1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Beknopte uitleg ;-)

Omdat ik het niet beter kan verwoorden.

Melancholia is arguably von Trier’s most accessible work to date. It is a captivating film with hauntingly beautiful imagery and is a complex look into the crippling alienation of mental illness and the complicated relationship between two sisters. The film opens with stunning and apocalyptic slow motion images of a world in chaos set to Wagner’s ‘Tristan und Isolde’ – a precursor to the impending destruction of Earth.

We open on bride Justine (Kirsten Dunst) who is marrying Michael (Alexander Skarsgard) in an opulent wedding reception organized by her sister Claire (Charlotte Gainsbourg) and brother-in-law, John (Kiefer Sutherland). This should be the happiest day of her life, but instead a sudden sense of dread comes over Justine when she learns that a massive planet called Melancholia is moving towards the Earth. After accepting their fate, the two sisters face the end of the world together in a stunning yet tragic denouement.

Melancholia is a mixture of surreal science fiction and psychological drama in which von Trier confronts his own personal struggles with depression. The allegorical decline of Justine’s happy life and subsequent mental decline as the ‘blue’ planet Melancholia approaches is simply brilliant. For Justine, when her happiness ends, so too does her world, and in broader terms, the world around her.

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jagten (The Hunt)
    Wist niet goed wat ik van de film moest verwachten. Gezien en zeer meeslepende film. Indrukwekkend hoe je leven kapot gemaakt kan worden. Normaal gesproken ben ik meer van de korte films, maar dit was een film die best wat langer had mogen duren. Het was ineens vrij plots weer goed.

Vraag me alleen af wat die laatste (waarschuwings)schot inhield. Iemand die hem toch nog verdenkt of heb ik wat gemist?

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pompeii

Jon Snow en Jack Bauer (met een vreselijk accent btw) in een grote cliche film zonder een echt (boeiend) verhaal.
    Zonde van de 100 miljoen en dat waarschijnlijk allemaal voor de CGI. Die wel groots was maar te duidelijk CGI.

5/10

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb die ook klaar staan, maar nog niet gezien. Verwacht er niet veel van, maar wellicht eens een vermakelijk tussendoortje (en wellicht ook dan nog een tegenvaller). Cijfer op IMDB is nog redelijk (maar dropt ook hard).

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Enemy

DAFOQ DID U JUST WATCH?!?!

Laatst bewerkt: 3 mei 2014
  6. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar zonder die uitleg snap je er toch geen reet van? Daarom vind ik je eerste statement nogal wat:p

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dan heb ik de film toch nog wel aardig goed begrepen en vond ik het een irritante, depressieve kutfilm met veel onlogica.

4/10 voor het begin en einde.

8. tim91

tim91 Legendary

Leuk Bevonden:
    170

Ik heb hem ook staan en even snel een stukje gekeken maar ergerde me er al gelijk aan. Ik zie Kiefer gewoon als Jack Bauer en meer liever niet.

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
  10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ook Enemy gezien. Vond hem mega boeiend en spannend, maar het einde is super kut. En nu snap ik er niets meer van.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sutherlands accent was echt tenenkrommend inderdaad.

Sent from my Willem9000

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Dit. Ga maar ff die uitleg checken :+

13. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    R.I.P.D. gezien. Leuk. Film (met Jeff Bridges en Ryan Reynolds) gaat over het Rest in peace Department, waar overleden agenten terechtkomen om monsters op aarde op te ruimen, die niet naar de hel willen.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Haha, Enemy moet even film van de maand zijn. XBW gaat kapot. :lol:

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb wel een paar ideeën, straks ff opschrijven.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Frozen gekeken een Disneyfilm van vorig jaar. Ik vond het een ouderwets goede Disneyfilm. Je moet er wel voor in de stemming zijn, maar de muziek en animaties zitten goed in elkaar. Het verhaal is niet helemaal standaard zwart-wit maar wel herkenbaar als een ouderwets sprookje.

8

De Breaking Bad versie :+

[yt]dHHJGEeCLSo[/yt]

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb erg genoten van Frozen al vond ik Tangled beter ;)

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Had er echt helemaal niks mee. Hoogstens op de achtergrond voor de muziek. Ben sowieso ook wel klaar met de supersize ogen van Disney animaties.

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Net de uitleg van Enemy gecheckt, zie hieronder:
    [yt]v9AWkqRwd1I[/yt]

Fking leip. Ik wist sws al dat het alleen hemzelf was en dat spinnen symbool staan voor het vrouwelijke. Nu valt alles op z'n plaats.

Laatst bewerkt: 3 mei 2014
  20. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik kom hier om de Enemy uitleg te bekijken. Die film is vaag 8)

Deel Deze Pagina