Victoria (2015) - Sebastian Schipper My mind is blown. Wat een meesterwerk. Characters = fantastisch Muziek = sfeervol en teder Acteerwerk = eerlijk, rauw, vernieuwend en niet besmet door Hollywood Camerawerk = soms shaky, maar totaal niet storend, je wordt als kijker door de regisseur gezogen in hun wereld, je beleeft hun avondje uit alsof je er zelf bij bent. En dan ook nog is 2 uur en 18 minuten beeld geschoten in één vloeiende 'take. Chapeau, ben jaloers op de kwaliteit van de cameraman en de hele productie. Wat een meesterwerk. Damn.
Creed net gezien. Toffe film, lekkere muziek, goeie opbouw. Kan de oude Rocky films ook wel waarderen, dus dit ging er ook goed in.
Iemand hier The Lobster gezien? Ben er na zo'n 50 minuten mee gestopt vanwege hetgeen wat ik in beeld kreeg. Wat een pretentieuze rommel zeg. Vond de mysterie van het verhaal op voorhand interessant, kon om sommige van de grappen nog wel lachen maar het werd steeds absurder. Wat een meuk.
Gister gezien door jouw post, anders was ik er nooit achter gekomen. Mooie film! Echt tof dat het in één take is opgenomen. Alleen bij de openingsscène kreeg ik bijna epilepsie aanvallen. Die Boxer was ook een gruwelijke character.
Idd. En weet je wat gewoon zo krom is? Geen enkele Oscar nominatie. Niks, nada. Waarom? 49% van de film is in een andere dialoog dan de moedertaal die dan buitenlands dient te zijn. (dus geen engels). Ik had op zijn minst een nominatie verwacht. Weet je hoe moeilijk een ONE TAKE SHOT is van 2uur en 18 minuten? Weet je hoeveel er fout kan gaan? Is echt ongelovelijk dit. Nou had ik geen hoge pet van de Academy, maar zo een prestatie dient ergens beloond te worden en de aandacht te krijgen die het verdiend.
Is het echt in één keer geschoten, of is het slim gemonteerd? Dat zou betekenen dat er nooit iets fout ging met het licht, nooit iemand per ongeluk geluid maakt (moest hoesten...), niest een keer omvalt, iemand zijn tekst was vergeten, enz. enz.? Kan het me bijna niet voorstellen. Ken de film verder niet hoor dus laat me graag verbazen.
Ik las dat de film drie keer is opgenomen. Hier een stuk uit dat artikel: Ik kopieer bewust de link niet omdat ik denk dat de film best gespoiled kan worden als je er artikels over gaat lezen.
Ja, maar mooie shots is wel het halve werk. Substantie in de meest vreselijk geschoten film is ook niet echt fijn om naar te kijken.
Klopt; ik kijk regelmatig films met veel..'substantie' maar qua filmwerk blijft het vaak vrij eentonig. Gelukkig skip ik die delen vaak tot er weer interessante substantie in beeld komt.
Dat soort films moet het ook wel echt getalenteerde acteurs hebben, anders valt de film al snel tegen.