1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] FIFA 19

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 9 jun 2018.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Is het niet ... in een latere tweet zegt hij dat dit "mock-up" plaatjes zijn.

    5 v 5 zou er wel in zitten.
     
  2. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453


    Ik hoop nog op Xavi en Zidane.
     
  3. bertan88

    bertan88 No Pain! No Game!

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    2
    In fifa 19 zitten nu eindelijk ook de Kuip en het Philips Stadion:D
     
    NuclearGoat vindt dit leuk.
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Eindelijk nummer 14 in Fifa 19. :D
     
  5. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Tof!
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    In PES 2019 de Johan Cruijf ArenA. :+
     
  7. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    En verder niks, ook geen champions leaque :thumbs::D
     
  8. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Dat klinkt goed maar ik kan dit nergens terugvinden. Al vaker las ik ergens de wens of het bericht dat de kuip in de game zou zitten in eerdere delen maar steeds was er teleurstelling.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zit ook niet in FIFA, de Champions League wel... ;)
     
  10. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De gameplay oogt wel heel droevig en prev-gen. Sfeer top, maar verder?

     
  11. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Stiekem ben je echter toch geïnteresseerd in FIFA, al probeer je het gepassioneerd te verbloemen door het gebruik van termen als droevig, prev-gen, tergende AI en het zalig spelende pes (zie de klaagzang op pu.nl).

    Het is mooi dat jouw voorkeur ligt bij het arcade voetbal van PES, maar de meeste mensen zoeken nou eenmaal meer realisme in een voetbalspel. Daarom speelt bijna iedereen FIFA, ookal snap ik dat dat moeilijk te accepteren is als je van ping pong voetbal houdt. Niks mis mee trouwens, ik heb vroeger ook met veel plezier ping pong gespeeld. Maar het is gewoon niet meer van deze tijd.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Fanboys, je ziet ze niet vaak meer :+
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Heb jij ook weer wat te doen :+
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  14. hotymoty14

    hotymoty14 Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nog nooit zoveel onzin in één bericht gezien, man man man. Je begint met de term "arcadevoetbal" en je gaat verder over realisme. Als er één spel is waar weinig realisme inzit, dan is het FIFA wel. De hoeveelheid bugs en slechte animaties in dit spel zit is groot. FIFA is juist een spel om even snel een potje te doen en heeft een lagere leercurve in vergelijking met PES. Bij laatstgenoemde moet je continue nadenken bij het opzetten van een aanval, want anders ben je voordat je het weet de bal kwijt. Een mooi bruggetje naar je "ping-pong" opmerking. Want in FIFA kan je blindelings op de passbutton drukken zonder dat je de bal kwijtraakt, terwijl dat bij PES niet kan. Dan ben je bij de eerste de beste pass de bal alweer kwijt. Ik ben geen fanboy van beide spellen, maar speel het beide wel al 12 a 14 jaar. Blijkbaar jij niet, want anders had je dit zelf ook wel kunnen bedenken...
     
  15. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Je laatste punt is nu net het probleem. Je speelt al meer dan 10 jaar voetbalspellen, maar te weinig op straat. Ik trap nog wekelijks een balletje en wanneer ik daarna op de bank neerplof gooi ik er een paar potjes FIFA tegenaan. Wanneer je dit doet voel je dat FIFA de werkelijkheid veel meer benadert dan PES. Net als op straat kun je flitsende combinaties opzetten, waarna je deze afrondt met een schot op maat. Dat is het echte voetbalgevoel. Controle over de bal, zonder dat een verkeerde aanraking het doet lijken op een maandagavondwedstrijd van het dameselftal uit Staphorst.

    Overigens bevestigt de hoeveelheid licenties van beide spellen welke doelgroep zij proberen te bereiken. Johachnaard? Manchester Blue? Ga mij niet wijs maken dat dat realistisch bedoeld is. Als ik gedronken heb speel ik daar graag een paar potjes arcade voetbal mee. Maar voor een serieuze pot met realistisch balgevoel en tactische diepgang moet je echt bij het gelicenseerde FIFA zijn. Het is ook niet voor niet dat de wereldvoetbalbond zijn naam aan die game verbindt.
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Genieten dit. Door jou ga ik heerlijk het weekend in.
     
