Mensen spelen minder fighters (en het genre is minder populair) omdat er simpelweg minder goede fighters tegenwoordig uitkomen. De VF serie heb ik nooit zo leuk gevonden en de laatste DoA vond ik maar "meh". MP draaide toendertijd erg slecht, met veel lag.
Dat was tien jaar geleden wel anders. De ene goede fighter na de andere kwam uit. Als je nog steeds interesse hebt; met MAME op de PC kun je heel veel arcadekast spellen emuleren (en online tegen anderen spelen), waaronder de hele X-MEN / MARVEL vs .... serie, King of Fighters serie (ik vind de beste pre jaar 2000) en Samurai Showdown (1 t/m 5?). En wat dacht je van Garou: Mark of the Wolves en Last Blade (1 / 2).
Als je die spellen nog nooit hebt gespeeld mis je echt een schatkist aan fighting gameplay.
Fighters zijn het leukste als je met z'n allen om zo'n kast kunt hangen op een vergeten zondag. Het weghalen van arcade hallen en de opkomst van de console markt (gaming op de bank) in de jaren '90 was de doodsteek voor het fighting genre.
Laatst bewerkt: 9 feb 2008