1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    Nymphomaniac: Vol. I

Goede film! had verwacht dat het heel expliciet om seks zou gaan, en dat seks meer een doel dan een middel was in de film. En hoewel er een heel aantal seks scenes in zitten had ik nergens het gevoel dat het alleen maar overdreven voor de seks was gedaan. Heel het verhaal wordt zorgvuldig opgebouwd met een hoop metaforen waardoor ik de hele film aandachtig heb zitten kijken.

7.8

daarvoor ook nog een lekkere ouderwetse B film gekeken:

Killer Klown's from outer space, veel te belachelijk voor woorden natuurlijk maar zit een goede dosis humor in dus als je van B films houd is het wel een aanrader.

+ lekkere punk soundtrack!

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860

Snap er geen kut van.
    Alle X-Men films vind ik meh behalve First Class. Beelden die je hier ziet met Fassbender en McAvoy, is dat nou voor of na First Class. Ze gaan dus vanaf de X-Men trilogie terug in de tijd om hun op te halen of wut. 8)

Laatst bewerkt: 16 apr 2014
  3. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Volgens mij is het idee dat aan het eind de mutants elkaar aan het uitroeien en Fassbender en McAvoy van het nu afspreken hun jongere ik te overtuigen niet meer te vechten. Ofzo.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.968
  5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Is gewoon een storyarc toch. Speelt zich af na First Class. Maar de cast van de eerste 3 gaan terug om de toekomst te veranderen

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  7. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Deel 2 niet gezien?
    Ik had ook veel seks verwacht maar nu ik hoor dat niet zo is ga ik hem ook maar is kijken.

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Book thief

Prima filmpje. Niet overdreven goed, niet overdreven slecht. Echter is er één ding wat me wel frustreerde: het speelt zich af in Duitsland, echter praat iedereen Engels. Oké, dat lijkt nog niet zo erg. Logisch ook, want dan komt de film bij een groter publiek terecht. Maar het punt is dat alle acteurs ook Duitsers waren. Dus je keek naar een film waarbij met een enorm Duits accent Engels gepraat werd. Pff, dat was wel even bikkelen de eerste vijf minuten. Na maandag mijn neusoperatie te hebben gehad en ik niet mag lachen, twijfelde ik of ik wel verder kon kijken.

Dit bedoel ik dus:

9. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    nee deel 2 ga ik vanavond kijken. En er zit zeker wel (veel) seks in. maar wel echt functioneel aan het verhaal en om bepaalde metaforen over te brengen. had nergens het gevoel dat het alleen voor het "shock effect" of voor de opwinding was gedaan. Juist door de hele rustige manier van dialoog en vertellen zit je heel boeiend te kijken zonder dat je afgeleid wordt door bepaalde seks scenes.

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik snap de ballen van die trailer. Óf we zitten in drie tijden, óf de film zit vol chronologische fouten:

- De jonge Xavier loopt (duidelijk verlamd aan het einde van First Class)
    - Magneto zit gevangen onder het Pentagon (dus dit moet ergens ná First Class zijnm, want voor de film ken nog niemand hem)
    - Xavier en Charles kennen elkaar al (dus na First Class)
    - Beast is nog niet zijn transformatie ondergaan (dus ergens voor First Class)
    - Xavier zit wel in zijn rolstoel in de X-Men facilities onder zijn school (maar weer in een rolstoel...)

Ik snap er dus niet zo veel van. Ben erg benieuwd naar de film. 8)

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wellicht meerdere timejumps, dus naar Xavier net na FC en wellicht net voor FC.

Sent from my Willem9000

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.968
    Care ik zie een vliegend voetbalstadion en een geile Jennifer Lawrence. :+

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Voor de mensen die nog twijfelen naar Noah te gaan, de soundtrack alleen al is een reden:

[yt]ni1jg7BLkiU[/yt]

Ben op zich geen fan van Patti Smith, maar de combinatie met de muziek (Clint Mansell / Kronos Quartet) en als afsluiten van de film, toch erg mooi. :)

14. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Dat is zeker een reden om niet te gaan. Bedankt voor de waarschuwing!

15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    The Hobbit 2012

Eindelijk heb ik de film gekeken. Ik was eerst van plan de film gewoon op mijn Surface Pro te kijken, maar wanneer je de mogelijkheid hebt om het op je eigen 'bioscoopscherm' te kijken, dan moet je daar natuurlijk ook gebruiken van maken. Helemaal met dit soort films.

