Dat is bij al die reeksen wel het geval. Halloween is wel de absolute topper, ik heb ze allemaal gezien maar op een gegeven moment ging dat helemaal nergens meer over Childs Play werd ook steeds flauwer, Hellraiser vond ik nooit boeiend, Friday the 13th was echt superslecht op een gegeven moment en zo kan ik nog wel even door gaan
Dom Hemingway Jude Law going full retard. Na twaalf jaar in de bak komt Dom vrij om zijn leven (en geld) weer op te pakken. Wat volgt is een raar avontuur vol met weirde shit, wat mooie dialogen (alleen begin gedeelte al ) en een geniale Jude Law. Deed me eigenlijk heel erg denken aan Bronson, alleen haalt de film dat niveau nooit. Simpel Brits vermaak, maar had er iets meer van verwacht. 6,5
Prisoners Wauw. Goede thriller. Wel weer een standaard onderwerp (kinderen worden ontvoerd, lange zoektocht) maar erg goed verhaal! Op IMDB ook een 8.1. Wel een 2,5 uur lange zit. 8/10
Ja, alle 7, de remake begin ik niet aan (en zit ook niet in de box). En ik denk ook dat alles op het eind een pot nat is, maar dat is eigenlijk met alle filmreeksen het geval. Ik heb deeltje 3 ook gezien, maar die is dan weer een stuk beter dan deel 2 en kan gezien worden als een direct vervolg op deel 1. Alleen jammer dat de personages opeens 'dreampowers' bleken te hebben.
Toffe scenes lijken er sowieso in te zitten, maar zou de film nog echt veel boeiender en beter zijn dan al die andere monster films? Ok het kan al gauw beter zijn dan die ziekelijke hoeveel aan andere Godzilla films....maar toch. Echter zit de maker van de film Monsters hierachter toch? Dat geeft me dan wel weer hoop.
The Secret Life of Walter Mitty Voelt een beetje als een modern sprookje, alhoewel het personage Walter Mitty zelf al dik 60 jaar oud is. Het avontuurlijke vond ik dan ook het leukste van de film, het romantische kon me gestolen worden. Zitten een paar hele mooie (visuele) scenes in, schitterende plaatjes. Daarachter gaat ook weer niet een hele speciale film achter in mijn ogen. 7.5
Ja dat was ik vergeten te zeggen! Tof dat ze ook echt muziek uit IJsland en Scandinavie gebruikte. Was dit trouwens het regiedebuut van hem?
Vond hem ook best vermakelijk. Lekker de hele dag dagdromen. En sinds ik hem onlangs heb gekeken luister ik met regelmaat Space Oddity.
World War Z.......... vermakelijk tot ik bij het laatste half uur kwam, holy shit wat was dat saai zeg.. Verder heel hoog seen it been there gevoel maar nogmals, vermakelijk..
Toch even een pleidooi houden voor Snowpiercer. De film afgelopen weekend in de bios gezien en ik snap niet waarom die hier zo slecht wordt gewaardeerd. Ik ben al tijden niet meer zo verrast door een actiefilm. Actiefilm doet de film trouwens te kort, het is een mengeling van actie, komedie, avontuur en sci-fi. Het verhaal: Spoiler De wereld is door toedoen van de mens zo hard afgekoeld dat er geen leven meer mogelijk is op aarde. Alleen een groep mensen in een zichzelf onderhoudende trein zijn nog in leven. In de trein is een onderverdeling tussen rijk en arm. De armen wonen letterlijk achteraan in de trein en de rijken vooraan. Uiteindelijk pikken de armen het niet meer en besluiten ze de voorkant van de trein over te nemen. De film is niet erg zwaar en/of diepgaan oid, maar doet het weer eens anders, waarbij andere films in het genre 13 in een dozijn zijn. 9/10
Wow, Hoe 2 meningen ver uit elkaar kunnen zijn. ;-) Eens, dat de koreaanse director een uniek plaatje serveert, maar deze kwam bij mij zo slaapverwekkend over, dat ik bijna 4x in slaap viel. Wellicht nog een kans geven.