1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Real Steel
    Had lage verwachtingen en hem toch maar aangezet. Vond hem eigenlijk nog best geinig. Voorspelbaar, wat foutjes en wat dingetjes die beter hadden gekund (geen dans voor laatste gevecht), maar best geinig om eens gezien te hebben.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Hunger Games: Catching Fire

    Beetje hetzelfde als deel 1. Al voelde dit deel wel meer aan als een filler.
    Begin is rustig maar wordt gelukkig niet saai en als de Hunger Games beginnen wordt het wel iets beter net als in deel 1. Maar in deel 1 waren wel de Games iets toffer maar dat komt denk ik door het algemene verhaal wat een stap moest maken. Ben wel benieuwd naar deel 3.

    7.5/10
     
  3. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170

    Filler was het niet maar meer een opbouw naar het volgende deel. Het volgde het boek ook aardig goed. Ik zat voor de gein net even reviews op IMDb te lezen en veel mensen reviewen daar echt laag, begrijp der helemaal geen fluit van.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2014
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat woord kan ook. :)
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Gravity
    Wat een ontzettende saaie boutfilm is dit zeg. Ik word ook gewoon kotsmisselijk van al dat gezweef, blij dat ik die shit niet in de bios heb gezien want dan had ik wss de hele zaal ondergekotst. Die Sandra Bulbek moet ook echt leren niet in haarzelf te lullen. Visueel 'indrukwekkend', was vrij weinig te zien behalve vliegende shit en een cgi aarde wat we al vaker hebben gezien in menig science fiction.
    4/10
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Plague Dogs (:+)

    Zeker tof. Donkere toon door de hele film.
     
  7. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan het niet meer eens zijn met je review. Misschien had ik zelfs een lager cijfer gegeven. Enorme boutfilm.
     
  8. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Daar gaat het toch eigenlijk om? :+
     
  9. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Heerlijk lijstje op me computer zeg :D

    Films
    - A.C.O.D
    - American Hustle
    - A Single Shot
    - Enough Said
    - Escape Plan
    - Mandela: Long Walk to Freedom
    - Now You See Me
    - Riddick
    - Rush
    - Saving Mr. Banks
    - The Fifth Estate
    - The Wolf of Wallstreet

    Series
    - Friends
    - Breaking Bad
    - The Sopranos
    - Lillyhammer
    - Girl Code :+

    Kan er weer een tijdje mee door dus. :)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hunger Games: Catching Fire
    Net ook zitten kijken en vond hem niet zo boeiend als deel 1. Voelde aan als een film serie die nu eindeloos uitgemolken kan worden. Eerste half uur was echt crap, erna werd het eindelijk leuker. Die costuum sh*t ligt me ook totaal niet, maar daar heb je op den duur gelukkig geen last meer van.
    Bij vorige Hunger Games was het meer een Battle Royale, wat ik tof vond. Nu is het meer vaag gedoe met die neppe dingen.
    Die mist, apen etc. Leuk voor even, maar dat spinnende eiland en die rare schilden die de mist ineens tegenhouden hadden niet gehoeven, of de dome die opeens wel openbreekt voor het vliegtuig.
    Vanaf de arena kijkt het wel lekker weg en gaat de film best snel, maar had er toch wel meer van verwacht. Is nu wel heel erg open en wachten op het volgende deel.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Uitmelken denk ik niet. Zijn maar 3 delen volgens mij.
    Maar zoals ik eerder zei. Voelde meer aan als een opbouw voor deel 3 dan een echte film idd.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik heb wel het vermoeden dat ze met het derde boek echt wel iets goed willen doen voor de film. Ik heb van lezers uit het boekentopic hier begrepen dat het wel de minste van de drie boeken is, 1 het beste, omdat er erg veel gebeurd. Vooral qua actie, en daarom ben ik ook wel een klein beetje huiverig dat ze misschien teveel gaan veranderen, of juist niet. In beide gevallen denk ik dan een beetje in negatieve zin, maar ze kunnen er wel een hele mooie afsluiter van maken. Ik hoop alleen dat ze zich niet constant gaan concentreren op de hoofdpersonen, ook al zijn die misschien belangrijk. Het achtergrond verhaal is zo mogelijk nog belangrijker, voor de geloofwaardigheid van de hoofdpersonen, als ik de lezers hier en op Goodreads mag geloven. Eén pluspunt is dat ik begrepen heb dat de derde film nog voor de zomer van dit jaar uitkomt. :thumbs:
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Amores Perros
    Film krijgt hoge cijfers en klonk best interessant. Drie verhalen die samenkomen.
    Eerst een uur naar wat zitten kijken, wat nog te pruimen was, maar verder weinig bood. Erna een gaar stuk over een hond die in de vloer zit. En op het laatst de zwever. Sporadisch zie je ze samen, maar om nou te zeggen dat de 3 verhalen met elkaar verbonden zijn...
    Tja, het ongeluk, maar dan kun je nog 20 getuigen en ieder hun verhaal laten vertellen. Na 2 uur viel ik bijna in slaap en heb ik in een paar minuten naar het einde geskipt. Misschien dat in het laatste half uur nog iets gebeurde, maar dat kon het voor mij niet meer goedmaken. Snap ook niet waarom men zo lovend over de film is.
     
