1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Film] 48 Hour Project

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nick V, 3 mrt 2011.

  1. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Info

    De 48 Hour is een internationale filmwedstrijd waarbij je met je team binnen 48 uur een korte film maakt. Op vrijdagavond krijg je een aantal elementen voor je film die je moet gebruiken.

    - Een karakter, meestal een naam en beroep;
    - een voorwerp, een object of een dier;
    - een regel tekst, meestal een zin;
    - en natuurlijk een genre.

    Op zondag moet je je korte film inleveren vóór een bepaalde tijd. Ben je een minuut te laat? Pech gehad. Als je je korte film op tijd hebt ingeleverd wordt deze vertoond in de bioscoop van de stad waar het festival gehouden wordt. Als je de juryprijs van jouw stad wint, gaat je film door naar de internationale finale in de Verenigde Staten!

    Steden

    Amsterdam: 4-6 maart
    Breda: 18-20 maart
    Nijmegen: mei
    Utrecht: 23-25 september

    Voorbeelden

    Geen zin
    [yt]zdPabyLKggw[/yt]
    Winnaar van 2009 in Utrecht

    Onder water
    [yt]q4YM1-onuPc[/yt]
    Winnaar van 2010 in Utrecht

    Goud
    [yt]rs4fsk3JXsM[/yt]
    De korte film waar Scarluuk en ik aan hebben gewerkt tijdens de 48Hour in Utrecht 2010. 'Best sound design' gewonnen en genomineerd voor 'Best cinematography' en 'Best scenario'.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
  2. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik nu één keer meegedaan in Utrecht in 2010 en ik moet zeggen dat het een erg leuke ervaring was. We hebben zelfs nominaties gekregen voor beste cinematografie (Luukjeeeeee), beste scenario en het beste van allemaal, een prijs voor best sound design! Dit keer doen we mee in Breda en we hopen natuurlijk op een eerste plaats.

    Wie van jullie doen er ook mee? :)
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat was inderdaad erg gaaf om te doen en ben ook zeker benieuwd wat we er nu van gaan maken.
    Denk alleen niet dat er meer mensen op dit fora mee doen, maar alsnog leuk om hier onze belevingen neer te zetten voor de mensen die het willen volgen :)
    Volgende week komt onze film online die wij toen in 2010 hebben gemaakt.
    En ik ben weer D.O.P.! (duur woord voor eindverantwoordelijke camera :9)
     
  4. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat worden vast weer goede beelden dus.

    Als er mensen zijn die ons willen volgen, doe dat via twitter! http://twitter.com/bredafilm
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hier de film van vorig jaar:


    Dit weekend is het weer zover, ik ben benieuwd!
     
  6. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeau, meteen ff OP geupdate. :p
     
  7. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond gaat het beginnen! :)
     
  8. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof man, het bleef me wel boeien. Kun je het einde misschien nader uitleggen ;)? Ben wel benieuwd.
    Sowieso strak camera-werk en goed gemonteerd enz!

    Edit: Zie nu dat dit jullie oude filmpje is, haha! Ben benieuwd naar de nieuwe dan 8). Helaas konden wij dit jaar niet meedoen (in Nijmegen), waar ik achteraf toch wel erg van baal. Maar ach, je kan niet alles hebben ;).
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha is vrij logisch dat het einde niet helemaal duidelijk is :9
    We kregen lovende kritiek van de jury, dat ons scénario enorm goed was maar dat het gewoon te uitgebreid was voor 7 min :9

    Freek, de leraar, vind de gehele klas dood in een klaslokaal, dit komt omdat Kees iedereen eigenlijk heeft om gebracht uit wraak omdat hij gepest was, vandaar dat hij er ook niet tussen lag.
    Ze zitten dus eigenlijk in een soort portaal of hoe je het ook wilt noemen tussen de werkelijkheid en het hiernamaals, geesten kun je het eigenlijk ook noemen.
    Vandaar dat sommige mensen ook pijn hebben aan hun hoofd of maag, daar zitten hun wonden namelijk ;)

    Ik was cameraman dus ik neem dat als een compliment haha :9
    Vanavond weer beginnen en morgen filmen, JEUJ!
     
  10. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, net klaar met de hele dag filmen. Vanaf een uurtje of 9 's ochtends tot 11 uur 's avonds gefilmd! Was energie-vretend, maar ontzettend leuk. :) Nu even een nachtje en dagje bikkelen om die montage in elkaar te flansen! Heb nu al een gevoel dat het beter wordt dan Goud! :D
     
  11. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd man, wat was jullie zin, prop, genre etc?
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Genre: Drama
    Prop: Lieveheersbeestje
    Zin: Zout en peper, van allebei een beetje
    Character: Daphne of Dave van Dungen, en zijn beroep is remixer.

    Ik ben echt gesloopt, paar keer handheld gegaan met een te zwaar beladen rig waar geen schouder support op zat, dat kost weer een paar jaar van me rug, heb er nu ook fucking last van! :mad:
    Maar was wel weer een heerlijke dag om mee te maken!
     
  13. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu voor een groot deel af! We moeten alleen alles nog in elkaar zetten en wat kleine dingen fixen. Het gaat lukken! :D
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Zeg het wel goed, nu komt het over alsof we nog geen reet aan de montage hebben gedaan :+

    We hebben alle losse scènes af, gemonteerd en wel en nu nog al deze scènes bij elkaar voegen, kleine aanpassingen in geluid, beeld en kleur correcties en dan is hij af!
    We gaan het halen!
     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Jeuj, film is op tijd in geleverd! :D
    5 min voor de deadline :cool:
     
  16. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    fuck yeah
     
  17. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals altijd met 48H, zoals ik al eerder zei, ik ben benieuwd ;).
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha zekers, rond 4 uur dachten we dat we meer dan zat tijd hadden en dan beginnen de problemen :+
    Eindelijk de export klaar, overzetten naar stickje geeft ie aan dat de stick niet veilig is verwijderd, voor zekerheid maar weer overnieuw gekopieerd maar daardoor toch weer wat in tijdsnood gekomen :9
     
  19. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen maar 2de geworden voor de publieksprijs. :mad: Verloren van de uiteindelijke grote winnaar, maar toch vielen de prijzen voor ons me vies tegen. Wel ironisch, de vorige keer dachten we dat we geen prijzen zouden krijgen en toen hadden we 2 nominaties en 1 categorie gewonnen. Nu dachten we dat we iets zouden winnen en winnen we niets!
     
  20. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat ie al online jongens? ben benieuwd.
     

Deel Deze Pagina