Nou ik hem de demo dus gedownload en gespeeld.
EDIT: De graphics: Ik heb nu de hoge resolutie patch geinstalleerd en het ziet er nu een stuk mooier uit!
Dan de gameplay. 't Spel gaat een stuk vloeiender en sneller dan in de voorgaande versie. Het scoren gaat ook wat gemakkelijker. Je kunt beter schieten van net buiten het strafschopgebied. Ook kan je mannetje eindelijk diepgaan en dus een boog om het 16 meter gebied maken en dan schieten of terugspelen naar een medespeler die dan netjes afmaakt. Je kunt dus in het strafschopgebied makkelijker erdoorheen komen dan in FIFA 2004.
Toch irriteerde me een aantal zaken die mij keuze voor PES4 verstevigde.
Als je een bal naar een medespeler speelt dan gaat de bal op een of andere manier naar een andere speler die er een aantal meter vanaf staat, (en meestal terug i.p.v. vooruit.) waardoor je of de bal verliest of niet lekker een aanval op kan zetten. Ook de corners vond ik niet goed uitgewerkt. Al met al speelt het een stuk beter dan de versie ervoor. Het speelt echt heerlijk, komt steeds dichter in de buurt van PES4!
Ik hoop dat ze her en der nog wat veranderingen doorvoeren maar ik ben bang van niet.
Waarschijnlijk ga ik toch dit jaar voor PES4, mede door de bevestigde live functie, maar misschien zien we wellicht nog wat beters van FIFA op de PU Gameplay.
Laatst bewerkt: 10 sep 2004