Echt weer standaard xwb, fanboys spammen een topic helemaal vol. We hebben het toch over fifa en niet over dat je pes zo'n goed spel vindt?
Anyway ot:
Je hebt duidelijk het spel niet, of amper gespeeld. Om maar puntsgewijs je 'argumenten' te bekritiseren:
- Balcontrole is juist iets wat je enorm moet oefenen (dit vind ik bij pes ook, oefening baart kunst), het zou toch raar zijn als je na 2 potjes opeens op het hoogste niveau iedereen vierkant dolt?
- Je mening over steekballen snap ik al helemaal niet, in dit deel is juist dit perfect uitgewerkt. In Fifa 2005 en later in Champions League zat je nog vast aan of overpassen, of een steekpass. In deze versie kun je niet alleen door middel van overpassen al diverse richtingen, steekpasses of mogelijkheden creeren, ook met de steekpass functie zorg je er in combinatie met de 'release-player' toets ervoor dat hij prachtig vrijkomt te staan of 1op1 met de keeper komt.
- Over dat je hem grafisch lelijk vind heb ik geen mening, ieder heeft hier tenslotte een geheel andere kijk op
- Combinaties is ook weer een verhaal apart, oefenen, oefenen, ren knop los, en nog meer oefenen. Na een stuk of 20 wedstrijden op semi pro (waar ik normaal alle fifa's met gemak worldclass speelde) beginnen nu de combinaties te komen, 1-2jes op de grond, door de lucht, in de diepte etc, oefening baart kunst, geloof me..
- Goals maken (en buiten de 16 scoren) ,hoezo makkelijk? hoezo hetzelfde? Ja op amateur niveau is het een eitje. Een collega van me zei ook al, ik win altijd met 5-0, bleek hij op amateur niveau te spelen, later 1 stap hoger was het over met de pret en bleek hij toch wat meer oefening nodig te hebben. Speel maar is op professional, dan zul je zien dat het toch allemaal wat minder loopt dan je zou willen en vooral dat je doelpuntjes er niet zomaar invliegen.
Als iedereen met z'n negatieve mening nu eerst het spel echt eens speelt, dan praten we verder. Uiteraard ben ik meer een fan van Fifa dan van PES (daarom reageer ik ook HIER en niet in de PES thread!!!!), ik heb pes MAAR een stuk of 10x gespeeld, leuk spel, maar anders dan ik gewend ben en dan dat ik wil, ik wil niet echt een arcade spel, ik wil simulatie en dus kom IK uit bij Fifa. Maar nogmaals, iedereen z'n mening...
edit: maar erin gezet, + ik dikgedrukt, misschien is het nu duidelijk??
Laatst bewerkt: 4 okt 2005