1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 2004

Discussie in 'Algemeen' gestart door okkie, 13 jul 2003.

  1. Kremers

    Kremers Active Member

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, want nou weet ik nog steeds niet of ik nou PES3 of FIFA 2004 moet kopen 8)

    FIFA kan natuurlijk wel online gespeeld worden.... plus dat PES3 achterlijke namen heeft, zo heet Ajax Museumplein en PSV Stadsplein 8)
     
  2. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Jah ik heb hem ook vandaag gehaald voor playstation 2 dus vanavond na de MM3 challenge lekker online voetballen _O_
     
  3. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik irri vind is dat wanneer de bal een milimeter van je voet is en jij denkt dat de speler die de bal eerst had em nog heeft, en je hem dan wilt tacklen, je de bal keihard uittrapt...
     
  4. H3in

    H3in Ja idd

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wilde FIFA 2004 eerst voor de xbox
    heb me toch bedacht en wacht voor de PC versie
    puur omdat ik online wil spelen
     
  5. Frizza

    Frizza Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb m net aangeschaft voor de xbox echt topspel :)
     
  6. macdaddy

    macdaddy Active Member

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    0
    h3in precies zo dacht ik er ook over
     
  7. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey ik houd me aan mijn woord, maar ook weer een beetje niet... (heb namelijk niet veel tijd nu om heel het spel een beoordelen te geven/typen)

    Ik heb het spel nu zo'n 2,5 uur gespeelt (vandaag binnen gekregen van gamerelease) en ik moet zeggen dat het absoluut nog niet tegenvalt...

    Dat wat die ene een paar posts terug zegt over die grote hoeveelheden bugs daar zal ik niet teveel over struikelen want ik ben er eigenlijk nog geen grote tegen gekomen.

    GAMEPLAY:
    Off-the-ball is een hele goede toevoeging. Maar kijk uit oordeel niet te snel als je dit spel pas hebt. De mode vergt oefening, het is nu eenmaal moeilijk 2 poppetjes tegelijk te besturen en tegelijk spelsituatie in de gaten te houden. Maar ik heb al lang gezien dat deze mode echt een extra dimensie toevoegt aan heel het gebeuren.

    Verders zijn de verdedigende kwaliteiten van de A.I sterk verbeterd. Ze lopen nu daadwerkelijk de diepte in en dekken de inkomende aanvallers ook heel goed. Zelfs met het toepassen van de 'off-the-ball' functie blijven de verdedigers van de tegenpartij goed scherp. Het is zeker niet heel makkelijk een gaatje te vinden.

    Wat iemand hier eerder zei over dat het scoren wel ERG makkelijk gaat klopt niet helemaal. Al helemaal niet als je echt de kwaliteiten uit het spel wil halen en alle functies en modes goed doorspit.

    Verder vind ik de vrije trappen beter geworden (je ziet nu ook daadwerkelijk van tevoren wat voor een draai de bal mee krijgt). Het cornersysteem is gewoon heel erg netjes en gaaf, het is gewoon veel leuker om eerst te bepalen waar de bal ONGEVEER moet komen en dan ook echt moeite te doen om vrij te lopen en daardoor te scoren, dan alleen domweg een balletje het strafschopgebied in te jagen en maar hopen dat je door vroeg op Y te drukken een mooie kopbal maakt (check vorige versies). Nee het daadwerkelijk lostrekken van je tegenstander (er wordt echt aan de shirtjes getrokken en nog wat andere smerige dingen komen heel leuk in beeld) is vele malen leuker.

    Wat ik een erg groot minpunt VOND was dat ik het niet goed kon begrijpen dat de champions league en UEFA cup niet in carreer mode verwerkt waren. Ik ben dan ook heel blij om te zien in vorige posts dat je die leagues moet unlocken. Het kan dus wel...

    GFX:
    Dat van dat anti-aliasing gebeuren moet ik zeggen dat dat klopt. Dat is niet mooi gedaan in dit spel. Neemt niet weg dat het spel er (vooral bij dichtbijstaande camera's) er gruwelijk mooi uitziet. Check alleen al dat detail in het gezicht van de spelers. Je moet alleen wel ff aan de graphics wennen, want in het begin struikel je dus wel ff over dat niet zo verzorgde anti-aliasing.

    Tackles zijn mooier (lees: realistischer) in beeld gebracht. Mooiere tacklebewegingen en mooiere valbewegingen. Waar ik in 2003 nog wel eens spelers betrapte op het door elkaar vallen, is nu alles mooier afgewerkt. Ik heb tenminste nog niet kunnen zien bij een replay dat spelers door elkaar heen vallen ofzo.

