1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 14

Discussie in 'Games' gestart door JeeEm, 17 apr 2013.

1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hij is ook gewoon de beste speler in Brazilië, iig de grootste baas daar.

2. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Echt, waarom laat van Gaal dat monster niet eens een oefenwedstrijdje spelen :9.

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Omdat Seedorf toch zou weigeren, en van Gaal zo'n baas niet aan kan.

4. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    En Seedorf is te oud.

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ga je mond spoelen. Seedorf is fitter dan Sneijder. :+

6. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Ronaldinho disagrees.

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Die kan er ook nog wel wat van ja. En natuurlijk een shitload aan talentjes.

Één bonk spier én een fenomenale voetballer.

8. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Tering die gast is ripped :D

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hij is nagenoeg niet geblesseerd geweest in zijn hele carrière. Dat kan alleen als je altijd superfit bent en goed op je lichaam past.

10. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Als voetballiefhebber kijk ik elk jaar erg uit naar de releases van de nieuwe footie's. Telkens hoop ik dat PES weer terug keert naar zijn gloriedagen, de vaak erg diepgaande gameplay van Konami blijft onovertroffen, maar keer op keer moet ik toegeven dat FIFA toch het meest complete en degelijke spel is.
    Maar hoe dan ook geef ik elk jaar opnieuw beide games een gelijke kans, simpelweg zeggen welke spel het best is kan gewoon niet!

Beide demo's nu 5uur plus gespeeld en ik denk dat ik onderhand wel een aardig beeld van beide games heb. Hierbij mijn bevindingen met FIFA 14, waarbij ik de meeste wedstrijden op professional heb gespeeld. Worldclass ook enkele potjes geprobeerd, maar hiervoor vind ik de wedstrijden net te kort om lekker te kunnen spelen.

Pluspunten
    + Overall verzorging van het product, altijd top!
    + Licenties, gamemodussen en statistieken in het spel
    + Skill-games, niet alleen super leuk om te doen, ook nog eens erg leerzaam.
    + Details zoals spelers die snel een bal gaan halen voor een inworp als ze achter staan, animaties bij blessures etc.
    + Toegankelijke gameplay, fijn als maten die minder gamen op bezoek komen
    + Speelsnelheid (dacht eerst dat het te traag was, maar vind het nu prima)
    + Scheidsrechters doen best aardig hun werk
    + Grafisch oogt het strak als de wedstrijd word gespeeld.

Minpunten
    - Spelers bewegen soms onnatuurlijk snel, overgang van de ene naar de andere animatie geeft spelers soms zelf een onrealistische boost. (spelers lijken naar de bal te schuiven/gezogen worden, zelfs door de lucht bij bijv. omhalen)
    - Sliding-tackle's zijn overpowered
    - Afstandsschoten geven weinig voldoening, ball-physics lijkt weinig van te kloppen. Bij een verkeerde pass schiet de bal over het gras en verliest totaal geen snelheid, geef ik een pegel op doel lijkt de bal in de lucht soms extreem te vertragen. Erg vreemd soms die verhouding
    - Finesse-shot daarintegen weer te makkelijk, altijd raak?
    - Impact-engine, doe het goed of doe het niet, maar zoals de spelers nu telkens naar de grond gaan is gewoon lachwekkend. Niet erg als het buiten het gebied van de bal gebeurd, maar op cruciale momenten door een speler van je eigen team gevloerd worden verveeld snel!
    - Cartoony-looks van de spelers (kom op EA, dat kan beter en moet echt eens anders na al die jaren)
    - Dat juichen, tikkeltje overdreven...

Al met al is FIFA een leuk spel om af en toe even te spelen, maar qua gameplay bied het mij net te weinig uitdaging en kloppen gewoon te veel zaken niet waardoor ik het te snel saai vind worden. Waar mensen het realisme in FIFA zien vraag ik mij nu eigenlijk ook af. ??
    Speelsnelheid is goed, maar toch ogen de wedstrijden vaak zeer rommelig omdat de spelers geregeld bewegen alsof ze allemaal de explosiviteit van Usian Bolt hebben. Voeg daar nog de rare fratsen van de impact-engine aan toe, en het geheel lijkt opeens meer op een slapstick-show dan een voetbalwedstrijd. 8)

11. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    @ Zumpelvelder ; Met welke camera speel jij? Ik kan niet wennen aan de camera's deze fifa. Speelde altijd op Dynamisch, maar deze dynamische camerapunt is anders als de voorgaande, te ver weg van het veld ofzo.

