1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[FIFA] NL Argo

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Alpha Gsus, 12 nov 2010.

  1. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou jongons! Wat is het dood op het forum. We hebben gewoon een winstreak van 15 wedstrijden hoor, dat is de afgelopen 14,5 jaar niet meer voorgekomen bij onze aller Argo. Ik vind vooral de omzettingen die we binnen het team gemaakt hebben een enorme winst in vergelijking met een aantal weken terug.

    Met name de nieuwe keeper Doom is echt fantastisch. Ik durf tegenwoordig zelfs op 'any' te spelen met zo'n keeper achter me. Het komt de opbouw ook ten goede. Als we naar de statistieken kijken hebben wij vaak 60% balbezit.

    Gelukkig kunnen we nu ook weer steunen op Benny, daar waar hij een tijdje afwezig was.

    Om toch met een kritische noot af te sluiten. Ik merk bij sommige dat het eigen belang belangrijker is dan het teambelang. Waarom dat is vraag ik me sterk af, maar goed zolang we maar winnen, vind ik het allemaal best!
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  2. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook wel te spreken over hoe het nu gaat, onze ongeslagen status zegt genoeg :) maar toch nog wat aandachtspuntjes:

    sommigen lijken eigenbelang idd wat belangrijker te vinden dan teambelang..staar je niet blind op statistieken.. ik ben een spits dus ik wil en moet goals maken maar als ik niet scoor doen anderen het gelukkig en dan vind ik het prima, want dat we winnen is het belangrijkste natuurlijk.. ikzelf zit in een mindere periode maar dat komt vanzelf wel weer goed. Trouwens, als ik een enorme kans mis of niet afmaak probeer daar dan rustig op te reageren want als er iemand van baalt dan ben ik het zelf wel en dan nog eens 'zucht'geluiden maken of iets dergelijks maakt het nog erger.. ik merk dat ik begin te twifjelen als ik een 1 op 1 kans krijg, normaal schiet ik die zonder twijfels binnen.. gebrek aan vertrouwen denk ik :p en als mensen zeggen schiet schiet en ik mis die kans is t ook niet zo netjes om vervolgens te zeggen dat ik die bal af had moeten leggen..

    Ook wil ik benadrukken: bied je altijd aan als je er echt goed voor staat of de ruimte in loopt. Ik ben als spits gefocust op het doel en zie daardoor medepselers die er beter voor staan wel eens over het hoofd.

    maarre ja stats zijn leuk maar dat we als team winnen is belangrijker dus staar je niet blind op aantal assists en goals zou ik zeggen (sommigen lijken dit echt belangrijk te vinden).. dan wil je alleen maar meer en meer scoren waardoor de simpele oplossing soms niet wordt gezocht.

    Oh enne wat voor de meeste geldt: probeer nog sneller te handelen, ik zie nog steeds veel balverlies door het te veel met te bal lopen.

    En hou (vooral als middenvelder) de aanvallers in de gaten, we (ik) staan vaak randje buitenspel, 1 diepe bal kan genoeg zijn om een aanvaller de diepte in te sturen. Dit gebeurd ook te weinig vind ik..

    Oh, en de keeper : (Dominick?) wat een aanwinst, we zouden veel minder winstpartijen hebben zonder hem in het doel want hij pakt de meest onmogelijke ballen :)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  3. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie post Benny!

    Om toch even een expliciet voorbeeld te nemen, was een 1vs1 van jouw, terwijl Winter enorm vrij stond. Ik kon niet herinneren dat iemand zei 'schieten', ik hoorde mensen juist zeggen passen ;). Probeer er natuurlijk ook zelf op te letten. Al moet ik wel zeggen, normaal gesproken zou jij die bal ook zelf hebben kunnen maken :p.

    De ballen diep geven lijkt me niet altijd de oplossing. Vaak zijn wij in balbezit (60% gemiddeld) waardoor we op de helft van de tegenstander staan. We zouden (en lijden) hierdoor juist balverlies. Ik zie liever een mooie combinatie tussen de voorhoede spelers dan een listig balletje diep die nét goed aankomt. 9 van de 10 keer is de bal namelijk te moeilijk om aan te nemen.