    Ook de gimmick dat shirtjes end. vies worden is grappig in beeld gebracht.

    GELUID:
    Commentaar is idd niet zo goed. Maar om nu te zeggen dat ik het eens ben met die anderen hier die zeggen dat het afschuwelijk en bagger is, nee. Je komt idd wel eens een keer dezelfde zin tegen, en ja af en toe zijn zeiets te laat met het bleren door de speaker, maar so what. Echte commentators zijn hier ook wel eens op te betrappen hoor!

    Verder vind ik de reacties van het publiek wel vet en netjes. Heel af en toe betrap ik ze erop net iets te laat met het inzetten van het juichen te zijn, maar over het algemeen voel je een goede sfeer in het stadion. Muziek vind ik heel erg goed gedaan. Veel beter dan in Fifa 2003 naar mijn mening. Ik betrapte me er zelfs op af en toe langer dan nodig in een menutje te verblijven omdat de nummers zo goed waren. Maar goed, smaken verschillen hierin natuurlijk.


    Ik zal snel een update over de stand van zaken geven. Maar ik heb nu een afspraak en moet echt weg... Nogmaals ik probeer zo snel mogelijk de andere aspecten van het spel even te belichten en met jullie te delen. (als jullie hier tenminste behoefte aan mochten hebben... :))
     
  8. mightymouter

    mightymouter mightymouter

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt een heel vet spel, je kan nu ook lekker snel het balletje rond spelen net als in PES
    het is ook veel moeilijker geworde om door de verdediging van da andere te komen vooral met een club uit de 3e divisie van engeland.
     
  9. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik word echt helemaal parra van jullie8) :cool: . Is het spel nou top of flop of iets er tussen in???? En belangrijker is het spel mijn €60 waard? Bij sommige post krijg ik echt het idee dat je geen wedstrijd kan spelen zonder dat je je helemaal doodergert aan bugs:{ . En andere zeggen weer dit spel is echt top. Aaarghhh.......
     
  10. J-Jonny

    J-Jonny limit-breaker

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is top en makkelijk je 60 euro waard.
    Zorg alleen wel dat je wat geld overhoudt voor TOP SPIN. :D
     
  11. Ricobah

    Ricobah Gamer 24/7

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, wat zal ik zeggen? Het is in ieder geval geen PES 3, maar wel de beste voetbalgame voor de Xbox. Het gaat nu eindelijk de goede kant op met de FIFA-serie, waar ik na FIFA 98 RTWC eigenlijk niet veel meer aan vond. De gameplay voelt erg lekker aan, al vind ik wel dat je te gemakkelijk scoort met afstandsschoten. Wat ik ook een beetje mis is de presentatie voor de wedstrijd. Je ziet ze drie seconden het veld oplopen en dan staan ze al aan de aftrap. Geen opstellingen in beeld, niks. Heeft natuurlijk niks met de gameplay te maken, maar wel een beetje jammer voor de sfeer. Ik mis ook een editor om de foutjes eruit te halen. Johann Vogel wordt door de commentator bij de verkeerde naam genoemd en sommige spelers lijken voor geen meter. En ik vind het altijd leuk om mezelf te creeren in zo'n spel :). Ook jammer: geen penalties schieten. Toch altijd leuk voor tussendoor.

    Maar verder: erg lekkere en verslavende voetbalgame. Ik snap ook niet wat iedereen te zeiken heeft over het commentaar, dat is echt top. Als je dat vergelijkt met PES... Leuk ook dat die twee commentatoren af en toe door elkaar praten, dat maakt het een stuk realistischer.

    Al met al een goede voetbalgame, maar het mist toch wel het geniale van PES. Als je alleen een Xbox hebt is dit je 60 pleurootjes vet waard. Nu maar hopen dat EA Sports op deze voet doorgaat.
     
  12. Tompy

    Tompy !!OSM!!

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ook een grote bug was in fifa 2003 was dat in sommige matchen de keeper plots uitloopt tot aan de middellijn en verder en dat je niet op A kunt duwen om te passen naar iemand.
    ook als je bijv. 10 matchen na elkaar speelt dat er plots 1 match is dat de camera veranderd.
    en als je dan naar het doel loopt zie je de speler lopen in het zicht van de keeper van de tegenstander.
    en kun je niet weten of de keeper de bal komt onderscheppen.
    en dat is zo een hele match, dat was wel zo veel niet.
    die bug van this disc may be damaged or dirty is ook echt vervelend, als je zo een belangrijke match speelt.
    dat zijn zowat de meeste bugs in fifa 2003.
    zijn al die bugs nu weg in fifa 2004?
    of zijn er nu nieuwe even vervelende bugs.
    koop em wel zoiezo zaterdag in de game mania.
    maar es is informeren.
    Tompy
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  13. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik helemaal met je eens.

