Thor: The Dark World
Verrassend goede film en leuk om te zien!
+ We krijgen veel te zien van het universum. In tegenstelling tot Thor had ik nu écht het idee te kijken naar een groots epos.
+ Geweldige kostuums en set pieces. Asgaard en de Dark Elves zien er fantastisch uit.
+ De rollen zijn grotendeels goed gecast, in het bijzonder Thor, Odin, Loki, Frigga, Heimdall (
), Malekith en Algrim.
+ Een aantal onverwachte plotwendingen en leuke twists, het verhaal blijft boeien. Ook het tempo is anders dan in veel andere actiefilms, er zitten diverse actie 'key moments' vroeg en midden in de film.
+ Malekith en Algrim zijn samen goede bad guys, ze werken samen en hebben respect voor elkaar. Dat vind ik echt heel gaaf, in plaats van dat er één bad guy is met een slaafje.
- De film begint met Loki die wéér flauwe opmerkingen maakt. Ik vind het jammer dat hij niet één keer spijt heeft, of lijkt te hebben. Hij is toch niet zó slecht?
- Misschien iets te veel humor. Er zitten veel kleine grapjes en grappige momenten in de film.
+ De uitvaart van Frigga en de andere Asgardianen, mooi!
+ Malekith wordt gruwelijk hard ingemaakt op het einde.
- De Asgardiaanse soldaten die makkelijk verslagen worden door de soldaten van Malekith, dat vind ik zó tegenvallen. Ze kunnen toch wel vechten zeker?
- Twee aanzetjes naar bad guys en verhalen in de volgende film. Met andere woorden, de film heeft een einde.
Conclusie: awesome!
Klik om te vergroten...