1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. bulletproof010

bulletproof010 Hey! Listen!

Leuk Bevonden:
    1.085
    Kylo Ren is GEEN Sith :+

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.105
    Omdat hij dat zei toch? Dit was zijn eerste missie meende ik dat ie dat zei.

3. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Omdat hij ergens in de film zegt (weet even niet waar) dat op Jakku zijn eerste missie was.
    Hij is natuurlijk flink getraint voor waarschijnlijk alle combat scenarios die je maar kan bedenken maar dat was zijn eerste echte missie.

4. bulletproof010

Leuk Bevonden:
    1.085
    Ben zelf erg benieuwd naar Snoke en wie hij precies is... Waar komt hij vandaan? Is het een Sith Lord of is hij iemand anders die de Dark Side gebruikt?

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Snoke? Is de kampioen in Snookeren...

bulletproof010 vindt dit leuk.
  6. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Hij is in iedergeval fucking groot (als hologram tenminste).
    Als dat echt zo is moet je wel flink wat Yoda jump skills hebben (SW Episode 2) om niet alleen zijn grote teen te raken ;)

bulletproof010 vindt dit leuk.
  7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    deze pagina bevat veel teveel spoiler

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Gisteren, nou eigenlijk vanochtend (02:40) ook naar de SW geweest. Over het algemeen zeer positief erover. Hier en daar zijn er wel punten die bekritiseerd kunnen worden. Maar laten we wel wezen, bij een film als deze, met zoveel verwachtingen en hype is het bijna onmogelijk om een film neer te zetten waar iedereen helemaal tevreden over is.

Het is inderdaad zijn eerste echte missie, maar aangezien deze Troopers als kind weg gehaald worden bij familie kun je er wel van uit gaan dat hij de nodige wapen training heeft gehad. Hij voelde zich ook erg thuis met verschillende blasters. Nou verwacht ik niet dat hij training met een lightsaber heeft gehad, maar misschien wel met andere 'zwaard/slag' wapens. Dit, in een universum met wapens als een LS, zou ik op zich niet vreemd vinden. En echt goed was hij ook niet. Wild, onbeheerst, wat een gewonde Kylo, die ook geen volleerd meester is, wat moeilijkheden kan geven.

Er gaan een paar mogelijkheden rond op internet. Een die ik op zich wel tof zou vinden en ook kan verklaren waarom Snoke niet in eerdere films voorkomt is dat hij Darth Plagueis is. Echter heeft die theorie ook wat problemen, want als Kylo zijn leerling is dan is hij wel erg ongetrained. Aangezien heel veel verhalen, referencies e.d. niet meer canon zijn blijft het toch afwachten.

9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

True... maar;

Waarom zou je iemand trainen als de ECHTE dreiging, Luke, nergens te bekennen is? Afgezien van Kylo/Ben is er niemand echt een directe dreiging momenteel. Toch hoop ik echt dat Luke z'n bad-ass moment gaat krijgen.

10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik bedenk mij net trouwens dat Plagueis zeker binnen het nieuwe SW canon past, Palpatine refereerd naar hem in de RotS en in het boek Tarkin wat ook canon is wordt ook naar hem gerefereerd.
    Wat betreft waarom iemand trainen, Plagueis geloofde in de regel van twee. Dus dat zou een simpele verklaring kunnen zijn, ongeacht overigens of Snoke Plagueis is of niet.
    Nu ik er aan denk, wanneer Kylo verslagen is zegt Snoke tegen Hux dat hij Kylo moet oppikken en meenemen zodat Snoke zijn training kan afsluiten. Maar waarom dan pas? Waarom was dat niet eerder? Was het puur een tijdskwestie, komt het doordat Kylo zijn vader vermoord en daarmee echt een keuze maakt? Of komt het misschien omdat er nu een potentiele Jedi verschenen is en dus een dreiging en dat Snoke nu de training van Kylo wel moet voltooien. Als Snoke Plagueis is dan is het helemaal geen gekke gedachte dat hij Kylo niet sterker wil maken door verder te training. Hij is tenslotte al eens eerder verslagen/gedood door een leerling van hem.

