1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Echt fantastisch was hij inderdaad en Jackman deed mij echt aan Joel uit The last of Us denken om een of andere reden. :)

Hier vooral

http://www.imdb.com/media/rm1033886464/tt1392214?ref_=tt_ov_i#

Zo te zien moet ik die Spring Breakers wel gaan kijken dan. Dacht echt dat het een baggerfilm zou zijn.

Laatst bewerkt: 16 dec 2013
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Had ik ook ja.

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hij zou dan ook zeker wel Joel kunnen spelen, mocht er ooit een film van komen. You never know :)

Vond de film in ieder geval ijzersterk qua spanning en hoe boeiend en meeslepend hij was. Ook amper tot geen Snollywood cliche's ook.

4. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Natuurlijk moet de 'ode' ook een beetje genuanceerd worden, de gebeurtenissen zijn ook overdreven en (opzettelijk) niet realistisch.
    Ik denk dat je er vooral niet te veel achter moet zoeken, aangezien de film natuurlijk meer gericht is op vormgeving dan betekenis.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heb je seizoen 2 van american horror story ook gezien?

die zoon van leather face of hoe hij ook al maar meer heet is echt sprekend Joel, 2 druppels water

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    :confused:

De film zit juist barstensvol met symboliek en verwijzingen, zoals ik al aangaf. Alleen al de eindscène geeft zeer duidelijk weer dat het geen recht-toe-recht-aan vormgeving is van een ode aan de Spring Break cultuur of iets dergelijks. Er zijn veel te veel eigenaardigheden die duiden op een diepere lading dan een film zou hebben die alleen gericht is op vormgeving i.p.v. betekenis.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  8. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Verwijzingen die mij vooral opvallen zijn die naar de droom en zo kijk ik ook naar de film, als een soort van ultieme fantasie en natuurlijk komen daar wat eigenaardigheden bij kijken. De laatste keer dat ik hem zag was trouwens in augustus, dus het wordt eens tijd voor een herhaling.
    De interviews van Korine over Spring Breakers zijn trouwens ook wel interessant.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is het natuurlijk ook (voor de dames in het begin en voor veel jongeren in het echt ongetwijfeld), alleen tegelijkertijd lijkt Korine op allerlei manieren aan te geven dat er een bijzonder negatieve ondertoon aan deze ultieme fantasie zit. Dat het hol is, bedriegelijk, gevaarlijk, etc.

Dat uit zich wat mij betreft overduidelijk in 'doen alsof het een videogame of film is', waarna je de eindscène ziet: onrealistisch, zonder bloed. Daarna zie je pas hoe het er echt uit zou zien: vol met bloed, dood, verderf zonder de kleuren van het neonlicht.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Sjees, deel een was tof maar dit is echt een kopie zeg. Gaaaaaap.

11. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Pfft... als ik IMDb mag geloven heeft die enkel credit als Executive Producer gekregen omdat ie "ooit" interesse had in één van de hoofdrollen, wat 't een en ander in beweging bracht m.b.t. de productie. Om 'm daarvoor nou te bedanken boven Villeneuve's ijzersterke regie...

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nee man, ben nog bezig met het eerste seizoen, maar i will pay attention nu :)

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat gebeurt zeker, maar lees mijn kleine spoiler maar eens:
    5 verschillende legers. :+

14. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Care, Aragorn en die baas van een Gimli zitten er toch niet in. :+

15. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    haha my bad.. maar toch nog steeds een juweeltje van een film \o/

16. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb hem gister weer gezien. Korine laat inderdaad zien dat het verder gaat dan alleen feesten, maar ook dat je zelf moet bepalen hoe je daar over denkt en dat dus niet per se hol of bedrieglijk hoeft te zijn.
    Hier een interview purple.fr/magazine/s-s-2013-issue-19/article/441. De tweede vraag gaat over het commentaar. En een quote uit hetzelfde interview:

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik snap niet echt wat die tekst toevoegt aan waar we het over hadden. Maargoed, laten we er een eind aan breien. We interpreteren de film gewoon anders. Dat is misschien ook wel weer de kracht er van. Jij ziet er
    een ode aan de huidige flashy pop/springbreak cultuur in, en ik juist het totaal tegenovergestelde (hoewel ik ook heen en weer werd geslingerd tussen emoties van losbandigheid en de depressie die 'Faith' had en het contrast tussen die losbandigheid en de gruwelijk gevolgen).
    In die zin (zelf bepalen hoe je er over denkt) geeft ie ook wel min of meer aan dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn. Denk dat het vooral van belang is hoe je er vantevoren in staat.

Films waar je wat dat betreft meerdere kanten mee op kunt doen in ieder geval iets goed.

18. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Die tekst noemde ik omdat jij het had over een negatieve ondertoon van Korine, maar het blijkt dus dat hij er zelf niet zo heel negatief over denkt.

19. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Voor alle bluray lovers hier :+

Don Jon 2013 RC 720p BDRip

Laatst bewerkt: 17 dec 2013
  20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    RC nothankyou.jpg