Terminator : Genisys
Tja, wat valt er van te zeggen? Heb niet één keer het gevoel gehad dat ik naar een Terminator film aan het kijken was. Tuurlijk, dat is het wel ... maar dan alleen vanwege Arnold (die z'n rol als de Terminator wel weer prima oppakt). Het begint zo langzamerhand een beetje een parodie op zichzelf te worden. Het begin van de film is prima. Precies zoals het beschreven word in Terminator 1 en 2.
Ik mis de dreiging die de Terminator(s) hadden in de voorgaande delen. "It will not stop, ever ... untill you are DEAD!". O? Echt? dan moeten ze is kappen met dat achterlijke gegooi van mensen of stil te staan als er op ze geschoten word. Ga gewoon terug naar de roots, de horror/thriller/sci-fi moet echt nodig terugkomen.
De T-800 vs T-800 was dan wel heel vet om te zien. CGI van Arnold was prima in orde. Gevecht tussen John Connor en de Guardian was ook wel leuk gedaan. De "future" scenes waren ook leuk om te zien. Heel veel elementen van James Cameron z'n universum gebruikt... de Centurion, de Hunter-Killer. Het jongetje wat je ziet in't begin van de film (Kyle) die dan een Terminator (volgens mij een T-600? Zag er plastic uit) ziet ... alleen TOEN had ik het gevoel dat er een Terminator aan kwam. De dreiging ... "Are there any others?". Meer ook niet. John Connor als Terminator die overal ineens was ... Matt Smith (Freddy Flapoor) die dus Skynet voorstelt? Nee, het was het allemaal NET niet. Wie heeft "Pops" teruggestuurd? Hoe de fuck heeft Skynet ineens de "cloud" als technology voor een Terminator? De film laat veel te veel vragen onbeantwoord. En ik BETWIJFEL of de makers van de film hier wel een antwoord op klaar hadden/
Anyway, het word tijd dat de de Model 101 (Arnold) word vervangen door een andere Terminator. Laat Dwayne Johnson dan eindelijk maar is een Terminator spelen. Hell, zet hem in de sequel als eventuele bad-guy en ga terug naar de sfeer van T1. Want, zeg nu zelf ... de voorgaande Terminators (de slechte) hebben geen van allen hun missie uitgevoerd De T800, T1000 en T-X werden allemaal genakt door Kyle en de vriendelijke T800.
Een 5/10. En dan ben ik nog mild.
Laatst bewerkt: 13 jul 2015