Vraagje: Is er ook een remaster van deze film, beetje zoals ze met Blade Runner goed hebben gedaan? Ik moet eerlijk bekennen dat ik de film nog geen seconde heb gezien, maar van dit soort films ken ik alleen de Theme van The Good, The Bad and the Ugly. Die muziek is ook van Morricone als ik het goed heb. @Hybrid : Ik denk dat je dat wel gelijk uit je hoofd kan zetten. Ik vond het origineel al slaapverwekkend en het zeer slechte acteerwerk voor zulke grote sterren zal het denk ik alleen maar erger maken. KOH was wel een voorbeeld van hoe het echt moet, maar daar was het origineel ook goed van te doen, mede door de lage hoeveelheid visuele effecten en het betere acteerwerk. Met name de acteur die Saladin speelde, speelde erg sterk imo. Zit nog altijd op een vervolg te wachten gezien het einde van KOH.
Allebei maar een keer in Remaster kijken. Ik probeer ook nog altijd een versie van The Longest Day in kleur te vinden, maar zonder succes nog. Ik wil hem erg graag in kleur hebben, download of fysiek. Heb al aardig wat torrent sites en sites als BOL etc afgezocht, maar zonder succes. Die film is ook een goed voorbeeld van waar alles gewoon klopt, in het bijzonder de historische accuraatheid. En voor mij is het wat ze noemen een Evergreen, een tijdloze film.
Die mensen hebben gewoon echt geen verstand van films dan.. als je memento, inception, the dark knight en interstellar maakt ben je gewoon een prima regisseur. Vind dat zelf stuk voor stuk topfilms. Had ergens gelezen dat een kritiek was dat hij dezelfde soort films maakt en bijv slecht is in romantische momentjes. Misschien is dat een argument voor hij als echt een van de grootsten kan worden bestempeld..maarja who cares?! Al maakt hij alleen maar blockbusters doet toch iets goed want zijn allemaal zeer sterke films.
Ben ik dan de enige die Kingdom of Heaven een matige film vond? Of gaat het hier om een andere versie oid?
De DC versie is super. Waar de normale versie gewoon idd een matige film is maakt de DC versie het helemaal goed.
Kingdom of Heaven DC is echt een sfeerfilm ja. In de normale film komt dat romantische gedoe een beetje teveel naar voren.
Zondag eindelijk naar The Force Awakens. Het is echt lang geleden dat ik een SW film zag, dus om een beetje in de sfeer te komen en het verhaal ga ik de originele trilogie checken, want de tweede is het gewoon echt niet waard. Ik kan dat acteerwerk niet handelen.
Blu Ray versie en dus de DC cut is 45 minuten langer en voegt hele nieuwe stukken verhaal toe. Er is zelfs een compleet nieuw verhaal in verwerkt, van Eva Green haar zoontje in de film. Zoveel beter dan het origineel en na Gladiator vind ik de DC van KOH van Scott wel de beste film als het om middeleeuwse settings gaat.
Hybrid zei het hierboven ook al, maar de DC is echt stukken beter. Veel meer diepgang, inzicht in de historische achtergrond, politiek. Het is ook een veel rustigere film met een begin, tussenstuk en einde, echt verschillende "acts". Diversiteit aan personages, geen bombastische gevechten en nog leerzaam ook. Echt een topper. Soort moderne Lawrence of Arabia haha.
Nu SW nog hot is, even deze trailer plaatsen. Is een trailer van Empire Strikes Back, met de muziek en achtergrondstemmen van The Force Awakens. Vind hem erg tof gedaan:
Spectre Wat een shitshow zeg. Begon echt super sterk in Mexico. Maar dan wordt het snel een heel slecht. Veel gewoon losse nutteloze scenes, zoveel bs momenten en weer een villian die op papier heel tof had kunnen zijn zeker met de acteur die het speelt. En dan doen ze hetzelfde als met Silva in Skyfall. Uch. Vind zelf QoS beter dan deze film. Geen fan van in welke richitng het gaat nu bij James Bond. 5/10