Microsoft betaald veel voor de diensten van EA. Op playstation kan je vergeten dat FIFA eerder te spelen is.
Mwah, dat is niet de reden. EA heeft het wel aangeboden aan Sony maar die had geweigerd. Ik weet ook niet waar je aan deze informatie komt?
Haten is een groot woord. Een van de belangrijkste verbeteringen vind ik de CPU AI. Die is nu leuker om tegen te spelen, groot voordeel imo. Ik vind de passing echter niet goed, voelt gewoon niet lekker en die pass with purpose vind ik maar een beetje vreemd. Dat gaat straks iedereen doen, continu. Waarom moeten dat soort fratsen erin? Waarom kan iemand niet gewoon zelf bepalen hoe hard hij passed door de X button langer of korter in te drukken? Het zijn eigenlijk altijd dit soort kleine dingen die het voor mij een beetje verpesten. Er is namelijk altijd iets mis mee. Ook vind ik de keepers nog steeds drama en is schieten vanaf een hoek van 45 graden dodelijk. Verder oogt het een beetje te klinisch, ik weet het niet. Kan er niet echt een vinger op leggen. Zeker beter dan 15, maar het is het voor mij gewoon nog niet.
Op basis van een paar potjes met de demo kan ik iig wel zeggen dat ik m een stuk fijner vind spelen dan 15, maar dat vond ik wel de slechtste FIFA in jaren. Verder lijkt het oude ping-pong passen er ook weer in te zitten, snap EA wat dat betreft ook echt niet. Ze veranderen elk jaar om het veranderen zelf, de ene versie is snel en met de nadruk op dieptepasses, de andere versie is weer langzamer en gericht op korte one-touch passing. Nee, de presentatie is natuurlijk weer top maar qua gameplay vind ik de PES demo echt vele malen beter.
Gisteren weer aantal potjes gespeeld. Zeer groot verschil met 15. Er zit nu echt een gedachte achter de acties van de CPU. Las hierboven wat discussies over de CPU die niet terug zou passen op de keeper? Dat heb ik meerdere malen gezien gisteren. Vrouwenvoetbal vind ik ook wel een leuke toevoeging al is het maar de vraag wat er in de full version mee gedaan wordt. vermoed dat het zich zal beperken tot alleen friendly games. Ik denk dat het qua reviews dit jaar tussen Fifa en PES heel dicht bij elkaar zal liggen.
PES moet eerst maar is zorgen dat ze een keer het niveau halen van FIFA. Want tot nu toe is het elk jaar "HYPE" ... om vervolgens 2 weken na de release tegen allerlei problemen aan te lopen. Momenteel is de presentatie en gameplay van FIFA toch echt mijlenver beter als PES. Uiteindelijk komt het er wel op neer wat de speler zelf fijner vind natuurlijk. Heb FIFA16 nog niet gespeeld. Heb ze tot nu toe allemaal gehad... behalve FIFA 15. Iets in die game vond ik verschrikkelijk.
De presentatie boeit mij amper, daar ben je na een paar potjes aan gewend en nog een paar potjes verder erger ik me alleen nog maar aan al die overbodige cutscenes. De gameplay mijlenver beter als PES? Ja, als je van pingpong voetbal houdt misschien...
Dat had ik dus met FIFA 15. Wat stikt mij het nou dat de keeper de bal pakt? Of dat we een kansloze cutscene krijgen van spelers die een beetje aan hun reet krabben? Nee, ik wil gewoon door. Hell, op z'n minst een OPTIE om te skippen. Dit zit dus nog steeds in FIFA 16? FIFA 15 vond ik niet zo. Het middenveld werd vaker overgeslagen en 9/10 goals die je tegenkreeg kwamen vanaf de flank. Keepers waren ook dramatisch. Hoevaak ik wel niet een bal terugspeelde en dat de keeper ineens een redding doet? Of de bal niet aanneemt. EA lijkt elk jaar (zoals je zegt) wel constant oude functies terug te gooien in een nieuwe game. Beetje recyclen. Maargoed, hoe vernieuw je een voetbal game?
Skippen kan gewoon hoor? Ik vind het in het begin wel leuk, maar na een tijdje is het overbodig. De keepers zijn overigens nog steeds niet denderend. Blijft lastig blijkbaar. 16 Is wel degelijk verbeterd (zeker de CPU AI), maar is het voor mij nog niet. PES speelt zo vloeiend dat het gewoon behoorlijk wennen is als je FIFA 16 opstart. De komende week nog maar een paar keer switchen.
Zo eerste potjes Fifa 16 zitten er op ( PC Demo Maar denk dat hij weinig verschilt met consoles dit jaar) Wat weet EA toch weer een sfeer neer te zetten! En wat een detail! Denk aan: + de slagroomspuit + Doellijn technologie + Sfeer (veel detail in en om het veld. Over de game play kan ik nog niet zo heel vel zeggen( te weinig gespeeld nog) Maar de eerste indruk is aardig positief. Heb verschillende mooie aanvallen kunnen maken. Wat ik ook erg fijn vind is dat je makkelijk de bal vooruit kunt spelen met het rechter pookje. Als je dit goed doet kun je je echt vrijspelen. Wel is de scheids (net als in Pes) niet zo streng voor de AI. Maar verder speelt hij aardig. Keeper (maar ook spelers) maken soms rare bewegingen. - animaties soms raar (spelers draaien of doen vreemd vooral in cutscenes) - keepers soms slecht Al met al zeer verrast. Ik ga beide games nog eens goed spelen.
Heb de game ook checken na een lange install periode, lag waarschijnlijk aan een storing bij mijn kabelaar want het viel ook nog 3x uit... Mijn historie om de context te zien: PES>FIFA in periode 90's tm 2008 / FIFA > PES 2009 tm 2015 waarbij het laatste jaar close was. Anyway dit vind ik: - De steekpasses zijn verminderd tov FIFA 15, ze komen te vaak gewoon zowat in de voeten ipv in de ruimte. Het voelde niet echt lekker - Het schieten is aan de ene kant een plus maar ik kreeg regelmatig het idee dat de game bepaalt wat voor schot ik uitvoer. Wil ik hard knallen van dichtbij zoals ik gewend ben, volgt er een geplaatste bal binnenkant voet. Heb de rb finesse knop toch echt niet aangeraakt... - Meer dan bij 15 vind ik de game scripted aanvoelen in het grotere geheel. Er is iets wat mijn aanvallen lijkt te dicteren, meer dan bij PES + Het schieten voelde als het wel uit eigen gevoel leek best prettig + Had veel afwisseling in goals al is deze voorbarig omdat ik slechts 4 potten speelde + Het dribbelen voelde niet meer overpowered maar met echte skilled players zoals Messi en Ronaldo kun je wel heerlijk wegdraaien. + De uiteindelijke build is elk jaar wat beter geweest
Komt er weer een apart fut topic gedeelte op xbw . zou ik wel tof vinden en vooral vanwege futdraft. Dat is echt een dikke hype nu.
Even een copy-paste van mijn post op het FOK! forum, zodat ik mezelf niet hoef te herhalen... Verder nog de opmerking dat R1 plus pass nu niet meer werkt zoals voorheen (het was vaak een skill-pass), dus nu pass je die bal achterlijk hard ergens heen... wat nogal irritant is.