1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ik weet het nog steeds niet wat ik van de film moet vinden. Kan er ook niet echt een cijfer voor verzinnen. Heb nog steeds het gevoel dat juist de film iets anders wil laten zien. De trein moet iets voorstellen ofzo. Het leven? De maatschappij? Ik weet het niet en heb het gevoel dat ik iets mis.

2. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Haha heerlijk. Cap 3 op zelfde datum als Batman vs Superman.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Welke Batman vs Superman? Die Justice League film bedoelen ze

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Net in de bioscoop gezien en vond het een heerlijke film! Ik zag wat matige cijfers voorbij komen hier, maar daar kan ik me totaal niet bij aansluiten.

5. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Ja, dat "Untitled Superman-Batman Project"

Laatst bewerkt: 7 apr 2014
  6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dragon 2011

Tof verhaal, boeiende personages, prima acteerwerk, zeer toffe vechtscenes en verder gewoon een prima film. Aanrader zou ik zeggen!

http://www.imdb.com/title/tt1718199/?ref_=fn_al_tt_1

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Wel grappig trouwens dat dankzij de film de comic eindelijk vertaald is in het Engels. :+

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik denk niet dat je er al te veel achter moet zoeken. Het is idd leuk dat:

Je als kijker eerst op de standaard manier van denken wordt gezet: deze verdeling is slecht dit kan niet en dat later de machinist uitlegt dat een dergelijke balans essentieel is. Je zou het kunnen doortrekken als metafoor op de maatschappij, ik weet niet of dat de bedoeling is

De film deed me trouwens ook behoorlijk denken aan Bioshock. De vergelijking qua mensen in de trein en de soort samenleving (incl Kronol) is vrij gemakkelijk te maken. Ook kleine zaken zoals

Hij zijn kameraad gewoon dood laat gaan voor het grotere doel

Vind ik erg sterk, in een standaard Hollywood actiefilm was dit niet zo verlopen.

Ben ik dan toch niet alleen :cool:

@Modder: ah wist ik niet, tzt maar eens lezen.

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vond Snowpiercer echt tenenkrommend, best leuk hoor, die trein als metafoor voor de klassenmaatschappij maar dat werd verder nauwelijks uitgewerkt waardoor er slechts een bombastisch doch leeg omhulsel overbleef.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    De Marathon

Wat een geweldige film zeg! Beste Nederlandse film die ik in tijden heb gezien, al zegt dat ook niet heel veel. Maar vooral de Rotterdamse humor gecombineerd met de keiharde waarheid is echt aangrijpend. Een film met een lach en een traan, gewoon zeer goed uitgewerkt.

De sfeer in de film is ook geweldig. Van de interieurs (dat bed :lol:) tot de dialogen, het ademt echt Rotterdams uit.

Topfilm, een Nederlandse film die geen romkom is met enkel BN'ers en presentatoren, maar een sterk script met hum en gewoon goede acteurs.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Einde van Snowpiercer was wel zwak trouwens.

Met een beetje pech had die ijsbeer eten voor een paar dagen :+

Sent from my Willem9000

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Grappig, zo dacht ik er precies hetzelfde over :p
    Vond het echt heel erg Bioshock-y.
    Vooral toen
    ze bij dat klaslokaal aankwamen en ook op dat einde.
    Verder vond ik de film echter op veel punten best wel matig. Dat hele klassensysteem als reflectie op de wereld van nu had een stuk beter uitgewerkt kunnen worden.

7/10

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoi-sa-won (2012) (A Company Man)

Gewoon een prima film waar ik me goed mee vermaakt heb. Bepaalde schietscenes in de film zijn echt simpelweg bad-ass te noemen, echt heel erg tof gedaan. Daarnaast een cool hoofdpersonage, interessant verhaal en IMO mooie locaties.

Mujeogja . (A better tomorrow)

Het leek even een matige film te worden, maar daar zat ik helemaal mis mee. De personages bouwen zich goed op en net wanneer je denkt dat iemand gewoon een stuk verdriet is en de rest van de film dit zal blijven, doen ze bepaalde dingen die toch weer erg tof zijn. Een bad-guy is dus niet gelijk 100% een bad-guy voor altijd zeg maar. Ook de band tussen de twee broers is cool gedaan en de schietscenes wederom weer puur vermaak.

Ik blijf Koreaanse films echt waarderen.:thumbs:

14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Check vooral NEW WORLD _O_

Laatst bewerkt: 9 apr 2014
  15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hehe, die heb ik vorig jaar gezien. Supercool idd. Min-Sik Choi blijft een boss. :D

Ik zag Castaway on the moon staan in je link, die was ook idd echt heel erg nice.

Laatst bewerkt: 10 apr 2014
  16. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Heb je de A better tomorrow's van John Woo ook wel eens gezien?

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nee die zag ik staan op IMDB idd, die moet ik zo te horen dan echt gaan checken. :)

Spring Breakers

Ben het gaat kijken omdat de ene zegt ''bagger'' en een ander zegt ''Geweldig. Misunderstood masterpiece.'' Hoe iemand ingodsnaam de film een meesterwerk zou kunnen noemen ontgaat mij volledig.

Slecht en soms zelfs bedroevend acteerwerk (van vooral de zeer onnodige Gucci Mane, die al niet eens kan rappen, laat staan acteren, mijn god zeg.) niet dat die grieten nou zulke geweldige acteerprestaties leverden, absoluut niet. Op geen enkel moment kon ik met hun meeleven, ze waren eerder vervelend dan echt interessant. Dan het eeuwige gezever hoe geweldig een spring break is en ik werd simpel van die scenes later in de film dat de acteurs het nodig vinden om een zinnetje onnodig vaak te herhalen. Wellicht ontbrak het gewoon aan inspiratie bij die mensen. In het begin van de film is er een soort duister sfeermuziekje te horen, maar het past er totaal niet bij vind ik. Daarnaast die goedkope gun geluiden die je soms om geen enkele reden krijgt te horen....zucht.

James Franco's personage is ook echt om te janken gewoon. Ik las ook op IMDB dat de film disturbing genoemd wordt en ga zo maar door, maar ik zou het gewoon slecht willen noemen. Er is niets disturbing aan deze film, want alles komt totaal niet geloofwaardig over. Hilarisch slechte scenes ook , hoe die grieten
    gewoon al die mensen afschieten op Gucci Mane's landgoed...alsof ze een super dikke training hebben gehad en daarom zo accuraat kunnen schieten, effe serieus zeg. En dan later rondrijden in zijn Lambo alsof er niets aan de hand is en alsof ze uberhaupt met zoiets wegkomen.

Gewoon een kutfilm. Ik begrijp de boodschap hoor, veel ervan zou echt wel kunnen gebeuren, maar alles eromheen is crap en dit had veel beter gedaan kunnen worden. Om te beginnen met acteurs en actrices die wel kunnen acteren en door iemand die gewoon een goede film kan maken. Slaapverwekkende onzin!

Ik heb hier reacties van mensen voorbij zien komen die zeer enthousiast waren over de film. Please do explain. :)

Laatst bewerkt: 10 apr 2014
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Ziet er weer geniaal uit. :lol:

20. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator