Hmmm ok, dat wist ik allemaal niet. Verklaart een boel dan. Toch blijf ik erbij dat de films gewoon leuk zijn maar op geen enkele manier in de buurt komen van LOTR. Ook qua personages al helemaal niet. Hoewel Bilbo wel echt zeer zeer goed gespeeld wordt door Martin Freeman. Ook blijf ik Azog echt een kneus vinden, gewoon echt geen toffe villain en zijn design is echt te generic vind ik. Ook zijn de orcs minder cool hier, in LOTR hadden ze echt van die angstaanjagende koppen, hier gewoon niet. Dat hele CGI is kut anyway.
Maar er zijn dus nog meer boeken dan The Hobbit en LOTR?
Dat is ook absoluut het geval, het schokkerige is weg, maar het oogt raar vond ik. Het leek vaak meer op een docu dan op een film en de boel was ook nog eens idioot scherp. Het is denk ik allemaal net iets teveel van het goede. Het haalde mij helaas echt uit de films.
9 uur klinkt erg lang, uiteraard wel pauzes na elke film. Maar het viel mij juist heel erg mee. Paar jaar geleden naar de Bourne marathon geweest en dat was al best lang, dus ik was me al goed aan het voorbereiden voor deze. Maar nee hoor, viel allemaal erg mee.
Dan nog even over de laatste film.....
Vermakelijke film met een paar onverwachte maar nodige scenes. Onverwacht als je het boek niet kent i guess. Neem aan dat dit ook in de boeken gebeurd. De dood van Kili en Thorin dus. Helaas ging Smaug idioot snel al dood in de film, echt heel jammer, maar ja..zal wel nodig geweest zijn. Verder eigenlijk gewoon een build up naar een groot gevecht.
Klik om te vergroten...