    P.s. ik zit helemaal in to the ultimate team. En niet voor niets, ik zoek nog een erg goede spits die uit de Engelse competitie komt!
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  4. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat voorbeeld wat je noemt, ik had het idee dat toen iemand riep 'schiet maar' of iets dergelijks.. maar dat kan k verkeerd verstaan hebben.. kan gebeuren.. het is sowieso beter om zelf te kijken natuurlijk en normaal doe ik dat ook wel maar als spits ben je altijd zoekende naar doelpunten dus zie je wel eens wat over het hoofd.. zeker nu ik in een periode sta waarin ik voor mijn doen te weinig scoor.. en inderdaad, normaal scoor ik die bal echt wel..

    diep geven is zeker niet altijd de oplossing dat zeg ik ook niet maar het zou wel iets vaker mogen vind ik want ik weet soms niet hoe ik me op moet stellen, ik kom veel situaties tegen waarvan ik denk als je nu die bal geeft ben ik weg.. maar misschien kijk ik teveel vanuit mijn eigen spelstijl zoals ik 1 vs 1 speel, ik heb een hele gemixte speelstijl met combinatievoetbal, buitenspelers die acties maken en crosses geven en ik stuur ook veel aanvallers de diepte in.. ik probeer altijd heel gevarieerd creatief te spelen om de tegenstander te verrassen... maar ik denk inderdaad dat het met clubs moeilijker is om de lange bal te geven, denk dat combinatievoetbal beter werkt zoals jij zegt en dat blijkt eigenlijk ook wel.. maar ik geef alleen aan, let op de aanvallers want soms kan 1 diepe bal de boel openbreken zoals ik zelf ook wel eens doe.
     
  5. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey mensen, mijn eerste bericht in dienst als keeper :)
    ik wil even benadrukken dat ik het erg leuk en gezellig heb in deze club.
    Er zijn een hoop wedstrijden gewonnen en dat maak de sfeer automatisch goed maar ook bij gelijk en verlies partijen moet iedereen achter elkaar staan :), en beeld je in als spits, als je 1 op 1 staat kan je soms ook gewoon schieten maar je kan ook pasen dit is de keuze van de speler die 1 op 1 staat :). Het is mooi om te zien dat iedereen anders speelt dat brengt genoeg verassingen mee. Hopelijk vanavond ook weer een goede reeks maar dat komt zeker wel goed met deze spelers!
     
  6. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Even over de statistieken, want ik weet toch wel dat ik daar mee bedoeld wordt :p (ik neem dit ook niet als aanval hoor of verwijt hoor.....ik weet gewoon dat het zo is ;)) :

    Ik weet dat ik heel erg bezig ben met statistieken, kan er niet echt iets aan doen. Dit soort dingen doe ik al heel mijn leven. Als ik vroeger als klein ventje op de tribune zat bij mijn cluppie dan zat ik als 8 jarige alles te turven..wie er scoorde en wie de assist gaf. Bij mijn zaalvoetbal team heb ik 8 jaar lang allemaal Excel bestanden bijgehouden met gespeelde wedstrijden, kaarten, goals...etc. Ik geil hier gewoon op. SORRY!! please dont blame me, het is een tik van me :p hahah.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  7. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezocht: de heer Fernando T. en Florent M. Ik twijfel nog over de rechtsback positie, maar ik denk dat ik voor Sagna ga. Mocht je suggesties hebben voor iemand beter dan Walcott op de rechtsbuiten positie, laat je horen!
     
  8. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Walcott is niet echt TOP hoor... :confused:
     
  9. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg om suggesties lieve Winter, niet om mijn prachtige selectie af te branden! (lol)
     
  10. BirdySong

    BirdySong Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je je selectie anders even laten zien? (Via de web-app) Dan kunnen we beter zien wie er in jou team past en wie niet!

