1 is denk ik wel beter. 2 is zeker tof, maar wel wat meer overdreven: 30-40 man die hij in 4 minuten in één rits neerknalt bijvoorbeeld.
Hahaha ja dat is wel over the top inderdaad, maar aan de andere kant wel echt zo'n soort film. Ik begreep van AngryJoe wel dat de action scènes veel gaver zijn in deel 2. Vond jij dat ook?
De actie scenes zijn zeker niet verkeerd nee, met enkele brute stukken. Dus als je deel 1 gaaf vond gewoon deel 2 ook kijken. Er komt ook nog een deel 3 als het goed is (open einde), dus hup kijken haha.
Underworld: Blood Wars Blijft toch een beetje een guilty pleasure films voor mij net als Resident Evil. Maar holy shit de logica was ver te zoeken in deze film. Veel gemiste kansen ook. Maar ja de volgende film kijk ik gewoon weer lol.
De logica in deze film was misschien ver te zoeken, maar nog altijd een stuk beter dan de nieuwste Resident Evil kan ik je verzekeren. 3D was in de bioscoop uiteraard kut, wat ik vooral kon merken doordat de trailers voor de film wel goed 3D hadden. Film zelf sloeg nog minder op iets dan Underworld. Heb je de nieuwste Resident Evil al gezien? Zo niet, wees gewaarschuwd.
Gisteren deel 1 gekeken. Was toch wel een zeer toffe film in de trend van de welbekende Koreaanse revenge films. Vanavond eens The Red Turtle kijken. Heeft iemand die al gezien? Kan misschien weer eens een "Nederlandse" Oscar-winnaar worden.
Vandeweek John Wick 1 opnieuw zitten kijken en deel 2 in de bios gezien. Best geinige actiefilms, maar ook weer niet heel speciaal. Iets te veel 13 in een dozijn film. Wel vermakelijk, maar niet hoogstaand. Spoiler Beetje suf dat je op iedereen een contract kan zetten en dat echt iedereen ineens deel uitmaakt van de organisatie en de melding ontvangt. Honderden mannen die op hem schieten en niemand die hem in zijn hoofd raakt, met zijn super bulletproof suit. In deel 3 wordt het helemaal 1 tegen 100.000. Ten opzichte van deel 1 vond ik deel 2 dan ook iets te veel over the top.
Wat ik dan wel hoogstaand vond is dat het allemaal heerlijk in beeld is gebracht. Kan me bij zoveel actiefilms wel herinneren dat er 2818391919391 shots zijn en het daardoor ontzettend warrig en zelfs onplezierig wordt om naar te kijken. Dit ging gewoon allemaal vloeiend en smooth as fuck.
Nocturnal Animals (Tom Ford) Amy Adams weer in een film met ongeveer dezelfde pace en setting als Arrival. Echter had ik het gevoel dat ik naar een film keek met meer nadruk op stijl, alsof het een visuele mode-show was. Weet nog niet wat ik echt van moet vinden, maar de acteerprestaties van Amy Adams, Jake Gyllenhal en Michael Shannon zijn subliem. 7/10