Awyeah, Enemy (Denis Villeneuve, Prisoners) met Jake Gyllenhaal is er al in geweldige kwaliteit. Eens checken! Prisoners blijft imo mijn film van 2013.
Het waren maar wat uiteenlopende suggesties die in me opkwamen Maar Solaris (die van Soderbergh, want ik vermoed dat die van Tarkovsky je niet echt gaat bekoren dan) zou ik wel proberen.
Enemy (201 Wow. De film? Die is mooi, spannend en de muziek is fantastisch. Komt veel overeen met Prisoners, van dezelfde regisseur. Het verhaal? Na de eerste keer kijken: bizar. Ik zat na de film nog met veel vragen en onduidelijkheden. Maar na het kijken van deze uitleg dat alles verklaart wordt duidelijk hoe briljant dit verhaal verfilmd is. Het is gebaseerd op een boek en ik weet niet in hoeverre, maar met die uitleg in het achterhoofd durf ik dit wel een klein meesterwerk te noemen. 8.9
Gister de nieuwe Spidey zitten kijken. Gave Marvel film met echt geweldig geschoten actie-scenes. Garfield is top als Parker en ook DeHane schittert als friendly-turns-criminal. Ik heb zitten genieten.
Heb 'm ook gekeken, nadat ik het eerste deel van de miniserie op tv keek. Vond 'm erg goed, vooral omdat die tragiek heelsterk overgebracht wordt