1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dus, wie start met filmkeuze voor mei (en topic)? Initiatiefnemer lijkt me een goede om 1ste film te kiezen. Ben benieuwd welke het wordt.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoe zit het dan met films die mensen dan al gezien hebben? Nog een keer kijken en cijfer geven of niet 'meedoen'?

3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt denk ook beetje aan of je hem recent gezien hebt of niet. Dan zou je het cijfer 'opnieuw' kunnen geven.

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    1.
    Nog een keer kijken, wellicht verandert je mening of blik erop.

2. Je mening geven en niet nog een keer kijken.

3. Als je geen zin hebt, niet meedoen.

Lijkt me handig om het laagdrempelig te houden, juist om discussies zoveel mogelijk te laten bloeien.

Dat is mijn mening althans.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Draait de film al in de bioscoop daar dan? Ik dacht toch pas vanaf mei ergens?

Prima film inderdaad zeg. Ik vond Crowe zeer sterk acteren weer. Sowieso gewoon een toffe acteur.

Op het eind...dat Cham is het geloof ik, besluit om bij zijn familie weg te gaan, want hij hoort er niet bij. Dus gaat hij in zijn eentje ervandoor. Why precies? Omdat hij zich alleen zo geweldig kan redden? Hij zal toch niemand vinden, want zij zijn de enige die nog levend zijn.

Verder wel hele vette scenes toen Noah door begon te draaien en die babies wilde gaan doden als het meisjes bleken te zijn. Ik had echt mijn twijfels daar. Het feit dat Ila eerst geen kinderen kon krijgen moet dan toch al die tijd goed nieuws zijn geweest voor Noah? Al leek dat niet zo toen hij haar trooste en zei dat zij een geschenk was. Was het niet al die tijd al de bedoeling dat alleen zijn familie het zou overleven?

Al kan ik mij die scene nog herinneren dat zijn vrouw zegt dat zijn andere zoon ook een vrouw moet hebben en hij ineens zegt dat hij en zijn familie niets beters zijn dan de andere mensen. Ook zij zou alles doen, goed of kwaad om hun kinderen te redden mocht het nodig zijn etc. Volgens mij begon hij daar echt in te zien dat zijn kinderen geen eigen kinderen moesten krijgen.

Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  7. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb eindelijk Annie Hall eens gezien en wat een heerlijke film. Ik ben een paar keer echt flink stuk gegaan:lol:

En wat een toffe ingenieuze stukjes zitten er in die film zoals deze scene

:lol:

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Captain America: Winter Soldier
    Wat een verfrissende Marvel is dit zeg! De spanning zit bijna geheel in het verhaal in plaats van de actie en het verhaal snijdt een bijzonder actueel en intrigerend thema aan. Dit is eigenlijk een film om met Kevf en Tyrant te bekijken. :p De actie is bijzonder gechoreografeerd op een manier dat het eerder awesome dan over-the-top aanvoelt, ondanks dat het soms toch ver gaat zoals je van een comic book hero actiefilm verwacht. Na het slappe Iron Man 3 en the Avengers (sorry) is dit een heerlijke popcorn-film: niet bijzonder, maar erg tof.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kan het thema al enigszins raden :+ Ik zet hem in de lijst, ben benieuwd.

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Iron Man 3 was echt een dikke meh film, The Avengers vond ik erg tof maar Captain America was een frisse wind! Ik ben daarom erg benieuwd hoe de S.H.I.E.L.D serie verdergaat en natuurlijk The Avengers 2.

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Vind je dat de film 'echt' de actuele onderwerpen aansnijdt? Ik snap waar je het over hebt en inderdaad, onderwerpen als privacy en macht van de overheid lopen als een rode draad door het verhaal. Maar ik vind het echt heel oppervlakkig gedaan. Op mij komt het meer over als een 'excuus' om de film op die manier wat 'slimmer' te maken. Het maakte op mij in ieder geval geen indruk.

Wat me het meeste tegen staat is dat Cap & co hier ferm tegen zijn. Héél zwart-wit. De filmmakers doen nu alsof de overheid hier altijd slecht/verkeerd in is. Dat vind ik zo tenenkrommend.

