September Films 48. X-Men: Days of Future Past (Bryan Singer, 2014) :: 8.5 49. La grande bellezza (Paolo Sorrentino, 2013 ) :: 9.0 Series 50. House of Cards - Seizoen 1 (Beau Willimon, 2013 ): Aflevering 1 t/m 13 :: 9.0 Statistieken Totaal 2 films (maandgemiddelde: 4.3 ) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 0. - Middel (21 t/m 75 min.): 0. - Lang (meer dan 75 min.): 2. Totaal 14 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 973 min. Aantal films / series herzien: 0. Best beoordeeld: La grande bellezza, House of Cards (9.0, 4de dit jaar). Slechtst beoordeeld: X-Men: Days of Future Past (8.5). Media-verdeling 2. 1. Erg weinig gezien deze maand.
Weet iemand hier een leuke film die ik vanavond met mijn vriendin moet gaan kijken? Ikzelf ben niet zo'n een filmkenner, en mn inspiratie is vandaag nihil
Toch wel een leip najaartje zo. Exodus, Interstellar en the Hobbit. Dan eindelijk 2015 in met The Avengers 2 en Star Wars
Ik ook niet echt, bang dat het teveel Hollywood word en te weinig het verhaal zoals het bekend is. Ik doe niets meer met het geloof, maar als een film van een boek, of een waargebeurd verhaal komt, dan heb ik toch liever dat ze zo nauwkeurig mogelijk blijven. Ik meende in die nieuwe trailer al twee legers te zien, en dat Mozes en de zijne ook gaan vechten op grotere schaal. Als dat klopt doet dat wel af voor mij, want dan behandel ik zulke wijzigingen gewoon als een doorsnee blockbuster en niet iets wat met de Bijbel bijvoorbeeld te maken heeft.
Oh op dat gebied zal het me weinig uitmaken. En qua gezeik over teveel Amerikaanse acteurs en blabla Hollywood ook niet. Maar geen idee, was echt hyped maar het zal wel. Sowieso meteen checken maar dit zal vast ook weer een betere extended krijgen, hoop ik.
Ja, zo denk ik er ook over over het algemeen. Ik ben protestants gereformeerd opgevoed, vrij streng ook. Alleen door persoonlijke en familiaire omstandigheden heb ik het geloof afgedaan. Moet zeggen dat ik gelovigen nogal naïef vind. Een aantal familieleden van mij verachten zwaar geweld in films bijvoorbeeld, weigeren ook altijd om naar geweld in het nieuws te kijken, zappen weg bijvoorbeeld. Typisch is dat: Godsdiensten die elkaar de strot doorsnijden, maar ondertussen sluiten haar gelovigen ook nog de ogen voor de wereld. En dat is reden twee waarom ik niets meer heb met het geloof, of welke godsdienst dan ook. Behandel en bekijk het nu puur uit interesse, dus als ik al weer naar een kerk zou gaan zit ik daar niet voor mijn god of mijn geloof, wat er ook moge resten. Als ik daar dan naar deze film ga kijken, zal ik het ook behandelen als een film met een goed verhaal, aangepast en wel, iets waar ik hier minder moeite mee heb dan als het bijvoorbeeld WW II of Bosnië zou zijn bijvoorbeeld. We zien wel hoe die film gaat worden; want ik kijk er in elk geval anders tegen aan dan ik 15 jaar geleden gedaan zou hebben. Nog even een Western aanrader met Brosnan en Neeson: Seraphim Falls. Leuk kat- en muisspelletje tussen die twee. Net uitgekeken en krijgt van mij een 7/10.
Apart dat ik hier nergens iets kan vinden over Metro Manila. Niemand die hem ooit gezien heeft? Prima film over Oscar Ramirez, Filipijnse boer, die vanwege financiële problemen moet vertrekken naar Manila en daar terecht komt in het bekende, drukke en corrupte Metro Manila. Mooi opgezette en spannende film met sterke personages en mooie beelden, waarbij je van het ene moment op het andere omschakelt van gevoelens en ideeën. Aanrader. 8/10.