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik speel altijd met de standaard (Tele volgens mij), dan heb je meer dan genoeg overzicht, beweegt je camera niet dom mee en zie je toch nog genoeg details.

Zumpervelder, ik zou niet teveel waarde hechten aan de demo. Speel eerst eens de full-game bij een vriend en oordeel daarop. De demo is ieder jaar een stuk minder dan de full-game, omdat de build een redelijk oude versie is. Tussen de demo en de full-retail is altijd nog veel gefinetuned en het e.e.a. veranderd. De bèta is bijvoorbeeld al verder dan de demo en speelde veel fijner zonder de bugs en overpowered finesse-shots (kan je van overal scoren) en vooral met betere animaties.

De skill-games worden ook met het jaar toffer, vind ik. Ik zie de advanced skill-games op YouTube en ze zien er echt tof uit.

Wel eens dat het juichen wel echt super gay begint te worden. Een paar 'normale' juich-manieren zijn tof, maar een heel Circus Renz of de Gangnam-style vind ik wat overdreven. Of maak dat zo dat alleen Afrikaanse teams dat kunnen :+.

13. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gelukkig is het maar de demo die ieder jaar niet de eindversie betreft. De demo voelt voor mij ook ieder jaar net niet af en uiteindelijk speelt de uiteindelijk versie weer stukken fijner dan zn voorganger.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik mis juichen zoals een cutscene zoals vroeger. Nooit bijzonder gevonden, verpest alles alleen maar. 8)

15. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Ik heb grotendeels met de standaard camera-instellingen gespeeld. Tele-broadcast bied veel overzicht zowel in de lengte als de breedte van het veld wat ik prettig vind, en brengt dus niet onnodig veel van het stadion/publiek in beeld. (Tele camera vind ik niks, staat veel te hoog)
    Dynamic ook geprobeerd, dat speelt wel wat spectaculairder maar heeft niet direct mijn voorkeur. Kom ik overzicht in de breedte van het veld te kort voor mijn gevoel.

Alle overige camera-standpunten vind ik geen opties om mee te spelen...

Vind de camera instellingen bij FIFA wel wat beter dan bij PES.. Als ik nu PES ga spelen pas ik gelijk de camera aan zodat het meer overeen komt met FIFA. Heb het idee dat dit ook nog eens bevorderlijk is voor het grafische aspect van het spel. Win-win situatie. :p

Laatst bewerkt: 13 sep 2013
  16. domique

domique Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanner komt season ticket uit? Ik las ergens de 23ste, maar dan heb je hem maar 4 dagen eerder dat is de moeite niet+ wat fut pakjes.

17. sjalevaeger

sjalevaeger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor de gene die het boeit? De web-app van ultimate team is online\o/

18. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Je wordt helemaal vol gestopt met spelers joh. 1x starters pakje, 2x goud, 2x all players en 1 mini silver.

Ik krijg geen coins voor discard. Is dat helemaal verdwenen of alleen tot de launch van de game zelf?

Edit: Na alle speler uit me squad te halen en formatie te hebben gewisseld krijg ik wel weer coins voor discard

Edit 2: Lijkt erop dat spelers uit je starters pack geen coins opleveren bij discard.

Edit 3: Ow en beste speler bij mij is Michu.

Laatst bewerkt: 14 sep 2013
  19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Klopt, is alleen maar beter. Wel klote als je een super goede hebt die je wilt verkopen.

Ieder jaar waren er mensen die steeds opnieuw begonnen en hun starters dan discarde en al de coins dan naar een ander account stuurden. Vandaar deze 'block'.

----

Ik heb gisteren een paar uur lang FIFA gespeeld en het speelt steeds lekkerder. Het dribbelen mag gefinetuned worden (bal springt soms random van voet), corners en finesses mogen minder overpowered, AI mag meer overtredingen maken (spelen trouwens helemaal niet zo geweldig, dus snap het gezeur niet, ik speel WC).

Vooral de animaties van spelers aan de bal moeten wat situeer.

Ik heb vertrouwen in een top FIFA _O_.

20. haggis

haggis Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    fut 13 coins ruilen voor fut 14 coins

Ik heb meer dan een miljoen fut 13 coins en wil deze ruilen tegen Fut 14 coins.
    PM me als je interesse hebt

Deel Deze Pagina