Regenachtige dag, horeca vroeg dicht dus lekker filmachterstand bijwerken. Marathon (2012) Lekkere platte Rotterdamse film. Leuk verhaal, heerlijke beelden en muziek. Frank Lammers, altijd top. Een van beste Nederlandse films ooit, niet veel voor nodig want meeste is meuk. 8 Just Mercy (2019) Had zomaar in racisme topic gepast. Toont maar weer aan wat voor afgrijselijk land USA is. Komt beetje traag op gang maar man, heel vaak brok in mijn keel gehad. Je schaamt je gewoon als mensheid. 9
Heb nu bijna al Ghiblis gekeken.. Arriety vind ik grappig, the Cat Returns minder en Poppy Hill kwam ik ook niet echt lekker in.
Moet enkel nog: Tales from Earthsea When Marie was There Princess Kaguya The Red Turtle Leukste vond ik Porco Rosso, Howls Moving Castle en Monoke denk. En Grave of the Fireflies als eervolle vermelding.
The Red Turtle is niet echt een Ghibli film though. Alleen de productie is gedaan door de studio. Het is zelfs een film geregisseerd door een Nederlander, Michaël Dudok de Wit. Porco Rosso behoort inderdaad ook echt tot mijn top 3. Die film nailed de Mediterrane sfeer.
Tja, Tenet zit net over de 300 miljoen. Geen enkele film gaat winst kunnen maken, Hollywood is goed done voor nog wel een jaar.
Ja ik zag hem ergens in een lijstje dus pak em wel ff mee. Lupin III was ook geen Ghibli officieel maar dat vond ik eigenlijk nog wel de allerleukste Edit: Komt daar een remake van joh?
Eind 2021 iedere dag naar de bioscoop! Lupin is mijn favoriete "Ghibli" inderdaad, als we die meerekenen. Maar die is dan nog wel door Miyazaki geregisseerd. The Red Turtle is eigenlijk dus minder Ghibli dan Lupin. En dat is het geen remake, maar een nieuwe film. Er zijn meerdere Lupin III films en meerdere series in Japan. Het is/was best een grote franchise daar. https://lupin.fandom.com/wiki/Category:Films