    Vind het ook minder dat de keeper de bal niet meer los kan laten.
    Is toch altijd wel fijn om een speler naar je toe te lokken en dan pass je naar links te geven.

    En dat je als de keeper de bal heeft niet meer in het stafschopgebied kan lopen (lees: de keeper omver trappen).
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  14. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    ik twijfel eigenlijk ook nog of ik hem zal halen, waar ik mee zit is het scoren. ik weet dat je minder vrijheid hebt als in PES 3 maar kan je nu bijvoorbeeld ook es net over de lat schieten of hoog over??? onderkant lat heb iik bijv ook nog nooit gehad in fifa2003.
    kan iemand wat zeggen over het schieten en scoren in fifa2004, ik wil es het gevoel hebben dat de goal echt gemaakt is zoals ik het wou??

    bvd john
     
  15. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat geldt niet specifiek voor Fifa 2004, dat had ik bij andere Fifa's ook wel eens. Zwaar irritant 8) .
     
  16. Ricobah

    Ricobah Gamer 24/7

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb al een paar keer vet overgeschoten. :) En ik heb ook al een keer een vrije trap onderkant lat erin geschoten. Er zijn dus wel zeker meer verschillende soorten goals mogeljk dan in eerder FIFA's, maar toch minder dan in PES. Daarin is bijna iedere goal anders.
     
  17. diazull

    diazull game junkie

    Berichten:
    335
    Leuk Bevonden:
    0
    als je nu bijv. van links naar rechts speelt, je loopt mooi door het midden richting het doel, je komt de 16 in je staat dus recht tegen over de keeper, wat voor mogelijkheden heb je dan qua schieten,kan je alleen maaar de schiet knop indrukken en hopen dat ie hem zelf een hoek in stuurt of kan je zelf een bewuste keuze maken welke hoek, hoe hoog etc???
     
  18. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja dat kan, heb het net in ieder geval 1 keer gehad... Ook 2x op de paal. Leuke reactie van het publiek BTW.

    Nogmaals, voor de mensen die bang zijn voor de grote hoeveelheid bugs die in het spel zouden zitten, lees ff mijn stukkie door. Het valt reuze mee, ik heb in de totale 4 uur dat ik heb zitten spelen nog geen grote (lees: vervelende) bugs tegen gekomen.

    Ik zal weer ff wat verder spelen zodat ik mijn bovenstaande post tekst weer wat kan vergroten... :)
     
  19. Ricobah

    Ricobah Gamer 24/7

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat lukt aardig. Hij legt 'm in de hoek waar je naar richt met de stick en houdt 'm mooi laag als je de schietknop niet te hard indrukt. Met afstandsschoten lijkt het wat meer random allemaal, maar ook het schieten is dus beter verzorgd dan voorheen.

    Trouwens, ik ben ook nog geen bugs tegengekomen, op wat gestotter na als de spelers in de rust van het veld lopen. Maar daar valt mee te leven :).
     
  20. RoBu

    RoBu Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zwaar kut vind..

    Ik ben nu met carreer mode bezig hull city uit de 3e divisie...
    Sta 7de....heb in de league cup sheffield wednesday uitgeschakeld.....wel tof...2-0 achter...toen 2 waanzinnige afstandschoten....en toen met penalties door...

    Kreeg 1 goal tegen....bal wordt op de paal geschoten...oude vente blijft geselecteerd....ik kan gewoon dat ventje wat dicht bij de paal staat NIET selecteren....dus wat gebeurt er....ventje van de tegenpartij loopt vrolijk naar de paal en knalt die bal erin...

    Verder heb ik ook een aantal keer framedrops gehad....niet zoveel eigenlijk...

    Ik heb er tot nu toe 2 vrije trappen ingeschoten...en ik heb een keer via de lat overschoten.....onderkant lat heb ik nog niet gehad....

    Ook een mooie goal vond ik, maakte ik uit een corner...kwam inlopen...en heel beheerst met het binnenkantje inschieten.....

    Wat ik een beetje minder vind...als je thuis speelt en je scoort...hoor je het publiek niet zo....in ieder geval niet zo als vroeger.....
     

Deel Deze Pagina