  14. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Boek 3 worden 2 films (en dat is absoluut niet nodig) http://www.imdb.com/title/tt1951265/?ref_=nv_sr_3
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Dus? Je beoordeelt de film niet op basis of het klopt met het boek of omdat het een opbouw is voor een volgend deel.. 8)


    Short Term 12
    Film over een instelling waar kinderen die uit huis zijn geplaatst worden opgevangen. Kiddo's met een koffer bagage dus. Alle kinderen hebben een apart verhaal maar het verhaal van Jayden is het hoofdverhaal, het meisje wat halverwege binnenkomt in de instelling (die Short Term 12 heet dus).

    Het jammere aan de film is dat het nogal kort is. 93 minuten is voor mij net wat te kort om écht in de karakters te kunnen inleven. Daarnaast is het thema nogal zwart, iets waar ik al helemaal geen affiniteit mee heb. Ik had daarom nogal moeite om in de film te komen en dat is bij zo'n emo-film eigenlijk wel funest natuurlijk.

    Ikzelf vond Jayden eigenlijk net wat te geschreven. De andere karakters zijn zeer naturel en bescheiden, maar Jayden doet je beseffen dat alles een script is. Ze is net wat te bijdehand. Film is dus helaas niet helemaal mijn ding.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Pokemon Origins
    Hoewel de tekenfilmserie van Pokemon gebaseerd is op de games, grijpt deze 4delige special terug op de allereerste games uit de serie: Red en Green. Enorm tof, en het had van mij nog wel langer mogen duren allemaal. Wellicht jammer dat Charizard op het einde nog verandert in Charizard X, maar dat hebben de makers ofc gedaan om X en Y te promoten. Gigantisch jeugdsentiment.
    9/10

    American Beauty
    Geweldige film, die Kevin Spacey is hier echt legendarisch. :lol:
    8/10

    The Hobbit: The Desolation of Smaug
    Begon nogal saai en zwak
    die spinnenshit..meh
    , maar werd gaandeweg beter en beter. Care dat Legolas niet in het verhaal zat, baas was ie wel. En die draak was helemaal legend. Soms wel het idee naar totaal overbodige scenes te hebben moeten kijken (eerste scene?), al met al uitstekend mee vermaakt. Blijf een zwak hebben voor LOTR en dus ook wel The Hobbit. Alleen dat einde he...daaauuummn. Altijd zo kut met die tweede delen (Hunger Games anyone). Oh ja, en Owen Shaw was natuurlijk ook baas met z'n kekke snor:

    [​IMG]
    9/10
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  17. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170
    1: Waar lees jij dat ik hem heb beoordeelt gebaseerd op het boek? Ik lees zelf niet eens deze boeken. Ik heb dat alleen gehoord van familie leden en vrienden.
    2: Waar lees jij dat ik hem heb beoordeelt als opbouw, ik zeg alleen dat het een soort van opbouw is in plaats van filler en dat kan je ook ophalen uit het verhaal. > Zie spoiler.
    Het ging de hele tijd over opstanden en de grote opstand komt dan tot stand in de volgende delen lijkt mij.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  18. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    The Lone Ranger

    Zonder enige verwachtingen behalve dat ik de promotie poster heb gezien, heb ik de film bekeken. Het probleem hiermee was dat ik enigzins verrast was door de ondertoon van de film, humoristisch en over het algemeen een typische "familiefilm", erg vergelijkbaar met de Pirates of the Caribbean. Dat Disney achter deze film staat gaf eigenlijk ook al een hint.

    Het is ook niet verrassend dat de meningen over deze film ontzettend verdeeld zijn want het is absoluut geen "western" in de traditionele manier en ik heb het idee dat diegene met compleet andere verwachtingen deze film hebben gezien zwaar teleurgesteld zouden zijn.

    Zoals ik al eerder heb aangegeven wist ik niets van deze film en ben ik toch ontzettend positief verrast, helemaal toen ik achter de ondertoon van de film was gekomen. Ik wist nu wat ik kon verwachten. Tijdens de film heb ik talloze keren met een lach op m'n gezicht gezeten vanwege de droge humor of de absurde actie. Met name het laatste uur zit ik vol met actie en een geweldige actie scene met de treinen. Het camerawerk was overigens echt heel goed, mooie hoeken maar visueel ook indrukwekkend.
    Het verhaal was oke, weinig bijzonders maar ik kon me genoeg inleven om er toch om te geven. Er kon overigens best een half uur uit de film geknipt worden omdat er tal van overbodige kleine scenes inzaten, het werd langdradig.

    Goed genoten van de film en het is een keer wat anders, de film critici boren deze film imo onterecht de grond in. Het is geen meesterwerk maar slecht is het helemaal niet. 7.5/10
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond het ook een leuke avonturen film

    niks mis mee

    net als John Carter btw, nog zo'n film die helemaal afgebrand werd terwijl het hartstikke leuk popcorn vermaak is
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    John Carter was idd best wel oke film. Maar ja het zijn beide alleen geen super films en dat met zo budget valt het dan wel een beetje tegen. :)
     

Deel Deze Pagina