conference, ik vind het wel tof om daar een soort Master League verhaal over te schrijven. Dus áls ik FIFA haal... :p


    Over het Heerenveen verhaal, ben het juist wel met Siemenn eens. Het zou juist stom zijn als je met Heerenveen ook opeens oogstrelend voetbal kan spelen.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat ben ik met je eens. Dat is ook niet wat ik zeg, het gaat erom dat wanneer je tegen de CPU speelt (en die zijn een Heerenveen) dat het er niet uitziet. Ik snap dat Heerenveen geen Barca is, maar het is in mijn optiek nogal overdreven. Ook Heerenveen kan in real life een mooie aanval opzetten en fatsoenlijk voetballen. De CPU doet het echter overkomen alsof zulke teams nog niet eens fatsoenlijk kunnen passen over 3 meter.
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Bij de eerdere FIFA's vond ik de AI ook altijd kut. Als je speelt met de topteams, dan is het best leuk om te spelen. De demo versie lijkt dan ook best tof.

    Als ik dan uiteindelijk een Competitie ging spelen met de volledige game, dan ergerde ik me kapot aan de AI. Speel je bijv. tegen Utrecht, Willem II (destijds), dan was het gewoon verschrikkelijk om te spelen. De AI deed gewoon vrij weinig, behalve lopen met de bal, kappen, draaien, kappen, draaien, nog eens kappen, weer draaien, weer lopen en vervolgens de bal naar een medespeler passen (terwijl dat direct had gekund).

    Dit heb je dus niet met de sterkere teams. Of te wel, de stats van de spelers hebben een wel heel erg sterke invloed op hoe de CPU zich gedraagt. Dat vind ik inderdaad nep, omdat dan het spelletje niet gespeeld wordt zoals het gespeeld zou moeten worden.

    Dat merk ik nu gewoon nog steeds. Daar wordt gewoon geen aandacht aan besteed, omdat de heren bij EA toch weten dat 9/10 mensen met de 4 á 5 sterren teams spelen.

    Het hebben van tig competities is dan ook totaal overbodig. Gemiste kans...
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Precies, dat heb ik ook. Maar ik ben het gewend dat als ik als PES speler iets zeg in een Fifa topic dat het pertinent niet waar is :+ Of dat mensen niet willen begrijpen wat ik bedoel :D
     
  7. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    - Buitenspelers lopen te vaak diep, staan ze weer buitenspel
    - Keepers nog steeds matig. Slappe ballen niet klemvast
    - Penalty's vliegen te vaak onderkant lat in het doel.
     
  8. haggis

    haggis Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    1
    Fifa 14- xboxone?

    Waarom een FIFA 14 thread in het xboxone forum?
    Er is helemaal nog geen FIFA voor de one.
    Dus iedereen zit hier te posten over de 360.
    Als je nu deze hier verwijderd en samen voegt met FIFA 14 in het 360 forum word het een stuk overzichtelijker.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Er zijn wel meer topics over games die nog niet uit zijn, maar je hebt wel gelijk. Ik heb niet eens gezien dat dit het One topic was. Overigens heb ik Fifa 2014 op de One wel gespeeld :D
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Terwijl de mindere teams juist zo tof zijn!
    Ik speel tegen vrienden altijd met de wat minder grote teams... Dat is echt het leukste ipv met Rooney van 30m op doel rammen :D

    Dus ik ben nu wel benieuwd.
    Over de competities, ach, ik vind het wel fijn. Besides, in Nederland wil men de Jupiler League, dan kan je niet eisen dat de Noorse league eruit wordt gehaald ofzo.
     
  11. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Speelde dat lekkerder dan de xbox360 versie? en zag dat er ook beter uit?
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het zag er beter uit, vooral qua publiek en overall sfeer. Qua gameplay voelde het op de One wel wat simpeler aan eigenlijk.
     
  13. haggis

    haggis Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja is ook niet erg dat er een topic over is, maar dan niet beginnen over de demo van de 360.
    Dat topic staat al in de 360 sectie.
    Nu dus 2 dezelfde topics.
    De meeste van deze berichten horen in de 360 sectie toch?
     
  14. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Eerste paar potjes gespeeld en moet zeggen dat het weer gewoon lekker speelt. Alleen moet wel enorm wennen aan de camera's. Speelde altijd op Dynamisch, maar deze Dynamisch is compleet anders als de voorgaande fifa's
     
  15. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb daar totaal geen last van. Ik heb FIFA 13 gespeeld met Morecombe en ik moet wel zeggen dat de meest laag geklasseerde teams op safe spelen (balbezit, kappen draaien, maar ik heb me daar niet zo erg geirriteerd aan de voorgaande delen). Ze kunnen echter wel pasen, als je namelijk niet oplet kan je zo tegen een pak slaag oplopen. Maar dat komt waarschijnlijk ook dat ik op Legendarisch speelde.
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Sowieso. Dé klassieker hier is York tegen Cork. :+
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ralluff, ik lees zojuist deze tweet:

    Zo moet het dus:

     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2013
  18. domique

    domique Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA heeft het weer voor elkaar. Tegen Zwolle spelen word moeilijker als tegen Ajax. Die lage teams op FIFA kunnen de bal zo goed rondspelen en je komt er gewoon niet aan en tegen teams als Ajax en Chelsea kunnen ze ineens niet meer zo goed positiespel spelen.
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb FIFA14 nog niet gespeeld, maar vanuit FIFA13-oogpunt praat je echt nonsens. Zwolle passt langer rond en was meer aan het 'klooien' qua kappen en draaien, maar Chelsea gaf wel de juiste steekpassjes en werd vaker gevaarlijk voor goal. Ze spelen inderdaad minder lang rond, omdat ze sneller de juiste pass kunnen geven. Dat is minder irritant om tegen te spelen, maar zeker niet minder moeilijk. Of je speelt op amateur.. :+
     
  20. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.839
    Leuk Bevonden:
    860
    FIFA tegen de computer is toch sowieso niet zo veel aan :+. Ik heb sinds FIFA 10 geen career meer opgestart, is toch weer elk jaar min of meer hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina