Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    The Wolf of Wall Street

    Weer eens een typische Scorsese rise & fall - film, iets wat ik misschien nu wel al te vaak heb gezien. Scorsese voegt er echter wel nieuwe dingen aan toe: het testeron-gepompte stockbroker wereldje, waar geld alles is, wordt op een humoristische en over-the-top wijze neergezet. Bij een succesvolle dag op de beurs worden dan ook steevast een rits hoeren opgetrommeld, elke dag wordt begeleid met een shitload aan drugs en grof taalgebruik wordt niet geschuwd. De dialogen zijn verder vaak hilarisch en gevat, wat ik normaal ook niet zo vaak ervaar bij Scorsese films.

    Maar het beste van de film is nog wel Leonardo DiCaprio, die full throttle de rol van Jordan Belfort op zich neemt. Zijn rally speeches zijn geniaal. En op een gegeven moment krijgt hij zelfs weer de kans om zijn What's Eating Gilbert Grape-retard kunsten te vertonen.

    Al met al heb ik me zeker vermaakt, kwaliteit is misschien ook niet het woord hier maar entertainment.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2014
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Kwaliteit zie je inderdaad veranderen hoe verder je in de film komt, maar het is meer een film die je niet al te serieus moet nemen want het zit inderdaad vol met comedy.

    Spoiler van de film:
    Helemaal met die scene dat Leonardo lag te kruipen. :+

    Enorm genoten van The Wolf of Wall Street en zeker een tof begin voor 2014, als het voor ons een 2013 film was geweest had ik dit zeker wel mijn favoriete film van 2013 gevonden.
     
  3. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Drive angry 3D gezien. Aardige actiefilm met Nicholas Cage en Amber Heard. 3D effecten niet geweldig, eigenlijk vliegen veelal brokstukken en kogels 'uit beeld'.
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Morgen ga ik naar de Hobbit 2 en rond deze tijd vorig jaar keek ik The Hobbit 1 alleen ben ik al die namen weer vergeten. Ga hem dus mooi nu opzetten ter voorbereiding voor morgen. :)
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Tering, wat was Prisoners goed. Sfeer was hele film door spannend en beetje griezelig (keek met m'n vriendin :+), zaten mooie beelden in en acteerwerk was echt geweldig IMO. Gyllenhaal was een baas, Jackman ook erg goed en die twee jochies waren écht enorme creepy motherfuckers 8).

    Ongelofelijk goede film. _O_
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Goede film hè! Snap echt niet dat sommige mensen hem voorspelbaar vonden. Hoe dan?! 8)

    BTW, welke twee jochies bedoel je?
     
  7. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik gok op die retards
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh, inderdaad. Was die ene alweer vergeten. Die was ook best creepy. :+ Niet echt jochies maar vooruit.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Laatst voor de tweede keer gezien en bleef echt gruwelijk. Scene waarin Jake naar het ziekenhuis aan het rijden is blijft enorm goed. Fantastische beelden en bovendien blijft dat moment echt gigantisch spannend en onvoorspelbaar.

    Eerste keer zat ik echt op het puntje van mijn stoel, had zo verwacht dat ie eventueel een ongeluk zou krijgen.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Omdat
    dat oude wijf direct verdacht was door haar geringe rol maar toch duidelijke aanwezigheid, en omdat die zoon van haar de tekenen vertoonde van iemand die een behoorlijk fucked up jeugd had gehad en ik daaruit direct afleidde dat dat jochie zelf een dergelijk slachtoffer was geweest en die oude taart (zijn 'moeder') er dus iets mee te maken had.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    En het camper verhaal van 26 jaar geleden.

    Sent from my Batmobile
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vraagje aan de Whatiwatch gebruikers; Films die via Netflix bekeken zijn onder on-demand of internet zetten? :+
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    On-demand :cool:
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Oh ja, die was ik alweer vergeten.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Thanks, leek mij ook 't beste :)
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @Nera: hm oke had ik dus niet.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    The Iceman gisteren gezien. Gebaseerd op echte gebeurtenissen. Dude molde over de honderd mensen voor de maffia en eigen plezier. Michael Shannon is Kuklinski....had er wel meer van verwacht. Wist niet te boeien.

    Eerder vanavond The Babysitters gekeken, opzich had het interessant kunnen zijn....was het niet echt.

    En net tot mijn grote spijt ATM gezien. Ahahaha oh man ik heb slechte films gezien in mijn leven met echte belachelijke scenes en gewoon dingen...maar dit was gewoon zielig zo slecht. Acteerwerk kan slechter, maar was nog steeds erg matig. Bij horrors heb je vaak genoeg van die momenten dat je denkt...''Ga niet nou kijken/ga niet je huis uit, ga die kelder niet in etc...'', maar in ATM wordt dat naar een dieptepunt gebracht. Om te janken deze. Waste of time!
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2014
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    The Hunger Games: Catching Fire
    Ja, dit is wat ik wil zien, zo moet een bioscoop blockbuster zijn! Catching Fire is een spektakel en spannend, maar biedt net een beetje meer diepgang dan al die dertien-in-een-dozijn blockbusters. Zo is de film is vanaf het begin opvallend heftig en in-your-face. Tevens maakt die hele driehoeksverhouding de romance net wat interessanter dan ik gewend ben. Catching Fire is geen meesterwerk, zeker niet, maar het is voor een avond uit naar de bioscoop een verademing.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Helemaal mee eens, goed vermaakt met deze film. En Lawrence is en blijft gewoon lekker. :9
     
  20. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan het hier alleen maar eens mee zijn. :thumbs:

    Gisteren Friends with Benefits gezien. De enige reden dat ik hem afkeek was Mila Kunis. ;) Te zoetsappig en té cliché voor mij.

    Vanavond ga ik even beginnen aan Riddick met Vin Diesel. Ben meestal niet van het sci-fi genre, maar toen ik de trailer zag wilde ik hem eigenlijk wel heel graag zien. Dus even de torrentboer gecontacteerd. :)

    Trouwens op mijn computer heb ik nog flink wat films in de download staan:
    - Enough Said
    - About Time
    - Jackass: Bad Grandpa
    - The Spectacular Now
    - Bad Teacher
    - Carrie
     

Deel Deze Pagina