Ik denk niet dat Luke de pijp uit gaat. Anders wordt het wel weer heel erg the Empire Strikes Back, wat, gebaseerd op de teaser, het nu al helaas is.
Hoezo is dat het nu al? Imperial Walkers / First Order Walkers zaten ook al in deel 7. Stonden "standby" op Starkiller Base. Het is niet echt zo dat dit weer een rehash word van deel 5. We zien in de teaser namelijk ook een andere kant van de vernietiging van de Jedi Temple waar Luke z'n leerlingen trainde. Eerlijk is eerlijk, als deel 8 in de buurt komt van 5 ... dan ben ik tevreden (wat is nu nog origineel in Hollywood? ) Vooralsnog lijkt het er op dat we van het hele Jedi/Sith en Light/Dark Side gebeuren af gaan stappen en een Jedi (Luke/Rey) gaan zien die beide dus evengoed gaan beheersen.
Pff deze zomer. May 5th: Guardians of the Galaxy Vol 2 May 19th: Alien: Covenant May 25th: Baywatch May 26th: Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales June 2nd: Wonder Woman June 9th: The Mummy June 16: All Eyez on Me & Cars 3 & Rough Night June 23rd: Transformers: The Last Knight July 7th: Spider-Man: Homecoming July 14th: War for the Planet of the Apes July 21st: Dunkirk July 28th: Atomic Blonde August 4th: The Dark Tower
De First Order walkers gaan we nu voor t eerst in actie zien, net als bij deel 5. Rey wordt getrained door Luke/Luke wordt getrained door Yoda. De First Order zal wel weer in deel 8 'back striken', na het vernietigen van de Death Sta-euuuh dat gekke nieuwe wapen in TFA. Finn loopt alweer te tukken, net als Han dat deed in ESB. Kans is dat Luke/mentor dood zal gaan / Yoda/mentor gaat dood in ESB. Ik loop echt niet te wachten op weer een rehash, net zoals TFA dat al was. Dat kan eig echt niet imo. Jedi/Sith afstappen klinkt wel interessant, maar vooralsnog is dat allemaal speculatie en gekke fantheorieen dankzij 1 zinnetje van Luke in de trailer.
Ken je shirt nurd Yoda gaat dood in ROTJ. FO Walkers zitten ook in TFA. Han sliep op het einde van ESB. Finn alweer een tijdje langer Snap je overigens wel ... maar om nu al te zeggen dat het een rehash word is erg voorbarig. Zolang de kwaliteit goed is van TLJ vind ik het prima. Eerst maar eens wachten wat een 2e trailer brengt