The Lone Ranger
Zonder enige verwachtingen behalve dat ik de promotie poster heb gezien, heb ik de film bekeken. Het probleem hiermee was dat ik enigzins verrast was door de ondertoon van de film, humoristisch en over het algemeen een typische "familiefilm", erg vergelijkbaar met de Pirates of the Caribbean. Dat Disney achter deze film staat gaf eigenlijk ook al een hint.
Het is ook niet verrassend dat de meningen over deze film ontzettend verdeeld zijn want het is absoluut geen "western" in de traditionele manier en ik heb het idee dat diegene met compleet andere verwachtingen deze film hebben gezien zwaar teleurgesteld zouden zijn.
Zoals ik al eerder heb aangegeven wist ik niets van deze film en ben ik toch ontzettend positief verrast, helemaal toen ik achter de ondertoon van de film was gekomen. Ik wist nu wat ik kon verwachten. Tijdens de film heb ik talloze keren met een lach op m'n gezicht gezeten vanwege de droge humor of de absurde actie. Met name het laatste uur zit ik vol met actie en een geweldige actie scene met de treinen. Het camerawerk was overigens echt heel goed, mooie hoeken maar visueel ook indrukwekkend.
Het verhaal was oke, weinig bijzonders maar ik kon me genoeg inleven om er toch om te geven. Er kon overigens best een half uur uit de film geknipt worden omdat er tal van overbodige kleine scenes inzaten, het werd langdradig.
Goed genoten van de film en het is een keer wat anders, de film critici boren deze film imo onterecht de grond in. Het is geen meesterwerk maar slecht is het helemaal niet. 7.5/10
Laatst bewerkt: 21 jan 2014