1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Prima juist. Teveel trailers laten de halve film zien.
    Ik vind hem heel tof.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Had wel iets meer verwacht van de aapjes eigenlijk. Maar goed, dat zal nog wel komen.

Wat ik meestal doe is de main trailers of één van de main trailers kijken. Vervolgens alle scènes, featurettes, clips, tv-spots en weet ik veel wat sla ik over.

3. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Das vooral bij comedies kut.

4. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hobbit 2

Geweldige film. Kwam ietwat traag op gang maar wat heb ik hiervan genoten _O_ Het verhaal, het beeld zelf, de effecten, humor en gevechten. Van start tot eind gewoon genieten.

9/10

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Huuuh, een teaser van een anderhalf minuut :+

6. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Uit alle interviews/audiocommentaar bij de film zelf komt gewoon naar voren dat de film nooit bedoeld is als kritiek op een bepaalde groep mensen/hun wereld. Dat kan jij er in zien, maar Korine heeft geen film gemaakt om te laten zien hoe slecht het er op Spring Break aan toegaat of wat voor een verderfelijk beeld jongeren hebben. De film heeft iets dergelijks ook niet nodig, want hij is gewoon al perfect. Af te sluiten met nog een laatste quote:

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik gaf je eerder al deze quote:

Hij wilde een film maken over de oppervlakte, hoe dingen er uit zien en voelen en hoe een bepaald type publiek plezier kan hebben van alleen de oppervlakte. Maar dan de echte betekenis, is het ziektebeeld, het overblijfsel daarvan.

Hij duidt hier specifiek de oppervlakkigheid aan en dat er een keerzijde aan zit. Een zieke wereld.

Dat noem ik kritiek en weldegelijk een minder oppervlakkige film dan jij hebt gezien ;) Het is dus niet waar dat ie in alle interviews zegt dat het 'm puur om de thrill ging. En zelfs als ie dat wel had gedaan was er veel te veel symboliek in de film die een andere richting opwijst. Ook niet zo gek dat ie eigenlijk niet wil verklappen dat het weldegelijk een stuk maatschappijkritiek is. Dat is natuurlijk de boodschap die hij niet prijs wil geven. Hij wil -volgens mij- juist laten zien dat sommige mensen uit zijn publiek de film zien als een rollercoasterride en het zien als een ode aan een bizar uitstapje, terwijl hij die wereld ondertussen bekritiseert.

/Edit: Ik staak de discussie nu echt trouwens :)

Laatst bewerkt: 18 dec 2013
  8. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Dat citaat is volgens mij ook sterk uit de context getrokken. ;)

Maar goed ik wil het hier ook bij laten, heb je trouwens wel eens een andere film van hem gezien?

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Trailer is wel nice, verraad niet zoveel. Toch maar eens die uit 2011 zien. Vond die met Mark Wahlberg destijds maar mweh.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Heb geen zin om de hele discussie te lezen, maar zijn films zitten toch juist altijd vol met maatschappijkritiek? Spring Breakers ook.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gast, neem een andere avatar. Ik krijg hier zowat een aanval van. 8):+

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ok sorry man, ik ga 'm direct veranderen.

13. Nukem 007

Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb verder alleen Gummo gezien, maar om nou te zeggen dat die film vol zit met maatschappijkritiek? In Spring Breakers zijn ook een aantal punten van kritiek te bespeuren, maar daar blijft het bij. Hij geeft niet duidelijk aan wat nu goed of fout is. Dat hoeft ook niet, als ik een film met sociaal commentaar wil zien zijn er genoeg alternatieven.

Ik ben trouwens van plan om nog een paar andere films van hem te gaan zien, misschien dat het daar wel wat meer naar voren komt.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nee, maar ik weet wel dat daar hetzelfde voor geldt. Dat is wat ik er van heb meegekregen althans.

En de context van die uitspraak kun je teruglezen in de link die ik in eerste instantie gaf :)

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    :lol:

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Rise of the Planet of the Apes was fucking cool. Ben dan ook erg benieuwd wat er in de nieuwe gaat gebeuren.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Iets met apen.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Je moet het ook zelf weten, maar is tamelijk bluurgh voor je ogen. :+

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    [yt]cmhEg-nDGJA[/yt]
    :lol:

Zit nu al een halfuur dit soort filmpjes te bekijken, en bedankt youtube.

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Damn...spoilt hij de boel gewoon meteen voor mij.

Deel Deze Pagina