https://www.filmtotaal.nl/nieuws/58793 Nice dat deze man even wat tegengas biedt op die tyfusdiscussie.
Nog een klassieker voor het eerst gezien: Forrest Gump. Was leuk met al die verwijzingen naar momenteel in de geschiedenis en toch een origineel verhaal.
Die film moet je eigenlijks vrij acuut zien. Klassieker en elke Oscar die ervoor gegeven is, is in mijn ogen terecht. Cinematografisch hoogtepunt van de jaren 90 en in mijn ogen Hanks zijn beste acteerprestatie aller tijden. Ga je wel een 9/10 geven denk ik. Bak popcorn, chips of weet ik wat, fris erbij of zoiets en je hebt een machtig mooi avondje film.
Wat bedoel je precies met cinematografisch hoogtepunt? Ik weet dat het verhaal goed is en het acteerwerk, maar hoor eigenlijk weinig mensen de film roemen vanwege de cinematografie.
Verkeerde term denk ik, maar laat ik het dan de montage noemen. Het moment van de scene dat hij zijn kont laat zien en de schotwond aan President Nixon volgens mij, dat zijn de momenten die de film tot een klassieker hebben kunnen maken. Mijn excuses, haalde het even door elkaar. Overigens: Gary S had ook wel een Oscar mogen hebben als Lt. Dan, geloof niet dat die hem gehad heeft. @Jimmy J. , Ja, wordt Hanks ook wel door genoemd in recensies van die film, maar die vent die ze als de lead kaper hebben geplukt uit de straten van Afrika gaat hem met afstand voorbij qua acteerprestaties in die film. Hij had er ook een Oscarnominatie voor, maar die Cambodjaan uit The Killing Fields, volgens mij, is één van de weinige die bij het eerste beste moment voor de filmindustrie een Oscar won.