1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet niet of je hem al hebt gezien. Want er zijn wel echt dingen die ik super tof vond en super slecht. Als een DC fanboy rate ik de film wel hoger en beleefde ik er meer plezier aan. Maar voor moviegangers die alleen naar superhero films gaan en verder niks lezen zou het veel minder zijn. Alleen vind ik die 3en erg overdreven
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2016
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Als ik de zaal uit ga en ik praat over de film en vond hem vet ben ik tevreden :) Enige wat me stoort aan de opzet van de DC-Universe is dat alles in een film geramd word zonder uitleg wie-wie is. Dat is voor een leek (ik niet, ken de karakters allemaal wel gelukkig) niet echt handig. Dat daar kritiek op is is begrijpelijk. Dat doet Marvel dan vele malen beter.

    Maar nee, heb de film nog niet gezien. Alle trailers dan weer wel en daar zat al genoeg in :+
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Zelf vind ik de Star Wars films uit de jaren zeventig ook niet hele goede films. Wel hele leuke films, lekkere vibe, tof neergezet met een geweldig universum. Dit alles trekken ze met een geweldige cast in een geweldig jasje (scenes op Starkiller Base zijn geweldig) door in 2015. Nou prima, meer van dit graag!

    Voor mij de leukste film van 2015, ter vergelijking met Spectre: Spectre voelde zo leeg. Was filmtechnisch heel strak gefilmd, maar het voelde niet alsof het leefde en dat had ik bij Star Wars wel heel erg. Voelde voller. 8)
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Welke characters dan precies? :)
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zal het in de spoiler knallen;

    Laat ik vooropstellen dat ik WEL weet wie de mensen zijn;
    Wonder-Woman? Wie is dat? Waar komt ze vandaan?
    Doomsday? Wie of wat de fuck is het?
    Cyborg? Wie?
    Aqua-Man? Wie?
    The Flash? Wie? Heeft die 'n eigen serie?
    En zo zullen er vast wel meer zijn. Nogmaals, het stoort mij niet maar kan begrijpen dat daar de kritiek wel op ligt. Sometimes, less is more. Mensen mogen kritiek hebben maar als ik zo de reviews eens lees vraag ik me toch af of de kritiek wel gegrond is.

    Ga komend weekend naar BvS, dus ben benieuwd. Vond Man of Steel ook prima dus dan zal dit niet anders zijn :)
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar die krijgen allemaal een eigen film?
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar mensen kennen sommige toch niet. Hoe bekend is Cyborg nou
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet echt. Ik heb de film niet gezien nog. Maar volgens mij hebben ze allemaal een kleine cameo toch? Aquaman, Cyborg, Flash etc?
    Ik bedoel Hawkeye zagen we ook al in Thor voordat die bekend was.
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja. Had het dan niet beter geweest om die karakters allemaal van te voren te introduceren? Sure, dan doe je het net als Marvel. Echter hoef je op deze manier dus minder uit te leggen in de Justice League film. Lijkt mij ;) Bovendien zijn heel veel mensen ook totaal niet op de hoogte dat er stand-alone films komen.

    Dat dus. Zoals ik al zei, dat is voor mij geen enkel probleem. Maar misschien voor de "leek" wel ;)
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien ja. Maar zoals ik zei weet niet hoe groot de rollen in de BvS zijn. :)
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ze hebben inderdaad maar een kleine cameo gelukkig.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    [​IMG]

     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Omfg, die kostuums! Kan ik ze ergens bestellen voor mijn vriending? ;-)
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Dat outfit tho ja. Fjietfjiewww
     
    L.A. en AnubisNefer vinden dit leuk.
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814


    The Batman we deserve.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Batman vs - Superman: Dawn of Justice - Gemengde gevoelens bij deze film. Komt erg traag op gang, vond hem ook vrij onsamenhangend. Je kon merken dat er scenes misten, met name scenes waarin de motieven van de verschillende personages worden uitgelegd. Helaas vond ik de focus op de ''dromen'' van verschillende personages een beetje teveel van het goede. De film was soms erg lastig te volgen en dat deed mij bijna besluiten de film te verlaten, maar ik was met gasten, dus toch maar niet gedaan.

    Tot het laatste half uur ongeveer, toen werd het allemaal wat beter. Ik zeg dat omdat het einde mij persoonlijk geraakt heeft:
    Superman (zogenaamd) dood, maar Amazing Grace met doedelzakken bij zijn uitvaart. Deze versie werd ook gedraaid toen we op de begrafenis van mijn vader waren, mijn vader werd toen naar buiten gedragen. En als klap op de vuurpijl ook nog de missing man formatie, waar mijn vader een enorm emotioneel en intens respect voor had. Ja, Zack Snyder heeft het voor mij heel persoonlijk gemaakt. Ik kreeg een brok in mijn keel en moest vechten tegen de tranen, ook al vloeide er uiteindelijk wel een paar. Heftig, heel heftig.

    De film was uiteindelijk op momenten heel erg heftig soms, benieuwd naar de BR versie. Qua cijfer vind ik een 7/10 meer dan voldoende, vooral ook omdat je sterk merkt dat er scenes missen en daarmee vrij grote stukken verhaal. Dit doet afbreuk aan de bioscoopervaring, maar het blijft wel een aardige treffer van DC en Snyder. Helaas was het niet de 11,00 euro waard die ik voor het 3D kaartje hebt betaald. Aangezien ik Hugo, Avatar en Kuifje qua 3D gewend ben, kon ik ook merken dat de 3D het bij lange na niet haalde, maar het blijft een gimmick dat 3D. Beter in IMAX denk ik.

    Aanrader of niet? In elk geval niet in 3D voor de gewone bioscopen, maar over de eventuele 2D versie twijfel ik ook, wijzend op eerdergenoemde punten. 7/10 is ook alleen maar omdat het mij persoonlijk heeft weten te raken, recht door het hart. Overal weet de film de persoonlijke en donkere sfeer goed vast te houden, al had het wel iets minder gemogen. 7/10, niet hoger, niet lager!
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Doe even een paar concrete voorbeelden van waar je scenes hebt gemist?
    En welke personages werden de motivaties niet van uitgelegd?
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Of snapte je er gewoon geen kut van:+
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    De motivaties waren gewoon flinterdun. Misschien heeft hij ze daarom gemist
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686


    Haha heerlijk filmpje dit.

    Heb wel te doen met Warner Bros... doen zo hun best en wil schijnbaar maar niet echt lukken.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina