1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je zou kunnen ontsnappen aan het gevoel van enorme leegheid dat Spring Breakers oproept zowel visueel, stijl van vertellen als het 'verhaal'. Iets dat zo'n hol en leeg gevoel creëert en achterlaat kan imo nooit een ode zijn, maargoed.

2. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Waarom creëert het een leeg gevoel bij jou? Ik heb dat namelijk totaal niet. Oké de personages zelf zijn leeg, de film echter niet. Ik heb sowieso geen moeite met films die weinig narratief zijn en die eigenlijk geen duidelijk plot hebben, al vind ik dat in deze film totaal niet het geval. De manier van vertellen vind ik juist erg geslaagd, de herhalingen van bepaalde geluiden, zinnen en sommige scenes die op bepaalde momenten er tussen worden geplakt komen de ervaring ten goede en doen het echt als een droom lijken. Visueel gezien ook totaal niet leeg, juist een prachtige visuele stijl wat betreft natuurlijk het kleurgebruik, maar ook de manier van filmen. Nee de film is naar mijn mening alles behalve leeg! :)

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Laatste reactie dan:

De levensstijl, de doelen van de karakters, hun idealen zijn hol en leeg. Deze worden alleen verheerlijkt door de karakters, waarna je ziet hoe het echt is: een verrotte wereld die dood en verderf zaait. Faith is degene die vantevoren al werd verteld dat de twee gekste dames 'pure evil' zijn. Ze was er eigenlijk al niet echt bij betrokken (de overval en het plan) maar doet toch mee met het feestgedeelte ('I wish I could freeze this moment'), maar haakt huilend af als ze ziet wat er daarna gebeurt (de harde realiteit). De rest blijft echter stug volharden in dit ideaalbeeld, totdat de volgende (Corry heet ze geloof ik) wordt neergeschoten. Daarna haakt zij ook af. De toon van de film is dan ook steeds even anders. Bij Faith zie je haar nadenkend in een bus, zonder de flashy neonkleuren en hippe muziek en editing. Corry ligt jankend onder een douche zonder het gebruikelijke kleurenfilter en zie je later eveneens in dezelfde sfeer in de bus. De andere twee dames (zij die pure evil werden bestempeld) gaan echter stug door om hun ideaalbeeld door te drukken. 'Pretend like it's a videogame or a movie'. Op die manier wordt dat onrealistische ideaalbeeld gekenschetst door de regisseur en hij laat dit 'droomgevoel' vanuit de perceptie van de twee dames die zijn overgebleven ook doorgaan tot en met de schietpartij uiteindelijk. De neonkleuren, de roze loopbrug, het bloedloze moordwerk, de onrealistische gebeurtenis van twee ongetrainde meisjes die een klein getraind leger met criminelen neerschieten (nogmaals: zonder zichtbaar bloedvergieten, met flashy neonlicht en al). Het zijn allemaal verwijzingen naar een onrealistisch ideaalbeeld. Daarna zie je pas hoe hun droomwereld er daadwerkelijk uitziet, wederom weer in een andere toon: zonder gekleurd neonlicht, mét bloed, etc.

Veel duidelijker kan het contrast tussen het ideaalbeeld en de werkelijkheid niet gesymboliseerd worden. Nog zo'n typerend voorbeeld van hoe Korine deze wereld te kijk zet: de Scarfacefilm die Alien constant op repeat heeft staan. Als een soort hyperbool van hoe men bij MTV Cribs deze ideaalwereld voorstelt. De reactie van de dames daarop: 'best movie ever'. Ze praten dit wereldje na, ze zien er hun ideaal in. Ze smullen van het geld en de wapens, worden er zelfs geil van. Alien heeft ook overdreven veel wapens en geld overal liggen. Letterlijk door z'n hele huis heen. Allemaal symboliek om aan te geven hoe krankzinnig en hoe leeg en hol dit ideaal is.

Ik vind deze quote van Korine net:

Lijkt me vrij duidelijk...

Laatst bewerkt: 17 dec 2013
  4. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    [yt]wGB8184IeCA[/yt]

Director Micheal Bay In Theatres February 2014

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vet. Tof concept en trailer ziet er goed uit. Wordt wel een bioscoopje dit :)

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet het niet. Voelt een beetje B filmachtig aan imo.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    [yt]Wtnw1j-on8E[/yt]

Dat is wel heel letterlijk een teaser. 8)
    Sowieso zijn teasers voor trailers echt vreselijk. Welke lul heeft dat concept verzonnen?

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ze zijn ook echt al via Facebook twee dagen lang, elke dag aan het aankondigen dat er een trailer aankomt. 8)

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nou het mag dan wel een uber vette trailer gaan worden. Geef me gewoon de trailer en niet de teaser dat er een trailer komt. (vaak vergeet ik de teaser weer)

10. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Vanavond even kijken naar The 40 Old Virgin. Uit 2005, maar nooit gekeken. :)

11. Jasonboersma

Jasonboersma IDon'tKnow

Leuk Bevonden:
    2
    Die film is wel een aanrader!

Sent From my ...

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Nu Hobbit 1 aan het kijken, vrijdag deel 2 :)

13. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Wat een geniale film. Huilen van het lachen om die 'virgin'. Uiteindelijk moet zo'n verhaal ergens beginnen met een verhaal. Maar het beginstuk dat hij een loser is was echt gieren. :lol:

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Gister naar the Hobbit geweest

Zowat iedereen heeft hem al gezien of gaat hem nog kijken dus mening over de film laat ik verder achterwege

maar ik vond het HFR 3D echt geweldig

had de vorige in gewoon 3D gezien en ga best vaak naar 3D films

maar dit was zoveel rustiger, zoveel scherper en zoveel rustiger voor mijn ogen

alsof je van DVD naar Bluray gaat

ik vind het echt een enorme verbetering. En ja, ik zie het 'goede tijden' effect ook wel

waar sommige kleinere dialoog scenes misschien wel TE echt lijken waardoor een beetje movie magic verloren gaat

maar dat is een kwestie van gewenning denk ik. En het is een hele kleine prijs voor veel scherpere actiescenes en veel beter diepte effect

wat mij betreft mogen ze alle 3D films vanaf nu met deze techniek maken

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wat bedoel je met 'te echt'? Dat snap ik eigenlijk niet zo goed. :p

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja je moet het een keer zien denk ik om het echt te snappen waar sommige mensen over vallen.

Het gaat erom dat films normaal gesproken altijd 24 frames per seconde zijn

maar bijvoorbeeld een televisie uitzending als Goede Tijden op 50 of zo

En HFR 3D is dan geloof ik ipv 24 nu 48 frames per seconde

dus je hebt soms niet het gevoel dat je naar een film kijkt. Het is net zo stabiel en rustig als Goede Tijden dus :+

En dat is een vreemde gewaarwording, het filmische effect van de vertrouwde framerate is weg

maar ik kan het niet anders zien dan als een verbetering, en iets waar we gewoon aan moeten wennen

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb hem ook in HFR 3D gezien, en vond het awesome. Maar wat jij beschrijft herken ik absoluut niet.

Beeld was gewoon super goed. Klaar. En inderdaad erg rustig, maar dat is bij 24fps toch ook zo....?

19. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Er worden natuurlijk opzettelijk veel dingen open gelaten en een aantal scenes moeten zeker niet letterlijk worden opgevat, zoals inderdaad het einde. Uit je reactie maak ik eigenlijk op dat Korine deze film gemaakt heeft om eens even de huidige jeugd/'de Spring Break-cultuur' te bekritiseren, maar hij neemt wat dat betreft nooit een duidelijk standpunt in en laat zowel de positieve kanten en de negatieve kanten zien.
    Als Korine dit gedrag echt had willen veroordelen, had hij de meiden net zo goed op het einde in de gevangenis kunnen laten belanden. Hij laat ze echter gewoon weer terug naar huis gaan, bovendien met een mooie auto.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    bij 24fps 3D vind ik het lang zo rustig niet. Ik moet altijd even wennen en heb ook het idee dat als ik niet op de juiste plek focus ik het 3d effect half mis

ik vond dit veel rustiger en stabieler

3d effecten zoals met de spinnewebben waren echt in alle lagen haarscherp

en niet alleen op de voorgrond zoals het volgens mij bij normaal 3d vaak is

Deel Deze Pagina