FC Twente 1 - 1 FC Volendam
N'Kufo 1-0 (pen)
Van Dijk 1-1
FC Twente begon door vol op de aanval te spelen wat tot veel gevaar leidde, toen uit een counter kwam Lopes (Volendam) 1 op 1, hij had alle tijd maar schoot naast. De daarop volgende doeltrap werd in de voeten van Tuyp gespeeld wat hij natuurlijk had moeten afmaken, als degradatieclub mag je zulke gigantische kansen niet missen, want ze zijn zeer schaars. Maar goed, deze korte opwelling werd teniet gedaan en Twente ging weer door met waar het mee bezig was; aanvallen, persoon x kreeg een sliding van voren tegen zich (van Boots) en de scheidsrechter floot voor een in mijn ogen onterechte penalty, N'Kufo schoof 'm erin, een verdiende 1-0 voor Twente, maar ik hou niet van penalty's tegen, had liever een uitgespeelde kans als tegengoal gehad. In de resterende 7 minuten tot rust ging Volendam aanzetten en na de zoveelste mislukte voorzet van rechts lukte Twente het niet om uit te verdedigen, Van Dijk nam de bal over en schoot binnen; 1-1. In de tweede helft gebeurde er niet teveel boeiends geloof ik, we kregen beiden nog kansen, Twente had de betere kansen, Volendam had het balbezit. Al met al zat er meer in voor beiden maar was het gelijke spel wel rechtvaardig vind ik.
Geel: Boots (Volendam)
Laatst bewerkt: 30 okt 2008