Nou jongens, Batman v Superman...
Spoilerfree: Voor mij is deze film een dikke 8 (kan nog bijgeschaafd worden als ik het de 2e keer zie, TDKR vond ik 2e keer ook minder). Maar ik snap de kritieken.. Er is ook zoveel fanservice in die film, allerlei lines, shots, easter eggs, verwijzingen die de film echt tof maken als je de mythos kent. Maar als je gewoon gaat om Batman vs Superman te zien doet dat je allemaal niks. Affleck als Batman is trouwens echt geslaagd. Zeer goede keuze. Snyder heeft denk ik niet de balans weten te vinden tussen een echt goede film en een goede comicbook film
Snyder heeft de fout gemaakt om deze film Batman v Superman te noemen. Beter heette deze film gewoon "Dawn of Justice". Mijn grootste kritiek zijn de motieven waarom die 2 het tegen elkaar gaan opnemen. Lex manipuleert Batman met die cheques met treiteringen en dreigementen en chanteert Supes met het kidnappen van Lois en zn ma. Maar waarom zegt Supes niet direct voor ze beginnen met vechten "Bruce mn ma is gevangen door Lex, hij wilt dat we vechten" of iets. En dan begint het gevecht ineens.. Ook heeft de tweede trailer echt teveel weggegeven. Nu ik de film heb gezien weet ik dat er niet meer achter zit.
Voor de fans is het denk ik wel erg tof dat er cameos in zitten van Cyborg, Flash, Wonderwoman en Aquaman. Ik werd helemaal gek dat ik Flash in Bruce zn "droom" of visie zag. Voor mij een geslaagde film met de nodige kritiek