Op GEEN enkele manier zo episch als LOTR, maar eerlijk gezegd na drie fantastische films is dat een vrijwel onmogelijke opgave. Wel vond ik het een zeer vermakelijke en toffe film. Prachtige gebieden zoals die van de Elven en de Orcs en bij dat soort stukjes heb ik echt zoiets van....waarom maken ze niet eindelijk eens een ECHT goede game hiervan? Dit soort schitterende gebieden zouden geweldig zijn in een RPG. Nog altijd moeten we maar genoegen nemen met mediocre Middle-earth games. Shadow of Mordor misschien?

Terug naar de film. Ik vind dat Bilbo echt goed wordt neergezet door de acteur en ik herkende hem dan ook gelijk uit Sherlock, echt cool. Echter komt daar gelijk een minpunt kijken, want de rest van de personages afgezien van Gandalf en Bilbo (en of course Gollem) vind ik de overige personages niet extreem boeiend. Tuurlijk zijn de dwergen tof neergezet, maar als we naar deze personages kijken en dan naar Aragorn, Legolas en Ghimli bijvoorbeeld....dan zijn ze gewoon bij lange na niet zo memorabel en tof. Ook Azog vond ik gewoon echt niet cool, gewoon een kneus eigenlijk en damn...ik vond de CGI van hem gewoon niet cool, het pastte eigenlijk gewoon helemaal niet in de film vond ik. Dus is dat nou slechte CGI of.....?

Daarnaast....wtf is up met hoe tam alles is qua geweld? Ik weet nog dat er genoeg bloed te zien was in LOTR, maar het is hier veel te tam. Iemand is in een zwaar gevecht met een orc, krijgt een beste knal in zijn gezicht met een wapen en het is alsof hij gewoon een stomp in zijn gezicht heeft gehad, hooguit. Is dit zodat jongere mensen het ook kunnen zien ofzo?

Maar ondanks de kritiekpunten heb ik me prima vermaakt met de film. Het blijven wel gewoon heerlijke films om naar te kijken, om gewoon in die fantasie wereld te 'stappen' 2,5 uur en ik ga dan ook zeer binnenkort een marathon houden van alle LOTR films. Morgen of anders ergens deze week The Desolation of Smaug kijken.

Oh en die eindscene deed me echt aan Skyrim denken:
    Dat was echt precies zo'n dwarven dungeon uit Skyrim, wat gaaf zeg.

Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ter aanvulling van je recensie, hieronder enige uitleg met betrekking tot de film en het boek:
    Het boek was origineel bedoeld voor kinderen, er word vermoed voor Tolkien zijn eigen kinderen. Het is dus logisch dat ze ook in de film dan niet al het geweld laten zien, puur vanwege de doelgroep, die anders is, maar minstens zo groot. Dat de personages totaal anders kunnen zijn komt niet door de acteurs, maar doordat de wereld er toen in het verhaal heel anders uit zag en de personages zich ook anders gedroegen. Legolas stamt bijvoorbeeld af van de wood elves, zoon van Thranduil, maar het gaat om die wood elves. Die zijn in Tolkien zijn verhaal altijd erg afstandelijk geweest en vaak zelfs agressief, wat één van de redenen is waarom Thorin en de dwergen hen zo haten. Het ging niet alleen om die laffe daad van Thranduil, even in het perspectief van Thorin geplaatst. Legolas is zelden tot nooit buiten zijn thuisland geweest en gehard door de vele jaren van vergiftiging van het Mirkwood, zoals het zuidelijke deel van zijn thuisland heet. Aragorn komt er inderdaad niet in voor, zal ook in het gedeelte van het boekverhaal niet gebeuren. Als je goed opgelet hebt weet je dat dit verhaal namelijk 60 jaar voor The Fellowship speelt en Aragorn was toen 26/27, waar hij in de films 86/87 is, want de reis daar duurt 13 maanden en tegen het einde van de trilogie is hij 87, iets waar een komische scene van is in TTT met Eowyn. En die CGI van Azog hoort zo, dat is ook een vertaling van uit het boek. Hij is zo woest als die moet zijn, al moet ik wel zeggen dat zijn rol in de boeken wel donkerder en langer is dan in de film. Dit personage hoef je niet veel meer van te verwachten denk ik.
    Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. :thumbs:

Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Wat heeft de gemoedstoestand van Legolas en de leeftijd van Aragorn nou weer te maken met het feit dat die dwergen gewoon saaie karakters zijn?

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Yellow, verzin jij altijd deze shit on the fly?

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.968
    Wtf lult die gast nou weer? :lol:

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    8).
    Het is gewoon dat The Hobbit en Desolation of Smaug een gigantische feest van saaiheid zijn. Enige awesome is Smaug.

Deel Deze Pagina