1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Oh echt? Ik las juist dat er mensen zich stoorden aan sommige dingen die helemaal niet kunnen, maar er stonden toen geen voorbeelden bij. Ik vond het ook vrij realistisch overkomen. Behalve het puin dat voorbij raast. Dat vond ik een beetje vreemd. Klopt dat?
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom zou dat puin niet kunnen? Behalve dat -volgens mij- satellieten op een hele andere hoogte om de Aarde draaien dan het ISS.

    Maar ik bedoel het vooral relatief! Andere films zijn zó fout dat Gravity in positieve zin opvalt. :) Het binnenwerk van de Soyoez capsule is bijvoorbeeld erg nauwkeurig.

    http://www.forbes.com/sites/quora/2013/10/17/what-does-a-real-astronaut-think-of-gravity/
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Nee geen idee of dat wel of niet kan hoor maar vond het gewoon een beetje vreemd.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Hoezo zou dat puin niet voorbij kunnen razen? Of je bedoelt het op een andere manier.

    Er zijn natuurlijk filmische elementen die wat onrealistisch zijn (vooral richting het einde), maar die ik hier niet ga noemen met betrekking tot spoilers, maar wat Matrix zegt klopt wel degelijk.
     
  5. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat geeft toch aan dat de film grotendeels correct is behalve de filmische elementen? ;)
    Als alles accuraat zou zijn, dan had je voor het grote publiek een enorm saaie film van 10 uur.
     
  7. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik zij toch ook niet of de film fout of goed is? ;)

    Dit is gewoon in reactie op iedereen die het niet 100% wist. :)

    Btw, hoe kan je nu al klaar zijn met lezen, ik ben nog bezig! 8)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik zei toch ook niet dat jij zegt dat de film goed of fout is, ik geef alleen aan dat de punten die in het artikel als onrealistisch genoemd worden voornamelijk de filmische elementen zijn.
     
  9. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Zo kwam het wel over bij mij. Maja, wat je zegt klopt maar sommige dingen hadden ze toch wel iets beter kunnen doen en wat meer research voor kunnen doen.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Ok, ik vind het vreemd, maar blijkbaar gebeurt dat dus gewoon. Grappig. Het vreemde vind ik dat als er iets explodeert dat het dan zo lang impact blijft hebben. Ik begrijp dat er geen weerstand is waardoor het vrij hard gaat, maar een aantal maal rond de aarde vind ik bizar.

    A satellite, once destroyed, can form a catastrophic cloud of space debris. True. It wouldn’t happen as fast as in the movie, Frost says, and it wouldn’t impact quite so many satellites (more on that in #6), but a space debris event could definitely come with huge consequences.

    In fact, it’s happened before. In January 2007, the Chinese unleashed more than 1,600 pieces of debris into the atmosphere when they destroyed one of their own satellites with a missile. The impact of that missile strike sent the debris into orbits much different from the original satellite’s, creating, in Frost’s words, a cloud of debris “enveloping the Earth and [continuing] to threaten any spacecraft between those two altitudes.”

    Here’s one very scary thing about space debris that “Gravity” got wrong: Frost says that it can move so fast that astronauts wouldn’t even see it. Holes would just mysteriously appear in the equipment around them.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Mwuah, dat vind ik wel meevallen. Het zijn juist imo grotendeels bewuste keuzes omdat het een product betreft dat als amusement dient. Als dan de exacte afstanden en physics gebruikt zouden worden zou er natuurlijk geen reet meer aan de film zijn of zou het verhaal uberhaupt voortijdig afgelopen zijn. :+
     
  12. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Naw exacte afstanden hadden ze niet kunnen gebruiken dan hadden ze gewoon daar rond gevlogen in space. :lol: Maar b.v. die corpsen die zo snel helemaal waren bevroren en dat met die tranen.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Maar die tranen zijn puur gebruikt voor het 3D effect. :p
     
  14. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Hahahaha juist dat is het. :lol:
    Ze vonden die satelietten die rond vliegen en uit elkaar barsten nog niet genoeg voor het 3d effect dus moesten ze nog maar wat onrealistische tranen toevoegen. XD
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja dat de Hubble, ISS en de Tiangong helemaal niet dichtbij elkaar zijn weten denk ik best veel mensen. Ik keek ook raar op toen zag dat dat niet het geval was in de film. Maar ja heb geleerd om zo niet meer naar films te kijken eigenlijk. Vond ook Bullocks characters een beetje "noobish" overkomen. Zeker in het begin.

    Maar zoals ik ook al zei vond ik het ISS wel goed gemaakt. Niet dat ik er geweest ben ofzo. ;) Maar door die lange video tour van Andre Kuipers heb je er wel een bepaald beeld van en die kwam wel overeen met de film.
     
  16. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Gangster squad gezien. De actie was tof, maar de film zelf viel wel mee.
     
  17. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik denk dat iedereen die voor de eerste keer voor het echt de ruimte in gaat wel een beetje noobish overkomt ondanks de training die je ervoor krijgt. ;)
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja weet het niet. Vond het bij haar wel iets te overdreven. :)
     
  19. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    Laten we er ''bijna iedereen'' van maken dan en ja bij haar was het misschien net iets te overdreven maarja tis en blijft een film.

    American Hustle 6/10:

    Wat een saaie film zeg...
    Zat alleen maar door de hele film heen te gapen en op de klok te kijken.
    Krijgt een 6je voor het acteerwerk maar het verhaal vond ik niet goed overkomen. Het miste wat...
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2014
  20. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    'Star Wars: Episode VII' concentreert zich op Luke, Han en Leia
     

Deel Deze Pagina