Dat betekent dat we 4-2-3-1 gaan spelen. Kan ook, maar dan moeten we even kijken wie waar kan staan en wat het beste uitkomt. Ik hoorde dat winter de Cam positie ook fijn vond spelen. Ik denk zelf dat we dan nog aanvallender spelen dan we nu doen, maar hierdoor zouden we wel wat simpeler kunnen scoren omdat de linies wat beter op elkaar aansluiten.
Mijn ideale opstelling zou dan dit zijn :
--------------------------Benny / queens---------------------------
-----laurens-------------daz----------------winter-------
---------------Joris--------------speter-------------------
------???-------birdy----------enjee-------donno
----------------------domiolierook---------------------
Al vind dan wel dat het poppetje van queens naast kopsterk ook redelijk snel moet zijn. Als de counter goed wordt uitgevoerd heb je meer kans op een doelpunt. Ik speel nu zelf wat vaker 1vs1 matches en ik merk dat een Cam die veel 1vs2tjes aan gaat met de vleugels veel kan creeren, mits er tempo in het spel zit en de spelers sneller zijn dan de tegenstander.
Dit betekent echter niet dat individuele acties moeten worden vermeden, integendeel. Het kan heel veel ruimte opleveren. Tijdens de head to head matches is het heel simpel om de backs uit te spelen met een reverse of tiptop. Belangrijk dus voor de lam en ram, ken de trucjes uit je hoofd en pas ze toe!
Voor de Any, bij de opbouw is het belangrijk om rustig de vrije man te zoeken. Je moet zeker geen lange bal geven, maar meer op en neer spelen achterin totdat er een middenvelder zich aanbiedt om de bal te ontvangen. Uiteindelijk is het de taak aan de niet-anies om zich ook zonder bal goed te bewegen. Zorg ervoor dat iemand die aan de bal is hem altijd breed kwijt kan en diep. Hierdoor stokt de opbouw niet en blijven we in balbezit.
En JA ik verveel mij gruwelijk. Nog een prettige kerst en hopelijk tot vanavond!
Laatst bewerkt: 26 dec 2010