Killer Joe Stond nog op mijn lijstje van films met McConaughey. Wat een opmerkelijke film zeg, goed dat ik hem heb gezien. Uiteindelijk is het vooral absurd met wat opmerkelijke beelden af en toe. Cast is top, McConaughey speelt simpel, maar is wel een ijskoude killer en buiten hem is de rest ook aardig bezig. Heerlijk beklemmend sfeertje ook. Middenstuk kakt wat in, maar laatste halfuur maakt alles goed. Bizar, alleen daarom moet je de film gewoon al zien. 7 En als je hem niet kijkt, zoek dan tenminste Killer Joe Chicken op bij YT.
47 Ronin Vond het een toffe film. Krijgt wisselende reacties, van super slecht tot goed. Het slechte komt waarschijnlijk door de aanwezigheid Keanu, wat niet had gehoeven, maar ik ook niet storend vond. Vond alleen de oordelen van de Shogun bizar. Spoiler Weet niet of ie echt zo corrupt of oneerlijk was, maar je zou verwachten dat ze hem ook zouden killen om eer te herstellen. Kira mag blijkbaar wel een master vermoorden, maar wraak of justice mag niet...
Oldboy Het verhaal vind ik echt super vet, alleen de uitwerking is niet zo goed gedaan. Alles voelt heel erg gerushed aan en sommige dingen waren gewoon niet uitgelegd( wat best irritant kan zijn als je de comic en de eerste film niet hebt gezien) Ik hoop dat ze de film nog een keer over gaan doen maar dan goed. overal een 6,7/10 goed verhaal, redelijke acteurs, alles ging gewoon tesnel.
Ik denk dat ie Oldboy uit 2013 heeft gezien zo te lezen? Niks nog een keer remaken, gewoon normale kijken, klaar.
Toen straks even de trailer gekeken. Nooit van de film gehoord maar zag er wel oke uit om even te checken. Cijfer op IMBD is ook niet slecht.
Misschien even de Wikipedia opzoeken en kijken wat daar vermeld staat. Heb de film ook gezien. Opbouw is in het begin erg goed, daarna gaat het van sneller naar te snel en is het zo afgelopen. Ik stoorde mij niet aan Reeves, maar zijn rol was wel Mweh. Ik vond ook de uitspraak van de Japanse cast met hun Engels erg goed gedaan. En een kleine verwijzing naar Nederland was ook zeker tof. Ergens hadden die visuele effecten en dat bovennatuurlijke niet gehoeven. De film had zeker beter gescoord als het in de trent van The Last Samurai was gemaakt. Begin uitstekend, daarna word het allemaal wel minder. Moet zeggen dat een 7/10 wel op zijn plaats is, maar dat had zo een 8 of hoger kunnen zijn als de film was gemaakt zoals ik noemde.
Snowpiercer Vaag gedoe. De film wilt iets speciaal doen ofzo. De trein moet iets voorstellen van hoe de wereld is denk ik. Maar ik kon er mijn vinger niet op leggen wat het nou wilde. Dus ik keek het meer als een standaard sci-fi film. En als je zo kijkt is de film niet echt veel soeps. En is het gewoon vaag allemaal. Wil het geen onvoldoende geven ofzo (eigenlijk helemaal geen cijfer) omdat ik waarschijnlijk het echte verhaal mis van de film die ze proberen te vertellen. Ben benieuwd wat andere mensen ervan vinden. En misschien wel de film begrijpen zoals die misschien bedoeld is.
Midnight cowboy gezien. Leuke film. De Texaan Jon Voight wil geld verdienen in New York en wil dat doen door 'hustler' te worden. Bij zijn jacht op rijke vrouwen stuit hij op Dustin Hoffman. Een film die op sommige momenten komisch is, maar daarna een harde blik kan geven op het leven in New York.
Drinking Buddies Gewoon een leuke vermakelijke romantische comedy. Met oa Olivia Wilde, god wat is dat toch een mooie vrouw he!
Jagten(The Hunt) Ik kijk niet vaak niet Engelstalige films maar na veel goeds erover te hebben gehoord heb ik de film toch maar gekeken. De film gaat over een hechte gemeenschap met vriendschappen die vanaf jongs af aan zijn gemaakt en doorgaan tot in volwassenheid. Deze vriendschappen worden getest wanneer Lucas(Mads Mikkelsen) er van word beschuldigd kinderen seksueel te hebben misbruikt bij de kinderopvang waar hij werkt. Kort gezegd; de film komt ontzettend geloofwaardig over. De film geeft geen rechtstreekse antwoorden, alleen subtiele hints. Vele scenes die voorbij komen zijn dan ook opzettelijk zo in beeld gebracht waardoor je interpretatie van wat er echt zou zijn gebeurd telkens weer veranderd. Door de film heen kon ik mij echt inleven in de verschillende personages, er was niet een persoon die je de blaam kon geven. 8.5/10 Spoilers: Spoiler Ik denk dat het de broer van Klara was die zich seksueel heeft misdragen met haar
Spoiler Lol dat gevoel heb ik ook een beetje, zeker als je de houding en blik zag van die jongen met die scene met dat mobieltje... verder absoluut één van mijn favoriete flims, en Mads speelt oscarwaardig weer