De actie vond ik juist wel over-the-top. Iedereen heeft opeens ninja skills? 8)

Het is niet dat ik alleen maar wil zeuren. Het is zeker zo dat de spanning in het verhaal zit en niet in de actie, hoewel de actiescène met Nick Fury écht heel gaaf is. :cool:

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hoe is Winter Solider in vergelijking met CA 1? Vond eerste deel echt ruk namelijk, maar wellicht dat tweede deel wel tof is.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Natuurlijk is het oppervlakkig, maar dat neem ik de film niet kwalijk. Captain America streed in het verleden altijd tegen thema's die destijds relevant waren in Amerikaanse politiek. En wat zijn discussies in 2014? Drones, apparaten die autonoom mensen vermoorden en privacy. Het is maar een Marvel film, dus ik verwacht geen diepe reflectie op dit onderwerp, maar ik was onder de indruk dat zélfs het oer-Amerikaanse en simpele popcornvermaak als Marvel dit Amerika-kritisch aansnijdt.
    Laat ik het zo stellen: dit vind ik veel toffer dan die vreselijk inspiratieloze bad guys van Iron Man 3.

Ik geef je wel gelijk dat de morele afweging "dit is slecht, zonder discussie" wel wat erg vlakjes was.

[2K], het is een wereld van verschil! CA2 >> CA1.

Laatst bewerkt: 21 apr 2014
  14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Niet overdrijven natuurlijk, hij was zeker beter dan deel 1 (dat kon ook niet anders), maar de villian in deel 2 is nou ook weer niet (wederom, zoals in elke Marvel film lijkt wel) over naar huis te schrijven.

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.127
    Zeg jij dit nu zelf? :+

16. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Chronicles of Riddick gekeken. Toffer dan Pitch black vond ik, meer verhaal en wat afwisselendere omgevingen. Chronicles is meer een sci-fi action/adventure film, waar Pitch black meer richting de thriller/horror kant ging.

17. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Vanavond eindelijk maar 'ns Dark Knight Rises gaan kijken, was het al langer van plan, maar tv was kapot

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Waar ik 1 een 6 maximaal zou geven, krijgt 2 een 9. Alles, maar dan ook alles, is beter in de film. Irriteerde me zelfs een stuk minder aan Samuel L Jackson. :+

Actie goed, verhaal goed, onderwerpen goed, locaties goed, visueel redelijk, viel wat tegen in de bios hier soms. Personages ook goed, al vond ik die adelaar gast veel te toevallig, die had een iets langere intro nodig. Romanov even sexy als altijd, maar vind haar in deze films boven geen enkel ander personage uitstijgen eerlijk gezegd. Alleen merk je er weinig tot niets van tijdens het kijken van de film, misschien bij een tweede keer na een honest trailer ofzo. Ik zou de film wel gaan kijken, vooral naar het einde toe word die steeds beter. :thumbs:

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Fargo

Hele lange tijd geleden voor het laatst gezien, maar hij blijft goed. Ook zag ik nu dat de serie aardig wat knipogen naar de film heeft gedaan in de pilot. Toffe film, maar ik moet eerlijk zijn....ik heb me meer vermaakt met de pilot van Fargo de serie.

Moon

Ik mag dit soort films echt graag zien. Het hele idee dat je op de maan zou zitten, niemand om je heen, maar toch ook een soort gevangen gevoel en enigszins creepy. Heel tof wanneer films je in een andere mindstate en sfeer kunnen brengen. Ik vond de film van begin tot eind boeiend en bleef constant een grote twist verwachten.
    Die achteraf er eigenlijk niet was....want de twist wordt al halverwege uit de doeken gedaan. Ik had verwacht dat uiteindelijk alles pure imagination van hem zou blijken...gewoon doorgedraaid door drie jaar in je eentje op de maan te zitten.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869

Mansell <3.
    Beter krijgen we niet weer een andere versie van Time van Zimmer in Interstellar.

Deel Deze Pagina