1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Toch wel grappig om te zien wat zich ervoor heeft afgespeeld. Met de filmtechnieken van de laatste jaren, ziet het er ook nog eens goed uit :)

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Oh en Frodo heeft geen moed?
    Staat in zn up voor de godganse mount doom en die weg er naar toe alleen al. :emo:
    Dat Bilbo dan weer humor heeft, ok.

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Sam sleept hem er doorheen :cool:

En stuurt ie hem ook nog weg, de klootzak.

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    Oke, true that :+

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Groot verschil tussen Hobbit 1 en Hobbit 2 vind ik toch wel de flauwe kinderachtige humor. Het was niet volledig afwezig in deel 2, maar het verschil is enorm. Ik zat af en toe met kromme tenen naar Hobbit 1 te kijken. Daar komt nog eens bij dat het stuk verhaal in 2 toffer is, de verzonnen delen ok tot prima waren, Legolas aan het bazen was en fucking Smaug. Hobbit 1 geef ik een 4, Hobbit 2 een 8,5. Maar nog steeds minder dan LOTR ja, uiteraard. Als deel 3 ook echt epic is dan zal het moeilijker worden om te kiezen.

Deze was weer in HFR toch? Dit keer had ik er helemaal geen last van. Nu op een normaal bioscoopscherm gekeken, bij Hobbit 1 IMAX. Zal dat op een of andere manier invloed hebben? Ik vond bij 1 ook dat het allemaal leek alsof alles in een versnelling ging. Het was niet filmisch meer, niks. Deel 2 helemaal geen last van gehad.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Gordon kut

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Gordon Freeman is dood.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Morgan Freeman ook, heb je vorige week het nieuws niet gevolgd?

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dacht dat Obama was?

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    50 cent toch?

11. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Nee alleen een van z'n prominente afgevaardigden.

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Spring Breakers (Harmony Korine, 2012)

Wat een bizarre maar goddelijk lekkere film zeg. Heb zelden een 'gangster'film gezien die door het contrast met de normale wereld (in de vorm van vier doodnormale meisjes) zoveel indruk maakte. Een geweldige schop in de kloten van de huidige (televisie)maatschappij die veel van dit soort krankzinnigheid romantiseert. De manier waarop de film dat doet (vanaf de eerste scène al) is briljant. Bizarre mix van emoties.

'Just pretend it's a videogame'

13. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Amen!

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Gisteren de Hobbit gezien, vermakelijke film maar ik vind dat de humor iets te hard mijn strot wordt geduwd. Ik vind het gewoon niet passen, die gekke bekken die Bilbo telkens trekt voelen erg als overacting aan.

Sommige acteurs in de film zijn ook echt om te janken zo slecht.

15. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33

Fantastische film! Echt puur genoten, geen seconde te lang en we werden er helemaal ingezogen! Ik ben ookge geen Gykkenhaal fan maar hij speelde hier super goed net als Jackman etc. Mark Wahlberg levert een schitterende film af :)

16. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Prisoners ook gezien!

echt een goede film ja!

Laatst ook een film gezien die op HBO langs kwam, ging over de mais velden ofzo iets( naam van de film vergeten) heeeeeeeele vage film!

Kerel vlucht van een sekte in het mais veld en komt uit eindelijk een vogel verschrikker tegen die tot leven komt.

Zit een demonische twist achter.

4/10 wat een ongelofelijke kut film.

17. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Op welke manier zie jij die schop in de kloten dan terug?

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    In zo ongeveer elke vezel van de film. Maar de belangrijkste indicaties voor mij waren toch wel
    de overdreven verheerlijking van geweld, de manier waarop de meisjes daarin mee blijven gaan en twee meisjes afhaken in verschillende fases (de als eerst afvallende heet 'Faith', need I say more? haar geloof in dit ideaalbeeld verdwijnt snel als ze met deze wereld wordt geconfronteerd), de overdreven tentoonstelling van 'Alien' z'n geld, wapens en op repeat staande Scarface (dat was echt een weggevertje) en natuurlijk de onrealistische eindscène waarbij 'Alien' als eerste na één kogel kapot wordt geschoten en de twee ongetrainde dames een man of 20 kapot schieten. En dat alles zonder dat er bloed in beeld wordt gebracht. Dat zie je pas achteraf. Een veel duidelijkere indicatie van deze verheerlijking (schietend de 'baas' overwinnen en achteraf in realistische zin in beeld krijgen wat er écht is gebeurd) krijg je niet, denk ik :)

Maar zelfs in de eerste scène wordt het al duidelijk in de schakeling tussen beeld en muziek. Dat nummer waarmee alles begint (met beelden van een strandfeest oid) heeft wat hardere stukken, en juist op die hardere stukken zie je de spring breakers zich volgooien met drank en hun tieten laten zien e.d.

Laatst bewerkt: 16 dec 2013
  19. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik zie dat alles juist als een verheerlijking van de Spring Break-cultuur zelf en niet zozeer als het in de kloten schoppen van de huidige maatschappij. Ik vat de film dan ook eerder op als een soort van 'ode' dan een film die commentaar levert.

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Meen je dat nou?
    Het uitmoorden van een gang als een ode aan de Spring Break cultuur?

Net even aan het zoeken of mensen het met me eens zijn. Dit is wel een link die de symboliek van de film waar ik op doel goed weergeeft:

http://imgur.com/a/AQGDC

Niet helemaal mee eens en ook een andere inslag dan wat ik bedoelde, maar het is wel duidelijk dat er veel meer achter schuil gaat dan 'een ode aan de spring break cultuur'.

Laatst bewerkt: 16 dec 2013

Deel Deze Pagina