    En hoe speel je? Tikkie-takkie voetbal, op snelheid of op kracht, etc. Ook dat is belangrijk bij het beoordelen van een speler.
     
  11. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ff ingelogd op UT dus kan niet op de web app.

    Ik speel nu met:
    Gomes

    Djourou
    Vermaelen
    Gallas
    Evra

    Essien
    Nasri

    Walcott
    Fabregas
    Malouda

    Saha

    Zoals je ziet 4-2-3-1, elftal met een Frans tintje. Ik speel met name via diepgaande middenvelders. Wat je ook kunt zien is dat Saha en Walcott het slechts zijn. Ik denk zelf aan Torres ipv Saha, omdat die gelinkt kan worden aan Fabregas. Maar voor de rechtsbuitenpositie weet ik niet echt een spelers behoudens Valencia.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  12. Sharkynl

    Sharkynl Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we vanaaf nog weer ff een potje voetballen jongens? Moet wel eerst werken maar ben rond 21.45 online. Zie wel of jullie er zijn
     
  13. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    jezus Joris, hoe kom je zo snel aan zo'n team man?
     
  14. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja beetje geluk hebben met David Villa, die uiteindelijk voor een goeie prijs verkopen en daarna de juiste spelers voor lage prijzen binnenhalen :D. Al had ik wel wat coins verzameld met die kuttoernooitjes.

    Eventjes statswhoren!

    - Nog 23 wedstrijden winnend afsluiten voor de 100 overwinningen!
    - Momenteel sta ik aan kop met gespeelde wedstrijden (106 :|)
    - Laurens loopt 1 op 1.95 wedstrijden
    - Winter loopt 1 op 1.84 wedstrijden
    - Benny daarintegen 1 op 1.31
    - Meeste assisten sowieso voor Birdy (38, 1 op 2,5)
    - De meest scheve schutter is Donno, by far. 6% gaat maar 'on target'
    - Birdy en ik ga op kop qua passingspercentage. De rest volgt op gepaste afstand.
    - Tackelsuccespercentage is bij Winter het laagst, daar waar je Donno zou verwachten
    - Most valuable player = Winter (86)
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2010
  15. Sharkynl

    Sharkynl Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Pkager gaat nog altijd aan top qua passingspercentage ook al heeft ie de minste wedstrijden gespeeld :9
    En wie de meeste wedstrijden speelt heeft t minst een sociaal leven :9
     
  16. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat noem je een sociaal leven hè! Ik ben ook maar een student...

    Ik heb Pkager niet meegenomen in de gemiddelden omdat dat niet in verhouding staat.
     
  17. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook een arme student, maar wel een drukke student de laatste tijd :'-(

    toch top dat jullie me er nog bij laten, zo kan ik af en toe nog wat wedstrijdjes meepakken :b:
     
  18. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Schitterende stats Joris! Hier hou ik nou echt van!! :D Ik heb dit 2 weken geleden trouwens ook allemaal zitten bekijken en uitrekenen. :)

    1 vraag: Tackelpercentage het laagst bij mij?! Serieus? En hoezo zou je donno daar chten dat verwachten dan? Ik zou juist verwachten dat Donno het hoogt zou hebben als verdediger....

    Groeten van een hele trotse MVP :D
     
  19. Sharkynl

    Sharkynl Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha winter weer helemaal blij met ze stats. Gaan we vanaaf nog ff spelen jongens? Moet waarschijnlijk wel overwerke dus zal pas rond 22.30 thuis zijn denk ik maar jullie mogen natuurlijk wel al eerder beginnen :9
     
  20. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha onze statisticus! Donno heeft de meeste (rode) kaarten gepakt van heel NL Argo bij elkaar. Je zou dan toch verwachten dat zijn tackelpercentage (geslaagde tackels) het laagst zou zijn. Nu blijkt dus dat jij eigenlijk onze mistackeler bent :D
     

Deel Deze Pagina