1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vandaag weer Black Hawk Down gezien.

    De eerste keer dat ik die film zag, vond ik hem best tegenvallen. De tweede keer dat ik hem zag vond ik hem wel aardig. En nu ik hem voor een derde keer gezien heb, vind ik 'm eigenlijk heel goed!
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jup teaser voor een trailer. Maar First Class was tof dus dan mag het. :)

     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Jeezus wat wordt die film hard.
    Lawrence (L)
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Vooral die achterliggende gedachte van het redden van je kameraden. Dit is met name sterk te zien in de rol van Bana, maar gelukkig hebben ze ons dat welbekende hollywood soldier/heroes sausje bespaard. Wel één van de redenen waarom ik die nieuwe film met Mark Wahlberg, over een groepje die hard soldaten op een missie in Afghanistan, niet ga zien. Kijk alleen al naar de video content die er nu is en je kunt al raden dat die ongelooflijk ''my hero son'' shit word. Dit was niet te zien in BHD, die ik voor Hollywood standaard behoorlijk neutraal vond. :thumbs:
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kom net terug van The Hobbit : The Desolation of Smaug.
    Film deed me maar weinig. Waar ik de eerste nog wel leuk vond, zakte de moed me hier mee een beetje in de schoenen.
    3D vond ik ook helemaal ruk bij deze film, maar dat zal ook zeer zeker te maken hebben met de bioscoop. (JT in Amersfoort.)

    Ik hoop dat het derde deel weer iets beter is als deze.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Daar gaat in elk geval heel veel actie in voorkomen. Een hele grote brute veldslag, als je het boek kent. Zal niet zeggen wat, maar als je het wil weten, zonder major spoilers, dan stuur ik je wel een PM.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Waarom zou hij dat willen weten? Laat het hem mooi zelf uitvinden ;)
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik heb de film gezien in 3D HFR en ik vond het een geweldige ervaring terwijl ik normaal nooit echt warm of koud word van films in 3D. Film opzich vond ik ook prima te doen, misschien zelfs nog wel ietsjes beter dan het eerste deel.

    Moet wel erbij zeggen dat de hoofdzaal in de nieuwste JT bioscoop (Kerkrade) hier in de buurt een genot is om films te zien. Alle high-tech snufjes zijn aanwezig in die zaal.
    Sindsdien ga ik ook (eindelijk) weer geregeld naar de bioscoop als iets nieuws draait in die zaal. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2014
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Behoorlijk neutraal? 8)
    BHD is gewoon redelijk propagandisch, de good guys vs de bad guys. Daarnaast worden de karakters vrijwel niet uitgediept, maar is het gewoon een ordinaire actiefilm. Vooral het feit dat de Amerikaanse soldaten als helden worden neergezet met menselijke trekjes (zoals angst) en de Somali's als onmenselijke schietschijven worden neergezet is toch wel duidelijk genoeg.
    De Somalische kant heeft geloof ik 2 scene's en over burgerslachtoffers hoor je niets in de film.

    De film is op-en-top Hollywood met vrij aanwezige patriottische trekjes. Ik denk dat je die Wahlberg film heel vet gaat vinden.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Daarom vind ik de miniserie Generation Kill ook best goed omdat de Amerikanen hier niet als echte helden geportretteerd worden.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het gaat wel degelijk over burgerslachtoffers, en je ziet niet écht veel overdreven heldendaden. De film voelt realistisch aan. Máár:

    schijnbaar waren de VN veel meer betrokken bij dit conflict dan in de film wordt afgebeeld. Ze zouden ook mee gevochten hebben, en dat zie je nauwelijks in de film.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Alsof die film ook maar een beetje in de buurt van de realiteit komt.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat zeg ik toch ook niet? 8) Hij voelt realistisch aan. Ik heb het idee dat de oorlogsvoering redelijk realistisch in beeld wordt gebracht.

    Als je met realiteit de historische accuraatheid bedoelt, dan ben ik het met je eens.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Maar jij vind hem ook wel patriottisch toch? ;)
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mwa, redelijk. Niet over de top ofzo. In ieder geval minder dan bijvoorbeeld Saving Private Ryan.

    De fouten van US command en de gevolgen er van worden in beeld gebracht. Dat wordt niet verborgen gehouden, wat ik wel goed vind.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Ugh, Filth is er ook. Too much afgelopen weken. :'-(

    Iemand trouwens Michael Kohlhaas gezien? Zovaak gezien en interesse was er ook, maar meningen waren niet zo bijzonder. Maar vandaag weer in mijn handen gehad, denk toch maar checken.
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Her
    Bijzondere film over een onderwerp dat misschien ooit werkelijkheid wordt? Kunstmatige intelligentie met gevoel? Wie weet :) Deze 'science fiction romantic comedy-drama' speelt zich af in een soort dystopisch wereld en bevat een vibe die me direct greep. Heb de hele film geboeid zitten kijken. Camerawerk is erg nice (mooie plaatjes), soundtrack puik (Arcade Fire) en uiteraard de stem van het OS door Scarlett Johansson <3 9

    Stukje waar Theodore aan het gamen is en de character in z'n game opeens reageert op Theodore en de stem van Samantha. Echt in een deuk gelegen _O_
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Her, 12 Years a Slave en American Hustle moet ik nog kijken voor mijn Oscar lijstje. Moet lukken voor Maart.
     
  19. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Hoe heet die blonde die de vrouw van brad is in Wolf of wall street?

    die later met die Zwitserse bankdirecteur gaat
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Heb je hem al gezien dan? Ik zou graag je review willen weten, dan down ik hem misschien één dezer dagen even. :thumbs:

    Holy Fuck: Film net gedownload. En een vette kwaliteit, geen grap. + NL subs. 8)_O_

    Edit: Film gezien nu. Wat een film. Ik moet mijn woorden terug nemen, maar wel met de opmerking dat het interview wat ik over de film zag erg Amerikaans over kwam. Wat die gasten hebben meegemaakt is echt fucked. Eén ding snap ik echter nog niet helemaal:
    Waarom hebben ze verder niets meer vertelt over die chinook die neergeschoten werd? Die waar het personage van Erik Bana in zat? En in de aftiteling waren het allemaal omgekomen soldaten, op die van het personage Wahlberg na? Wat ik wel heel erg mooi vond om te lezen was die ere code van die Afghanen in dat gebergte. Goed teken om dat te vermelden en het feit dat ze nog steeds vechten. Ook een goed teken dat er duidelijk onderscheid werd gemaakt tussen de Seals van Wahlberg & Bana, de Taliban en die eervolle Afghanen.
    Kortom: Zeer, zeer bijzondere film! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014

Deel Deze Pagina