1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door DA_richard_-, 28 jul 2004.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Bij PES is het idd wel zo dat je niet meteen goed bent(wat bij Fifa wel zo is).Je moet er echt voor gaan zitten en als je het eenmaal een beetje onder de knieen hebt dat wordt het pas echt leuk.

    Hierdoor is de uitdaging bij PES ook veel groter dan bij Fifa waar je na een paar wedstrijden al snel op de hoogste moeilijkheidsgraad kunt winnen
     
  2. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    nou bij pes deed het me denken aan fifa1999
    gewoon op de goal schieten en 50% kans dat je scoorde
    dat vond ik gewoon nep
    en dan die namen
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb juist het idee dat het bij Fifa zo is dat meer als 50% van de schoten erin gaan.
     
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    nu gaan er idd heel veel in ( ik heb de fifa 2005 demo xbox)
     
  5. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet iig wel dat ik PES3 25 keer beter vind als fifa 96 tot 2004 bij elkaar.
     
  6. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Opvallend dat vele bevindingen lijnrecht tegenover elkaar staan. Denk dat ik over een maand pas weet welke nu echt de betere is.
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    PES op de PS2 is velen malen vaker verkocht als Fifa op de PS2. Alleen hierdoor heeft EA en 2e versie van Fifa2004 gemaakt die wel online kon omdat de verkoop zo erg tegen viel. Nu PES naar de XBox komt kan Fifa het wel vergeten. PES4 gaat ook meteen L!ve dus daar zal het niet aan liggen. Tja de sportspellen van EA hebben er een hoop concurrenten bij mede daarom hebben ze een paar jaar geleden hun gebied ook verplaats naar andere genres van games, want eerst brachten ze bijna alleen sportspellen uit.

    Ik moet ook zeggen dat ik van de niet sport-spellen alleen Red Alert 2 goed vind en de rest vind ik maar zwaar bagger. Mijn advies voor EA zou zijn stoppen met games maken voor mij ;)
     
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ach ja, hoe meer gamez hoe beter, zolang er maar toppers tussen zitten! Maarre is dat echt zo dat PES tig keer meer is verkocht op de PS2 dan FIFA? Dat zegt wel iets dan.
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    ''ik heb pes3 gehad voor n week maar ik vond het zo nep dat ik hem binnen een week gerolen heb
    wat een neppe sjit'''

    Dit lieg je gewoon!
    lachwekkend!
    of je bent een licentiefreak wat er bij mij niet in wil gaan overigens.
    Of je lult dat je barst.
    Iemand die PES serieus test en dat ook met fifa doet kan alleen pes als winnaar uitroepen.
    IK heb beide games al gespeeld PES4 en fifa 05.
    PES is op haast alle fronten beter.
    Slechts de aankleding van menu's en muziek scoort fifa beter.
    De gameplay is sowieso gewoon 40% minder.

    AAN ALLE MENSEN die twijfelen.
    Check de reviews gewoon van de laatste 3 delen op internet en in bladen van de systemen.
    Die liegen er niet om.
    Kies niet voor de beste marketingstrategie maar kies voor de beste game en dat is PES gewoon.
    Ik werk zelf bij een bekende entertainment winkel en heb 20 fifa's verkocht in 2 dagen (alle systemen opgeteld wel te verstaan) maar ik hoor steeds meer mensen die op PES wachten.
    Ik denk dat op de xbox (heb ik nog maar 3 fifa's van verkocht) pes de strijd gaat winnen.
    De grootste groep hardcoregamers is ook op de xbox gericht en die weten dat pes beter is dus hier minder snel mainstream iig.

    AAn N.E.R.D wil ik alleen melden dat ik het zonde vind dat je PES geen kans gunt en het gewoon links laat liggen voor een spel dat alom bekend staat als de mindere van de 2.
    Geloof me mensen maar het is zonde als je PES niet koopt en je geld op fifa zet.
    Als je Fifa nu op de ps2 gekocht hebt bedenk dan dat je em kan ruilen binnen 14 dagen bij freerecordshop voor pes4. ;)
    Andersom kan ik me niet voorstellen dat dat gebeurt.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Als je de FIFA reviews leest van de XboX dan zijn deze over het algemeen allemaal heel erg lovend, nu dat PES komt zouden deze reviews minder lovend worden. Dus hebben ze ons dan al die tijd voorgelogen..... :'-(
     