  17. hotymoty14

    hotymoty14 Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    7
    Je eerste alinea is een aanname die nergens op gebaseerd is, je had het beter eerst kunnen vragen. Ik voetbal al 17 jaar en zit daarnaast ook al 9 jaar op zaalvoetbal. Je hoeft mij niet uit te leggen wat het echte voetbalgevoel is.

    Met licenties heb je een punt, maar daar heb ik het niet over. Qua licenties loopt FIFA mijlenver voor op PES, dat ontken ik ook niet. Ik heb het over het spelletje voetbal, op het veld. Bij FIFA heb ik elke wedstrijd wel een paar puntjes waarvan ik denk "dit hoort niet op het voetbalveld", al is het maar een rare botsing of animatie. Op het veld is de mate waarin de realisme wordt toegepast bij PES hoger dan bij FIFA. Dit komt door de animaties en gewicht van spelers en de bal. In PES is dat een stuk beter uitgewerkt. Vooral in PES 2019 heeft Konami dit uitstekend in verwerkt. Beide spellen speel ik al een lange tijd en kan hierdoor beide spellen makkelijk van elkaar onderscheiden.

    Tactische diepgang hebben beide spellen niet echt, vind ik dan. Naar dit punt kunnen beide ontwikkelaars even goed kijken naar Football Manager.
     
  18. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Oh, dus ik mag niet kritisch zijn? Waarom zou ik PES kopen t.o.v. FIFA? FIFA is een veel completer pakket, heeft meer licenties, heeft beter commentaar (over het algemeen betere audio), een betere soundtrack, meer modi. Welke gek gaat voor PES? Eenvoudig: de gek die gameplay het allerbelangrijkste vindt.

    Precies, de gameplay staat me niet aan bij FIFA, omdat de AI zo droevig is en de pace zo schokkerig is. Ik speel offline en dan is de game gewoon niet te spelen. Dan hebben ze een nieuwe engine (Frostbite) en dan verwacht je in het begin nog dat ze aan de AI wat minder tijd kunnen besteden. Dit is nu echter al de 3e game op Frostbite en ik zie gewoon geen enkele verbetering op dat vlak. Modi genoeg (the Journey, nu House Rules enzo) en dat snap ik gewoon niet. FIFA is pure marketing, alles draait om FUT. Daar pas ik voor.

    Volgens mij ben jij in de war met FIFA street. Als dat jouw referentiekader is, dan snap ik je wel ;)

    Overigens ben ik geen pannekoek wat voetbal betreft. Op welk niveau heb jij gevoetbald, veld en/of zaal?

    Haha! Jij denkt dat de FIFA zijn naam aan de game verbindt omdat de game zo goed is? Haha, jij snapt er echt weinig van. Het gaat allemaal om de knaken. EA is een van de grootste uitgevers ter wereld. Zij hebben die middelen, ook om de Premier League en Bundesliga exclusief aan zich te verbinden.

    Kijk, een ieder moet zijn geld uitgeven aan hetgeen hij of zij blij van wordt. De een heeft een My Little Pony fetisjisme, de ander koopt voor honderen Euro's vuurwerk. Als jij vrolijk wordt van FIFA, prima joh. Lekker doen wat je leuk vindt. Laat mij dan ook lekker kritisch zijn en afgeven op de punten die IK belangrijk vind. En PES komt er ook niet day one hoor. Game ik te weinig voor, zonde van mijn geld ;). Maar als ik dan toch mijn geld uitgeef, dan maar aan iets waar ik nog enigszins van kan genieten.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2018
    Niels_x360 vindt dit leuk.
  19. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Onzin. Ik speel ook alleen maar offline, en ik vind het meer dan prima speelbaar. Meningen niet zo als een feit overbrengen.
     
  20. hotymoty14

    hotymoty14 Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik speel ook offline, maar de moeilijkheidsgraad is bijzonder laag. Op legendarisch win ik elke wedstrijd met minimaal 3-0. Krijg geen tegendoelpunten tenzij ik zelf ga lopen kutten. De AI is simpelweg gewoon om te janken.
     

Deel Deze Pagina