Rampage vindt dit leuk.
  11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik denk eerlijk gezegd het laatste. Luke is natuurlijk al tig jaar verdwenen dus is de "dreiging" van een Jedi Master ook enigzins weg. Waarom zou je iemand dan sterker maken als jezelf? De Sith verraden zichzelf altijd. Vader wilde van Sidious af. Dooku idem. Dus Sidious ook van Plageuis? Snoke heeft daarintegen ook zijn interesse uitgesproken in Rey natuurlijk. Zal me niks verbazen als zij een Skywalker blijkt te zijn. Ben Solo is natuurlijk een sterke Force gebruiken maar totaal niet in balans. Hij lijkt af en toe nog voor rede vatbaar dus niet helemaal verloren. Dat hij z'n vader vermoord is denk ik wel de definitieve stap richting de Dark-Side. Zijn vechtstijl is ook ruw... met agressie. Of Snoke Darth Plagueis is? Ik denk het niet. De regel van twee is de gehele sage gebruikt. Sidious en Maul. Sidious en Dooku. Sidious en Vader. Wat dan WEL weer zou kunnen is Plageuis en Sidious. Waarbij eerstgenoemde totaal geen idee had wat zijn leerling deed en dus een plan verzint om z'n master (Plageuis) te onttronen. Het blijft gissen.

In de Original Trilogy lieten ze zien dat Darth Vader dus weer naar de Light-Side komt met hulp van Luke. Ze creëren dus de balance in de Force. In de Prequel Trilogy wist je ongeveer wat er ging gebeuren. The rise and fall of Anakin Skywalker. Heel simpel. Nu krijg je de Sequel Trilogy waar niemand wat van weet :+ Dat roept ontzettend veel vragen op .. Goddamn! Is het al mei 2017!?

12. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Al die spoiler knoppen 8) moet nog opletten dat ik er niet per ongeluk op klik want staan er zoveel op het scherm..

13. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk dat je dit topic gewoon beter kan vermijden tot je de film zelf hebt gezien ;)

14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat vind ik dus een beetje apart eigenlijk aan de situatie. Luke is weg, niet dood, dus nog steeds een dreiging. Want het is al de vraag of een volledig getrainde Kylo wel op kan tegen Luke. Laat staan Kylo zoals hij in de film is. En bovendien is Luke ook nog op zoek (volgens de rebellen/verzet tenminste) naar de eerste Jedi Temple, wat hem misschien wel kennis geeft die hem nog sterker maken. Ja Sith verraden elkaar, tenminste met de rule of two. Het is niet altijd het geval geweest, deze regel is er niet altijd geweest. En hoewel ik het zelf voorstel is de rule of two misschien wel niet eens van toepassing. Op geen enkel moment valt het woord Sith als verwijzing naar Snoke of Kylo Ren. En Abrams zelf heeft al gezegd dat Kylo en Snoke geen Sith zijn maar een gebruiker van de Dark Force.
    Kylo is zeker emotioneel onstabiel. Dat zie je ook wel in de keren dat iets fout gaat.
    Ja erg tof, niets weten :) Ik ben zelf dan ook van mening dat het niet canon maken van veel boeken e.d. eigenlijk een goed idee was.

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Zal vast al eens gevraagd zijn. Maar als nieuwkomer van star wars vraag ik me af in welke volgorde ik de films het beste kan zien?

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    4 - 5 - 6
    en dan 1 - 2 - 3

Matrix en Smok3y vinden dit leuk.
  17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is de meest logische, maar wel van goed naar slecht(er) ;)
    Ik zou nu zeggen op volgorde 123 456.
    Je eindigt dan wel met de oudere, maar ook de betere.

18. bulletproof010

Leuk Bevonden:
    1.085

ja dat had ik dus ook gelezen.. Ben de halve dag al aan t speuren geweest of ik iets wijzer kon worden want ik hoop stiekem dat hij Darth Plagueis is en er zijn gnoeg dingen die het zouden kennen bevestigen maar wat ik ook las is dat in het boek Star Wars the aftermath (wat tussen episode 6 en 7 afspeeld) Snoke voorkomt en t daar duidelijk geen Darth Plagueis is.(weet niet of dat boek canon was maar mischien intressant om te lezen)

maar goed heb hier nog een YT filmpje van iemand die denkt dat hij t wel is.
    Denk dat we uiteindelijk geduld moeten hebben tot episode 8 hoe moeilijk het wachten ook is :+

ik dacht dat JJ het alleen over Kylo Ren had dat hij geen sith was en over Snoke zei die volgens mij niet letterlijk geen sith maar alleen dit toch : Kylo Ren works under him and he “is a powerful figure on the Dark Side of the Force.”

Laatst bewerkt: 17 dec 2015
  19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Star Wars gaat me waarschijnlijk nog honderden euro's extra kosten als ik de reacties op de film zo lees. 300 euro ofzo voor die Millenium Falcon in Lego en alle andere Made in China shit. Fuck you Lucas Arts! :D:p

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Dit topic is nu echt een en al spoiler tag. :lol:

Over een uurtje heen. HYPE!

Deel Deze Pagina