  11. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Red Alert 2 is ontwikkeld door Westwood Studios, EA is uitgever.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Westwood is een deel van EA
     
  13. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    ''Als je de FIFA reviews leest van de XboX dan zijn deze over het algemeen allemaal heel erg lovend, nu dat PES komt zouden deze reviews minder lovend worden. Dus hebben ze ons dan al die tijd voorgelogen..... ''

    Niet voorgelogen hoor maar........
    Vergeet niet dat het de eerste echte xboxlive voetbalgame is (na dat engelse zeeeeer matige spel)
    En tot op heden het beste xboxvoetbalspel (lees wel bij gebrek aan beter).
    Een 6 tot 8 verdient het wel maar PES gaat over de 9 heen als ze de gfx goed krijgen.
    Let maar op daar zou ik zo 50 euro op zetten.
    Maar ''erg lovend'' heb ik ze nog niet gezien over fifa door een serieus blad.
    Xbox mag 8- (lijkt me een OK cijfer)
    En de PU schenkt fifa een 8,0.
    Ik zou een 7.0 geven.
    Ik heb ook niet gezegd dat ik fifa bagger vind alleen komt het ernstig tekort t.o.v. pes.
     
  14. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik weet niet wat jouw bron is maar die klopt automatisch niet. Alleen in Japan word Winning Eleven heel goed verkocht, Fifa heeft gewoon een enorme goede naam en alle Casual gamers(80 % van de PS2-bezitters) kent Pro evo niet eens. Die nemen allemaal Fifa en terecht ook denk ik. Want in Pro evo 4 zit veel meer diepgang, Fifa is gewoon leuk potje voetballen. Waarom denk je dat Fifa véél meer licenties heeft? Omdat de game elk jaar zo goed word verkocht. PES gaat steeds beter maar kan qua verkopen Fifa niet bijhouden
     
  15. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Idd verkocht de fifa reeks als ik het goed heb ook beter.
    Dit zegt alleen uiteraard niets over de kwaliteit van een game.
    Ik zei daarom al:
    Koop niet de goede marketing van de developer uitgever etc., maar koop de goede game.
     
  16. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet jij,
    Dat weet ik
    Dat weet dit hele forum
    Dat weten al die miljoenen Casual gamers niet |:-
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vraag dan aan iedereen die een PS2 heeft en een voetbal game. Wedden dat 80% PES heeft en geen Fifa _0/ De licenties komen niet alleen van Fifa af hoor of dacht je dat EA alleen Fifa verkoop. En 1 maal de licentie gekocht hebben ze hem ook want sommige worden voor meerdere jaren gekocht.
    Ik zeg niet dat Fifa slecht verkoopt alleen niet beter als PES.

    Het is wel zo dat EA voor de newbee (n00b) gamer is. Alleen spellen worden voor casual gamers gemaakt. Spellen die snel op de markt geflikkerd worden met een onderwerp dat op dat moment hot is (LOTR, Streetrace noem maar op). Goed iedee maar jammer dat ze het minder uitwerken. Je kunt er goede games van maken maar omdat EA liever veel middelmatige (slechte) games maakt ipv een paar goede halen ze een hoop geld binnen aangezien de casual gamers veel eerder tevreden zijn en de games toch wel kopen.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  18. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    hmz volgens mij wordt fifa ook vele malen meer verkocht dan PES...niet dat ik het mij verder boeit want ik heb PES4 en FIFA 2k5 op xbox en ik kan jullie verzekeren dat PES4 -uiteraard- beter is.
    PES is veel uitgebreider en minder arcade dan Fifa. AI van je medespelers en tegenstanders is beter. Bij fifa irriteer ik me altijd aan het feit dat mn mannetjes niet goed positie kiezen. PES is wat dat betreft realistischer. FIFA kan je ook wat taktieken betreft minder aanpassen...zelfs ISS 98 op N64 kon je je opstellingen meer tweaken.
     
  19. YOYONUMBERS

    YOYONUMBERS Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    De eredivisie zit in FIFA 2005, echter op de site van FIFA 2005 staat de eredivisie, dan alle teams maar boven Den bosch en De Graafschap staat geen logo. Zitten ze wel in het spel of niet?

    Bij voorbaat dank
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Snel vraagje over fifa 2005; heb je ALLEEN maar nederlands commentaar, of kun je ook nog voor het engelse commentaar kiezen!?
     

Deel Deze Pagina